voeding klaarmaken per keer of voor hele dag?

Ik deed, en doe nu nog vaak, afgemeten poeder in potjes (die van beaba zijn lekker groot) zo hoef ik alleen de poeder in de warm gemaakte fles te schudden.
Ook makkelijk met meenemen.
Ik heb Difrax S-flessen en daar  kun je toch geen voeding lang  in bewaren, want dan kan het op een gegeven moment door het ventiel gaan lekken.

Ik gebruikte ook Comfort voeding dus vooruit maken was al geen optie, die dikt in als je het laat staan...Het tweede keer opwarmen is op zich geen probleem, zolang je kindje er maar niet van gedronken heeft, dus eenmaal in een fles en is er van gedronken mag het niet meer opgewarmd worden, maar bereide voeding uit de koelkast is tegenwoordig weer toegestaan.

Groetjes Saskia

Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom je risico's neemt, terwijl het je niets in tijd scheelt.

Het landelijke advies volgen, namelijk: water opwarmen in het flesje in de magnetron, poeder erbij en schudden is zelfs sneller dan voeding voor hele dag klaarmaken: water koken, voeding aanmaken,  kan onder stromende koude kraan snel koelen (je mag 'm niet warm in de koelkast zetten en je kunt 'm ook niet te lang buiten de koeling houden, kunstvoeding bederft heel snel), en dan vervolgens het flesje weer opwarmen in een fleswarmer (aangemaakte voeding kun je beter niet in de magnetron opwarmen).
Met als extraatje nog het risico dat je kind een nare darminfectie oploopt.
Kantenklaar pakjes voeding kun je niet vergelijken met aangemaakt poeder. Kantenklaar pakjes worden in de fabriek gesteriliseerd en zijn daarom helemaal veilig. Maar poeder (bij steekproeven 9-11% van alle verpakkingen) kan die bacteriesporen bevatten die niets uitmaken als je de voeding maakt en meteen geeft, maar waar je kind doodziek van kan worde als je de voeding uren bewaard, ook in de koelkast.

Mou ben ik maar gewoon een moeder die op een forum post, dus mij hoef je niet te geloven. Bel gewoon de voedingslijn van Nutricia of Friso. Nummer staat op het pak, ze zijn 24 uur per dag bereikbaar. Zij zullen je ook vertellen dat je tot 6 maanden de flessen per keer moet aanmaken en dat aangemaakte voeding hooguit 4 uur in de koelkast bewaard mag worden, MITS  de  fles gesteriliseerd is, het water gekookt heeft en de fles onder  stromend koud water  zo snel mogelijk gekoeld is.  

Terug
Bovenaan