Vleesboom tijdens zwangerschap

Ik ben vier maanden zwanger. Behalve een baby zit er ook een vleesboom in de baarmoeder. Dit hoeft opzich geen problemen te geven ware het niet dat hij aan het afsterven is. Nu is dat opzich alleen maar gunstig vor de baby omdat het meer ruimte gaat krijgen, maar de baarmoeder voelt dat er iets aan de hand is en reageert met weeen. Een week terug heb ik 48 uur lang weeen om de 4 minuten gehad. Gelukkig heeft het niet doorgezet. Ik ben nu wel aan bed gekluisterd. Zolang ik op bed lig en rust houd gaat het goed, zodra ik een beetje heen en weer ga lopen komen de weeen weer terug.
Niet erg handig als er een 3 en 1 jarige rondlopen. Thuiszorg duurt 2-3 weken eer de indicatie rond is, familie woont 3 uur rijden weg en schoonfamilie woont in Australie, ook niet echt in de positie om te helpen dus. Ik heb over het algemeen wel kennissen die helpen of we brengen de jongens naar iemand toe. Niet echt ideaal, maar je moet wat.
Wie herkend het probleem met de vleesboom?!
 
Eej Annet,

Vandaag hebben ze bij mij ook een vleesboom geconstateerd. Ik ben nu 14 weken.
De gyn zei dat er nix aan te doen is.

Vraagje: bleef jij wel onder controle of zo???

Liefs Flower
 
Hai Flower,

Balen voor je, net wat ik al eerder zei, op zich kan het geen kwaad.Het is gewoon balen dat je met iets rondloopt wat er in feite niet hoort te zitten. Een beetje een inbreker gevoel in je eigen lichaam, tenminste dat had ik heel sterk, is nu wel minder.
Is hij groot?! Die van mij was 6,5 cm. Redelijk aan de maat, maar ze komen groter voor.
In principe hoefde ik niet onder extra controle, hier doen ze sowieso met 20 weken nog een echo en in veel gevallen rond 34 weken ook nog een.
Ik weet niet of je al wat op hebt gezocht over vleesbomen, ze stoppen vaak met groeien rond de 20ste week.
 
Hoi Annet en Flower,

Mag ik jullie vragen welke klachten jullie hadden/ hebben behalve de uiterts vervelende weeën, ik ben nu nl. precies 20 weken en heb al 3 weken ontzettende last van mijn buik en dan een kramperig gevoel, ook een soort weeën gevoel af en toe, ik heb dit bij de eerste ook wel gehad maar zeker niet in die mate en ook niet zo lang, de VK en huisarts heeft al allerlei dingen onderzocht maar men komt er niet achter waar het vandaan komt en aangezien de klachten soms ook weer een paar dagen wegzijn willen ze geen verdere onderzoeken meer doen. Maar nu ik vanaf dit weekend de kleine nauwelijks nog voel ga ik me toch weer zorgen maken, en toen ik jullie berichtjes las dacht ik dat het dat ook wel eens kon zijn, ik heb volgende week vrijdag 26aug de controle echo in het ziekenhuis en zal het dan ook zeker navragen en na laten kijken door de gynaecoloog.
Maar als ik weet wat jullie klachten zijn kan ik hier misschien iets meer mee.

ik hoor graag van jullie  
gr mimi
 
Ha Mimi,
Bij de vorige zwangerschap had ik deze vleesboom ook al. Het is toen alleen pas na de zwangerschap opgemerkt. Ik had tijdens de zwangeerschap steeds een zeurderige pijn met af en toe steken. Altijd aan dezelfde kant, waar nu de vleesboom zit.
De verloskundige deed het steeds af als groeipijnen en bandenpijn. Uiteindelijk heb ik met 34 weken een echo gehad. (waar de kleine met zijn benen wagenwijd op te zien was, liet niets meer te daren over!!)
Op die echo was niets apart te zien. Mijn gyneacoloog nu zegt dat dat met 34 weken ook niet meer gekunt zou hebben, of de vleesboom had aan de voorkant gelegen moeten hebben.
Hoever ben je heen als je die echo krijgt?! Ik zou er toch niet te lang mee wachten en de verloskundige misschien pushen om eerder een echo te laten doen als je het niet vertrouwd. Het is toch jou lichaam dat duidelijk signalen afgeeft of niet?!
Laat nog effies wat horen, ik lig hier ook maar de hele dag te vervelen. :-(

Groet'n Annet
 
Hoi Annet,

Ik heb volgende week vrijdag de 26-ste de echo en wil zoiezo toch morgen nog maar eens bellen met de VK als het vandaag of morgen weer terugkomt, afgelopen zondagavond en maandag  overdag was het weer heel erg en daar het gevoel nu zo minimaal is (eigenlijk helemaal niet vanaf zondag) maak ik me toch wel druk en dat is toch  absoluut niet de bedoeling want dan word het alleen maar erger. Mijn man zegt constant dat ik dat bij de eerste ook had maar ik weet zelf nog wel dat de buikpijn toen gewoon echt bandenpijn was en nu weer ik het gewoon niet, het is wel zo dat ik bij de eerste ook soms dagen achter elkaar niets voeldde.

groeten Mimi    
 
Ha Mimi,

Snelle reactie zeg!!
Waarom zou je wachten tot morgen?! Ze kunnen niet meer of minder zeggen als je pijn hebt. Tenminste niet als het een vleesboom is. Het is dan juist alleen maar vervelender om je te laten onderzoeken omdat dan alles zo gevoelig is. Als ik jou was zou ik de verloskundige bellen om eerder een echo te laten maken als je je zo ongerust maakt. Ik had die pijn bij de vorige zwangerschap ook niet altijd, om de zoveel dagen of soms zelfs weken. Ik heb dagen gehad dat ik niet kon lopen van de pijn en iedereen maar zeggen dat alles goed was.
Je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik ben een stuk brutaler geworden na de vorige ervaring.
Een vleesboom geeft over het algemeen geen problemen zegt men, maar ik weet dat het soms behoorlijk lastig kan zijn.
Hoe ver ben je nu heen?! Hoe oud is je oudste?! Werk je nog?!

Voorlopig genoeg gevraagd, groetjes Annet
 
Hoi Annet,

Ja ik werk 3 hele dagen in de week  en dus ook vandaag dus vandaar dat het vandaag ook erg moeilijk word om nog langs de VK te gaan en omdat het nu weer goed gaat wil ik toch weer afwachten, tja ik ben een heel onzeker type-tje helaas die niemand tot last wil zijn. Mijn eerste kindje (zoontje) heet Sjoerdje en word dit weekend 1.5 en zal zogauw nummer 2 komt bijna 2 jaar zijn. Ik ben vandaag precies 20 weken.
Ik denk zelf ook vaker dat het met Sjoerdje te maken heeft hij is echt ontzettend druk en breekt thuis momenteel het hele huis af en zet dus letterlijk alles op z'n kop en dat kan ik nu net niet zo goed gebruiken.
 
Maar ja ik wacht toch maar even af, helaas moet ik weer verder werken

groeten mimi
 
 
Terug
Bovenaan