Vloer van woongrind en kruipen

hoi moeders,

Wij hebben thuis een vloer van woongrind.
Ik vraag me af hoe dat straks gaat als de kleine gaat kruipen, hoe zijn knietjes er dan bijv. uit zien.
Wie heeft er ook een grindvloer en kan mij haar/zijn ervaringen vertellen?

Groetjes Mandy
 
hoi Mandy!

Ook wij hebben een grindvloer en ons dochtertje van nu bijna een jaar kruipt er dus al een paar maanden overheen.
Het maakt dr weinig uit waar ze overheen kruipt maar voor mijn eigen gevoel vind ik het ook wel eens lekker om ze ff op de vloerbedekking boven te laten kruipen.
Ik moet wel zeggen dat de kleding erg hard slijt maar ik heb een paar aparte kruipbroeken die ik hiervoor hou en is er dus weinig aan de hand.
Sokken zijn niet aan te slepen hier want daar gaat echt dagelijks een gat in...
Maar dat mag allemaal de pret niet drukken :)

Succes ermee!

Groetjes, Esther...
 
Hoi Esther,

Bedankt voor je berichtje!
Mag ik vragen of jullie een grindvloer met een afdeklaag of met een open structuur hebben= Ik vraag me namelijk af of dat nog scheelt.

Groetjes Mandy
 
hoi Mandy!

Wij hebben alleen in de wc met zo'n afdeklaag en de rest, dus huiskamer, keuken en gang is open.
Tuurlijk zal het schelen als je zo'n afdeklaag hebt want dan voel je die steentjes niet helemaal!
Wat hebben jullie??

Groetjes van Esther weer...
 
Hoi Esther,

Wij hebben inderdaad ook een vloer met een open structuur, vonden we mooier omdat het anders net zeil leek, maar bij nader inzien denk ik wel eens dat we beter voor een afdeklaag hadden kunnen kiezen, ook makkelijker schoon te maken toch?
Maar waar ik meer mee zit (of zat) is dat ik zo bang ben dan mijn zoon straks eelt op zijn handen en knietjes heeft! Als ik zelf wel eens op mijn knieen op de grond zit dan staan de afdrukken er ook in!
Maar ja, als het bij wat sneller slijten van kleding etc blijgt, ben ik tevreden!

Groetjes Mandy
 
hoi hoi,


Voor eelt hoef je niet bang te zijn hoor! Die kleintjes zijn zo rap en het trekt weer zo snel weg. Denk ook echt dat het bij ons zeerder doet dan bij die kleintjes...
Ik merk geen verschil met Anouk of ze nu op de vloerbedekking kruipt of over de vloer beneden.
Tuurlijk heeft Anouk rode knietjes als ze over de vloer heen kruipt maar ook dat gaat vanzelf weg en ze zijn het straks al helemaal gewend dat de vloer niet overal even zacht kan zijn met bv. vloerbedekking.

Het is zeker makkelijker schoon te maken met zo'n laag eroverheen maar wij vonden het echt lelijk vandaar dat we enkel voor de hygiene hebben gekozen voor in de wc dat te laten doen.

Hoeveel maanden is je zoontje eigenlijk??

Groetjes Esther...
 
Hoi Esther,

Mijn zoon is 6,5 maanden, maar ik denk dat het nog wel even duurt voordat hij gaat kruipen hoor! Maar ik dacht dat ik beteer ruim van te voren kon informeren voor de grindvloer zodat ik op tijd eventuele maatregelen kan nemen, maar als ik jou zo hoor, hoef ik me geen zorgen te maken.

Groetjes Mandy!
 
hee!!

Nee, je hoeft je volgens mij geen zorgen te maken...ik had toen ze net begon met kruipen een dekbed op de grond gelegd maar natuurlijk bleef ze niet zitten daarop en kroop ze er net mooi van af :)
Als het pijn had gedaan aan dr knietjes of armpjes had ze wel stil blijven zitten en ze is zo vlug met de hele huiskamer doorsjouwen dat ik echt denk dat jij je ook geen zorgen hoeft te maken hoor!

Ons dochtertje wordt over twee weken 1 jaar! We zitten dus op een verschillend forum hier.


Groetjes weer van mij!
 
Terug
Bovenaan