[quote quote=10465165]Dat inslapen overdag gaat hier ook echt niet altijd makkelijk hoor. Ik voel een beetje aan welk slaapje waar kan. Het ochtendslaapje gaat heel goed in z’n eigen bedje maar smiddags wordt hij na 3 kwartier standaard wakker. (1 slaapcyclus) dan wieg ik hem of weer in slaap of hij gaat in de draagdoek verder slapen. Dat gaat goed en heb ik gelukkig ook de tijd voor. Op het KDV straks zal dat anders moeten inderdaad. Ik vind 5 uur nog onder een nachtvoeding vallen. Misschien kan je het rekken naar 6 uur? Zo hebben wij dat toen gedaan. En nu is het dus standaard half 7 dat hij wakker wordt voor de eerste voeding. Zoals gezegd duurde dat wel een paar nachten. Ik ga om half 7 wel gelijk naar beneden, fles geven en ‘spelen’ hij gaat dan tussen 8 en half 9 weer naar bed en slaapt dan meestal 2 uurtjes. Voor mij werkt dat erg goed omdat hij ook weet waar hij aan toe is. En over je vraag of hij teveel voeding krijgt, als hij al z’n flessen zonder morren opdrinkt dan heeft hij het nodig. Als straks zijn nachtvoeding weg valt dan zal hij misschien overdag wat meer willen drinken. Ze geven dat meestal heel erg goed aan. Ik zou je er niet teveel druk om maken (al snap ik het heel goed
). Ik maakte me ook altijd druk als hij de fles niet op dronk en vervolgens aan de volgende fles niet genoeg had.. Hop schepje erbij. Ik eet ook niet elke dag even veel denk ik dan maar. Bij mij is de borstvoeding ook niet gelukt. 5 weken lang gevochten en gekolft tot mijn tepels 4 cm waren. Haha. Heel verdrietig over geweest maar zie nu wel voordeel dat ik precies zie wat hij krijgt. En ik voed dus ook op verzoek, maar dat komt er wel op neer dat het altijd rond dezelfde tijd is. Gewoon omdat hij dat nu gewend is. Maar er kan best een uur verschil in zitten hoor. Soms sochtends om 10.00 al en soms om 11.00 bijvoorbeeld. Veel succes![/quote]
Dankjewel! Voel me inderdaad nu wel iets opgelucht over het "teveel" geven. Hij drinkt inderdaad alles op, zonder echt duidelijke signalen in ieder geval.
als hij nee schud haal ik de fles eruit, even pauze en bied het opnieuw aan. Hapt ook gewoon toe.
Enkele keer dat hij wel eens niet meer wou, maar deed ook zijn mond niet open. Dan weet ik zeker dat hij niet meer wil.
ik kan eens kijken om te gaan rekken, maar hij is best koppig daarin haha. Ik ga hem natuurlijk niet laten schreeuwen. Dan is hij er gewoon niet aan toe. Jammer dan.
vind het al fijn opzich dat hij om 5 komt en dan erna tot ongeveer 9 slaapt zodat ik ook wat slaap kan vangen haha.
Het is inderdaad nu even een grote chaos in zijn dagpatroon. Probeer zoveel mogelijk voeden, verschonen, samen spelen, box en slapen aan te houden. Alleen door dat nieuwe schema en het opeens tussendoor wakker worden lukt dat niet zo goed meer. Zal wel vanzelf komen. Misschien toch door zijn sprongetje?? Hij zou ergens de afgelopen week ofzo een sprongetje hebben maar naast het omgegooide ritme en eerder willen eten niet veel gemerkt.
ja erg he! Ik heb er ook echt heel veel moeite mee gehad om te stoppen met borstvoeding. Ookal had ik maar 3/4 dagen geprobeerd. Had dag 2 al flinke tepelkloven en de pijn was echt niet te doen. Daarnaast opende hij zijn mond niet ver genoeg met aanhappen. Jammer! Maar uiteindelijk wel blij dat ik het gedaan had, want het bracht me even botweg gezegd meer elende dan dat het fijn was. Je kindje merkt dat ook.
Op flesvoeding worden ze natuurlijk ook gewoon groot