Vluchttas

Ik heb de mijne nog niet ingepakt maar wel allerlei dingen klaargelegd en bedacht om in te pakken. Nu maar hopen dat het past ;). Ik was ook van plan om zo’n handbagagekoffertje te doen. Dat neem ik normaal ook mee voor een weekendje weg dus het lijkt me dat dat nu ook wel moet lukken. (Wij moeten waarschijnlijk 1 nachtje blijven). 

Ik ben iemand die altijd overal naartoe teveel spullen meeneemt, zo ook voor mijn eerste bevalling ik had toen 1 grote sporttas voor mij en de baby. Partner toen ook niet aan gedacht en na een bevalling van 5 uur mochten wij naar 3 uur weer naar huis dus meeste geeneens nodig gehad. Als het jou een gerustgesteld gevoel geeft zou ik lekker blijven inpakken! Maar denk dat je als je uitgaat van een normale bevalling je echt aan 2 sets voor jezelf en 2 voor baby plus wat losse spulletjes en toilet artikelen meer dan genoeg hebt. Wat hebben jullie zoal erin zitten? Op internet staat vrijwel op elke site hetzelfde lijstje. Hebben jullie nog andere tips? 

Een hele koffer is echt overbodig, ik had letterlijk alleen een schone onderbroek, een comfortabele zwangerschapslegging en tshirt voor de terugweg mee. Voor de baby had ik 2 setjes kleding mee in een kleine en grotere maat, een dekentje en de luiertas maar zelfs die heb je eigenlijk niet nodig. 

Als alles goed gaat ben je paar uurtjes na de bevalling gewoon weer thuis. Ik had alleen kleertjes voor de baby bij. Schone set voor mezelf. Wat verzorgingsproducten voor mezelg en deo voor papa. Manlief kan altijd even langs huis als blijkt dat je langer moet blijven. Oh en heel belangrijk, lekker warme sokken? kreeg steeds koude voeten.

Nog een tip; Wat ik mistte in mijn vluchttas: labello! Als je veel aan het puffen bent, en weinig kan/wil drinken (ik was kotsmisselijk) krijg je een erg droge mond en lippen. 

Ik had een handbagage koffertje. Hierin zaten 2 setjes voor de baby en 1 setje makkelijke kleding voor mezelf. Daarnaast nog kleine flesjes shampoo en douchegel en m'n slippers. Nog een badcape om de baby in te wikkelen en dat was het geloof ik wel een beetje. Bij ons is het ziekenhuis op 10 minuten afstand dus m'n man had altijd nog ff heen en weer gekund. Heb ook eigenlijk nooit aan hem gedacht qua spullen. 
Ben thuis bevallen en moest daarna nog naar het ziekenhuis dus uiteindelijk de kleertjes voor de baby thuis eruit gehaald en de rest pas in het ziekenhuis. 

Ik zou vooral kritisch kijken.. als je mort blijven wil je natuurlijk genoeg mee hebben (je zweet je kapot), maar anders is 1 set schone kleren en 2 nachthemden zat? Met een mini shampoo en deo.. wel vruchtensap/energiedrank mee, als t lang duurt en je niet kan eten. Dextro kan maar is zo droog.. labello mee, elastiekje, telefoon, camera, schoon shirt en boxer van je vent en 2 setjes kleding voor de baby. Das wel genoeg? Voor mij was t 1 handbagagekoffer voor mij en de baby en mijn man 1 rugtas met zijn kleren, apparatuur, drinken en snacks.. ach lastig ook he, je wil niet zonder zitten, maar ook niet overdrijven haha

Ik heb een heel koffer ? 
Zit alles in voor de kleine, mezelf en mijn vriend. Extra spulletjes mochten we langer moeten blijven.
Liever te veel dan te weinig denk ik dan! 

Terug
Bovenaan