Voeding en doorslapen.

Hoi dames.

Voor sommige net bevallen of nog wachtende dames misschien een beetje vroeg maar ik was even benieuwd of hoevaak jullie kids voeding krijgen, welke soort voeding en of ze daarop doorslapen.
Finn is nu 4,4 weken. Krijgt bv, 8x per 24 uur en komt s'nachts nog 1x. Niets mis mee hoor maar ik vroeg me af hoe dat bij de andere baby's gaat.
Ik heb het idee dat kids op flesvoeding eerder doorslapen. Benieuwd of mijn idee klopt.

Liefs Danielle

Ik kom maar even hier inbreken ;-) hihi

Gabriël is 7w4d maar was 7w2d te vroeg. Hij krijgt BV uit de fles, af en toe KV als ik het niet kan bijhouden, maar dat is nog maar 5 keer gebeurd. Hij krijgt 6-8 voedingen per dag op dit moment. We merken dat hij van eet en slaappatroon aan het veranderen is, hij gaat nu naar 6 voedingen per dag, maar wil soms nog wel een beetje extra vragen (dat is dan vaak een halve voeding tussen 23:00 en 1:00). Hij krijgt tussen de 100 en 140 per keer ingedikt met JBPM voor de reflux. Doorslapen doet hij niet hoor, maar hij kan inmiddels wel 3-4 uur slapen, voornamelijk tussen 2-3 en 6-7 's ochtends. KV geven met de laatste avondvoeding laat hem overigens niet langer slapen, meer in de fles geven ook niet, dan drinkt hij het gewoon niet op ;-)

Toen hij net thuis was uit het ziekenhuis (dat was met 3w2d) vroeg hij veel vaker om voeding, zo'n 10x60-70, in het ziekenhuis kreeg hij 7x60. Dat trok overigens wel snel bij naar 8x80 binnen een week en is sindsdien vooral in hoeveelheid toegenomen. Hij groeit ontzettend goed, dus ik ga me geen zorgen maken dat ik hoor van kinderen van zijn 'leeftijd' die een heel stuk meer krijgen en doorslapen ;-). Dat komt vanzelf wel en we hopen dat we het tot dan goed volhouden, haha!

Liefs,
Marieke (november mama :))

Hey Danielle,
Het klopt idd dat flessenbaby's eerder en langer doorslapen dan borstvoedingbaby's. Dat komt omdat flesvoeding moeilijker verteerbaar is.
Succes!! Liefs Sonja (oktobermama)

Jesly krijgt flesvoeding... Gewoon standaard 1van kruidvat... Hij krijgt 110/120 per voeding en dat om de vier uur en drinkt 5 voedingen op een dag... Slaapt hele nachten door tot 10/11uur 's ochtends... Vanaf 00.00uur af... Hij groeit als kool... Hij is 3weken te vroeg geboren, maar merk dat maat 50nu al kleiner aant worden is voor hem...en hij is met 43cm geboren...

X marleen

Hallo,

Onze kleine meid is nu 12 dagen.
Ze heeft nu 6 dagen flesvoeding. Sinds 2 nachten komt ze nu om de 4 uur. Ze drinkt nog niet heel erg veel ongeveer gemiddeld 80-90 cc per keer.

ze heeft last van spruw en denk dat ze daardoor nog niet zoveel drinkt.

Verder doet ze het goed. ze zat afgelopen dinsdag nog maar 100gr onder haar geboorte gewicht. Maandag naar buro om te checken of ze goed groeit en ontwikkeld.

Lars is nu 5 weken en 2 dagen krijgt flesvoeding Hypo Allergeen van Friso (i.v.m. mijn allergieën uit voorzorg).
Hij krijgt 5 voedingen in 24 uur van 150 cc, soms drinkt hij de hele fles, soms 140 cc
Dus een hongerig mannetje, maar volgens het CB niet erg als hij daar behoefte aan heeft. Hij groeit ook niet te hard dus prima zo.. Was er een beetje bang voor omdat ik veel reacties krijg met de vraag: is dat niet veels te veel?? Best irritant, maar volgens mij kan je een baby niet overvoeden, hij stopt toch gewoon als hij geen honger meer heeft?

Ik denk ook dat baby's met flesvoeding eerder doorslapen. Vriendinnen die borstvoeding gaven waarvan de baby nog wakker werden, die sliepen door toen ze overgingen naar de fles.

marina krijgt nutrilon standaard en 6 tot 5 voedingen van 125cc en om de 3.5 tot 4 uur ... en ze slaapt ook al door sinds ze thuis is in het ziekenhuis moest ik haar wakker maken van de verpleging maar thuis doe ik dat niet ,,, en het gaat super goed met haar !!!

Terug
Bovenaan