Vluchttas

Wij hadden 3 tassen mee. 1 luiertas daar paste alles voor onze smurf in (1 pakje 50 en 1 56 met sokken en mutsjes, 3 rompers, fles, spenen) rest kregen we van het ziekenhuis. 1 tas voor mij (ondergoed, toilettas, dextro en vaseline (niet gebruikt) pyjama, joggingbroek en shirtje.) Rest gebruik van het ziekenhuis. En een tas voor mijn vriend. Waren allemaal geen grote tassen. Uiteindelijk werd ik in het ziekenhuis nog medisch en moest ik 2 nachten blijven. Mijn ouders hebben toen de dag erna nog extra spulletjes voor de kleine en ons meegenomen.

Wij hebben een grote luiertas, die had ik gepakt voor mezelf en de baby. Ik ben uiteindelijk 4 weken te vroeg bevallen, dus spullen voor mijn man hadden we nog niet aan gedacht (ik was al lang blij dat het meeste voor mezelf er al in zat, haha). Uiteindelijk makkelijk rondgekomen met de spullen die ik bij had voor mezelf (hemdje, extra nachthemd, toiletspullen, sokken, iets te eten/drinken). Toen moesten we nog minstens 1 nacht blijven, en is mijn man dus gewoon even naar huis gereden om spullen voor zichzelf en wat extra dingetjes voor mij.
Mijn eigen ervaring is dus eigenlijk: van tevoren over vanalles gepiekerd, maar achteraf blij dat ik maar een kleine tas bij me had. Tijdens je bevalling heb je echt niet zo veel spullen nodig (ik heb gewoon uren lang teruggetrokken op bed doorgebracht), en tenzij je erg ver van het ziekenhuis af woont, zou ik in geval van moeten blijven gewoon even je vent naar huis sturen, of iemand anders vragen om wat langs te brengen.

Ik had een tas voor mezelf en mijn vriend had er ook eentje. Maar misschien beetje andere situatie, want was een geplande keizersnede (en ook als het eerder begonnen was zou het een keizersnede zijn) en ik moest dus sowieso 2 nachten in het zkh blijven. Mijn vriend mocht ook blijven, dus wij moesten sowieso iets meer meenemen. Achteraf trouwens heb je bijna niets nodig behalve wat verzorgingsproducten voor jezelf en schone kleding, alles wat belangrijk is hebben ze in het ziekenhuis (verband, broekjes etc). 

Hallo dames,
Uiteindelijk werd het plotseling medisch ivm zwangerschapsvergiftiging, maar ik was blij dat ik een klein koffertje mee had, want wij moesten 2 nachten blijven. Ik zal hieronder even vermelden wat ik grotendeels mee had.
Kleding voor mijzelf, nachtkleding, ondergoed, toiletspullen, slippers voor onder de douche. 
Kleding voor mijn man, shirt, joggingbroek, sokken, ondergoed, toiletspullen.
Voor de kleine, zo'n zipzakje met kledingsetjes, mutsjes en sokjes 1 met maat 50 en 1 met maat 56.
Verder had ik een bidon mee, tijdens de bevalling is uit een glas drinken niet heel handig. Een stekkerdoos, er was bij ons op de kamer maar 1 stopcontact beschikbaar. Opladers telefoons. Zijn eigen flesje, wij hebben dr brown flessen en daar zijn de spenen anders van dan die ze in het ziekenhuis gebruiken. Lippenbalsem en Dextro had ik wel mee, maar niet gebruikt.

Hopelijk hebben jullie hier nog iets aan!
Succes met de bevalling?

Liefs

Terug
Bovenaan