Voeding en doorslapen.

Gabriël is morgen 8 weken en sinds gisteren over op 6x 125 (incl. 1 nachtvoeding), dit is voor 90% borstvoeding, maar dan wel gekolfd. Hij krijgt sinds een week 1 fles HA KV per dag, omdat ik het anders niet kan bijhouden met de BV.
Ik laat hem ook bepalen wanneer hij wil eten en ga hier geen punt van maken. In het begin dronk hij wel 10x 60-70 omdat hij niet meer in 1 keer naar binnen kreeg.
Pushen naar zo min mogelijk voedingen per dag vind ik onzin, ik begrijp dat het voor je eigen rust fijn is maar bij mij staat de kleine man voorop wat dat betreft. Ik slaap wel wanneer hij slaapt of las een dag bankhangen in :)

Het ene kindje wil gewoon vaker een beetje en de ander een paar keer een heleboel.

Liefs, Marieke (november mama)

Ifan heeft de eerste 6 dagen borstvoeding en bijvoeding gekregen omdat hij teveel afviel. Ik ben met een keizersnede bevallen en daarom kwam de borstvoeding niet goed op gang. Ifan is erg gulzig en accepteerde het dus niet als er niet meteen melk kwam. Hierdoor was de borstvoeding een grote strijd en zijn we na 6 dagen overgegaan op flesvoeding.

Ifan is nu 5 weken en 1 dagen en heeft de afgelopen 2 nachten doorgeslapen (ong. 7 uurtjes). Hij krijgt nu 165cc waarvan hij er meestal 140cc van opdrinkt.
Overdag komt hij (bijna) stipt om de 4 uur.

Ik heb pas een voeding afgekolft, 60 ml, toen heeft hij eerst van de ene borst gedronken, daarna het flesje, en daarna wou hij nog een borst.. Neem aan dat hij dus genoeg drinkt, heb ook echt te veel voeding. Gister is het smiddags na een warm badje even beter gegaan (2 x om de 3 uur) en vannacht 1 x na 4,5 uur, daarna om de 3 uur, misschien moet ik er gewoon even doorheen en komt hij vanzelf minder vaak.... maar tis wel lastig, deze ochtend ook weer om de 1,5 uur..

Terug
Bovenaan