voeding klaarmaken per keer of voor hele dag?

Hoi hoi,

De menigen over dit onderwerp zijn allemaal anders.
Toen onze dochter   geboren werd, een jaar geleden. Vertelde de kraamverzorgster dat je gewoon de voeding voor de hele dag kon klaar maken. Zij deed dit zelf ook bij ons. Ik ben dit toen ze wegging ook gewoon gaan doen.
's morgens water koken, af laten koelen, in de flesjes schudden, schepjes melk erbij en in de koelkast. Dit doe ik nu nog steeds, alleen maak ik dan 's avonds alles klaar voor de volgende dag. Je kunt het in de koelkast 24 uur bewaren. Onze dochter is er nooit ziek van geweest.

Ik heb het dus gewoon van onze kraamverzorgster dat het gewoon kan.

Succes
Groetjes Anninas

quote: mirella28 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('25-02-2009 13:51:56'));

Hoi Tanja,

Maakt het dan niet uit dat de voeding voor de 2e keer warm gemaakt wordt?

Je mag voeding (of het nou moedermelk of kunstvoeding is) so wie so nooit opnieuw opwarmen!

Hoi,
Wij zetten flesjes met afgekoeld, gekookt kraanwater in de koelkast. Als ze een flesje moet in de magnetron, schepjes erbij en drinken maar!!!

Groetjes Saskia

nou gelukkig ben ik dus niet de enige die voeding voor de hele dag klaarmaakte.
t is gewoon veel makkelijker. en moet ook zeggen dat ik er nooit van had gehoord, dat er kindjes ziek zijn geworden of zelfs overleden! wist ik echt niet. misschien had ik er dan nog wel een keer over nagedacht!
maar goed, godzijdank is mijn dochtertje nog nooit ziek geworden van de melk.
en ik zie ook altijd op die kant en klaar pakken staan dat het max 24 uur bewaard mag worden in de koelkast, dus ja, waarom de melk die wij klaarmaken dan niet?

nou ja goed, ik denk dat je moet doen waar je je zelf fijn bij voelt.
ik vond het wel makkelijk ivm de nachten en de ochtend.

en over dat 2 keer opwarmen: weet niet of je het zo moet zien, dat het 2 keer wordt opgewarmd. 1 keer kook je het,maak je het klaar en het wordt 1 keer opgewarmd. niet 2 keer.
maar daarna mag het idd niet nog een keer de magnetron in.

groetjes, do

Hoi,
Ik denk idd dat ik het ook gewoon doe hoor. Ik had nog niet aan die kant en klaren pakjes gedacht!
Ik bedoelde eigenlijk met dat 2x warm maken, omdat ik uit haar stukje begreep dat ze het water kookte, lauw klaar maakte en dan de koelkast in.
Mij lijkt het dan beter dat je het water eerst koud laat worden en dan pas de voeding erbij doen.
Maar goed ieder zijn ding.
Even een hele domme vraag misschien.. Mix jij de voeding in een fles en dan in een kan of gewoon al het water tegelijk in de kan en dan de voeding er in 1x bij. En dan met een vork/garde mixen??
Pffft had verwacht dat ik bij de 2e iets makkelijker zou zijn. Ben alleen maar onzekerder  geloof ik

Groetjes Mirel

Hallo,

Ik heb er 2 tegelijk en de kraamverzorgster zei dat we het gewoon vantevoren konden klaarmaken. Wél met gekookt afgekoeld (lauw)  water en daarna de voeding erbij doen met de garde roeren en de koelkast in.
Ik vind het erg makkelijk!

Groetjes Susanne

Terug
Bovenaan