Voeding en doorslapen.

Esmea is nu 3 wkn + 1dag, ze krijgt speciaale voeding van de Kruidvat tegen krampjes (en JBPM). Sinds we de andere voeding gebruiken gaat het gelukkig veel beter en komt ze om de 3 uur en 2x 's nachts. Afgelopen nacht heeft ze geslapen van 00.00 tot 7.00 ! Best eng, (was de 1ste keer) ik had de babyfoon naast bed staan maar het bleef stil. Het zal ook wel niet weer gebeuren, maar was wel even lekker. Mijn man heeft deze week nachtdienst dus ik moet het alleen doen en 's morgen is onze andere dochter ook weer op tijd wakker.
En vandaag heeft ze ook 4 uur tussen de flessen en krijgt ze meer per fles (ong. 140). Even kijken of dat ze door gaat.......

Midas is nu 11 dagen en krijgt de borst. we zitten op zo'n 8 voedingen per dag. Overdag zo om de 3 uur en s nachts 2.
Hij heeft nu wat last van krampjes, hopen dat infacol helpt.
Volgens de kraamhulp moet overdag om de 3 uur en s nacht max 6 uur.

Hoi dames.

Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb vandaag nog even navraag gedaan bij het Cb en idd het klopt wat Sonja zegt.
En bij de meeste hier klopt dat ook wel.
Was gewoon even benieuwd!
Ik ga vrolijk door met de bv ondanks de nachtvoeding:)

Vandaag heb ik Finn even laten wegen op het weeguurtje en Finn groeit hartstikke goed op de bv.
Hij was in twee weken 690 gram aangekomen en weegt nu 4620 gram. 1110 gram boven zijn geboorte gewicht met 1 maand en 1 dag oud.

Liefs Danielle

Heey!!

Ik ga ook vrolijk door met de borstvoeding hoor!!
Bodhi drinkt zo'n beetje elke 4 uur, dus 6 voedingen. Komt 's nachts nog wel een keer, maar daarna pas meestal om half negen 's ochtends.
Maar ik vind de nachtvoeding ook helemaal niet erg...het is donker en iedereen slaapt, maar alleen wij twee zijn wakker en genieten met elkaar. Daarna slapen we beide weer tevreden verder!

Maandag was Bodhi 3 weken en is hij gewogen. Hij weegt nu 3640 gram, dat is een pond meer dan bij de geboorte, toen woog hij 3150.
Fijn dus dat dat zo goed gaat!

Ik heb Naomi 1 jaar en Quinten 10 maanden borstvoeding gegeven, maar dat ga ik dit keer niet redden...maar wil wel proberen tot een half jaar...

Leuke vraag Danielle!!!

Liefs Brigitte

Hey Brigitte!

Leuk je hier weer te zien!
Ondertussen worden er weer meer mama's actief dus ik zeg lekker vaak hier komen weer;-)

Ik maak s'nachts Remco altijd wakker als Finn wakker is. Hij verschoont hem dan en geeft hem zijn infacol. Daarna voed ik Finn en als ik klaar ben maak ik Remco weer wakker, want Finn moet minimaal een half uur rechtop blijven na elke voeding anders krijgt hij veel last van zijn reflux en slapen we allemaal niet meer. Dus Remco is half in zijn slaap Finn op zijn rug aan het kloppen:)
Heerlijk zeg dat je Bodhi gelijk na de voeding weer in bed kan leggen!

Zo wat heb je de bv lang volgehouden! En toen ze tandjes kregen? Lijkt me echt heel pijnlijk.
Ik heb Roan 4 maand gevoed maar toen kon ik het lichamelijk niet meer bijbenen. Ik bleef maar afvallen.
Benieuwd hoe lang het dit keer gaat lukken!

Liefs Daan

Ik geef Levy borstvoeding op verzoek, dus hoevaak dat precies is kan ik nu niet zeggen, hij is ook nog maar 2 weken.. :) sNachts komt hij ong om de 3,5/4 uur, maar op een slechte nacht om de 2 uur. Moet wel zeggen dat de BV veel van me vraagt, val veel af en ben snel moe, maar ons kleintje vaart er wel bij! tIs echt nu al een mollig mannetje.. :)

Levy slaapt ook altijd bij ons in bed, onder zn eigen dekentje naast mij (paps word niet wakker als hij zich omdraait, en ik word van elk tikje wakker).
Weet dat het best gevaarlijk kan zijn, maar in zn eigen bedje word hij na een half uur/uur wakker.. En ik heb mn nachtrust toch echt nodig.

Als ik die verhalen van jullie allemaal lees ga ik me toch afvragen waarom Levy zo vaak komt voor de voeding. Hij komt overdag zeker om de 1,5 / 2 uur, als het niet eerder is.. Alleen als ik hem bij me houd slaapt hij 3 uur door.. Maar daar heb ik niet echt de tijd voor...

@ludy1990 Onze kleine meid kwam toen ik BV gaf na 4 dagen ook om het 1,5 2 uur. Sinds ik over ben op flesvoeding slaapt ze nu 3,5 4 uur en drinkt flesjes van 90cc.

Hij heeft wel genoeg aan Bv?? Was bij ons niet zo namelijk...

Vanaf dag 1 ligt de kleine meid in haar eigen bedje en dat gaat prima. Paar keer flinke gehuild maar daar moeten ze even door heen

Terug
Bovenaan