voeding voor een baby van 4 en een halve maand

mirjam lees het berichtje van renee nog eens!
daar staat het duidelijk...
ik lees nu al bij verschillende mensen dat ze eerder dan 6 mnd al bijvoeding geven hun keus maar als je het beste wil geven aan je kindje is uitsluitend borstvoeding tot 6 maanden gewoon een pre!
voor zoveel dingen niet alleen voor allergie maar voor alle baby's!!
kijk eens hier
http://www.network54.com/Forum/382080/
kun je een hoop vinden over bijvoeding  want dit  was een vraag van de eerste..
mensen het heet niet voor niets  BIJvoeding dus absoluut geen vervanging!
ze  kunnen spelenderwijs kennis maken met vast voedsel..
en bij  6 maanden is hier de tijd rijp voor qua ontwikkeling van je baby en zijn darmpjes ed..
ik zet mijn baby nu toch ook niet op de fiets omdat ik niet kan wachten??
om maar een voorbeeldje te noemen...
verder is er genoeg info te vinden waarom uitsluitend bv tot 6 mnd  ZO belangrijk is of in ieder geval geen andere bijvoeding!!
google who  etc..en je vind het ;)
suc6  met het maken van de goede keuze..  
 
hoi sanne n sam,

Ik lees nu al bij verschillende onderwerpen de link.
Ik kan me voorstellen dat je er zo over denkt als je borstvoeding geeft. maar de link wat je geeft is ook alleen voor kids wat borstvoeding krijgen.

en toch is er ook wel verschil in of je kind borst of flesvoeding krijgt en bijvoeding.

Dit is geen aanval hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar ik zelf geef flesvoeding en heb ook al meerdere keren met de kinderarts en het cb overlegd. en even buiten het feit of het goed is of je met 4 maanden begint met bijvoeding. is de maatstaaf wat gehanteerd word. dat als je borstvoeding geeft deze wel voldoende is tot 6 maanden en bij flesvoeding is het meestal vroeger. ik ga eens even zoeken ik heb het ook op enkele site zien staan en dan zet ik de link erbij

groetjes desiree
 
erg jammer dat ze inderdaad dit advies geven de link die ik geef is niet alleen voor borstvoeding maar is inderdaad wel de beste voeding!!
het is de beste manier van bijvoeden ook al is het met flesvoeding..
maar hij gaat gewoon uit van borstvoeden,....
volgens de who world health organisation is uitsluitend borst/fles voeding tot 6 mnd de norm dus ja ik denk dat je daar moeilijk tegenop kan..
maar ben benieuwd naar je link ;)
 
In het berichtje van Renee, hoe helder ook, vind ik toch niet alle info die ik zoek al heb ik het nogmaals goed gelezen..  Overal vind ik het advies om 6 maanden geen andere voeding te geven o.a. ivm allergieën. Als dat zo is, geef ik onze dochter met alle plezier nog 2 maanden alleen flesvoeding, maar ik begrijp gewoon niet hoe het werkt.
Overal  wordt er met name gesproken over borstvoeding, wanneer het gaat om het verteren, kan ik me voorstellen dat dit ook geldt voor flesvoeding. Wanneer het gaat om het voorkomen van allergieën dan is het mij gewoon niet duidelijk.
 
inderdaad juist ook met allergien misschien kun je beter je vragen stellen op http://allergieplein.nl of op http://kindereczeem.nl
op het http://borstvoedingsforum.nl is er ook een stukje over allergie daar kun je ook je vraag stellen..
maar juist als je weet dat er allergien zijn, is het beste te wachten tot na 6 mnd..
suc6!
 
Ho allemaal,

lek dat je er bent Sanne.

Desiree mijn klomp brak toch echt dat het advies van bijvoeding alleen voor bv zou gelden.  
De beste voeding voor een baby is borstvoeding maar lukt het niet om wat voor reden dan ook om bv te geven dan is flesvoeding een goed alternatief. Met de moderne technologie kunnen ze het al redelijk gelijk trekken met borstvoeding. Borstvoeding geeft meer bescherming, het brengt een beschermend laagje aan in de darmen en het bevat afweer stoffen.

Als het gaat om bijvoeding dan maakt het niet uit of je kindje borst of fles krijgt het advies blijft bij 6 maanden beginnen met bijvoeden. Hier gaan veel cb's de mist in, bijscholing van de cb's is hard nodig.
Met 6 maanden zijn de darmpjes voldoende uitgerijpt om andere voeding dan alleen melk te gaan verteren, maar zal nog steeds niet altijd even makkelijk gaan. baby's moeten hier echt aan gaan wennen.
Zolang de darmpjes niet voldoende zijn uitgerijpt is de doorlaatbaarheid van de darmpjes groter waardoor er grotere eiwitmoleculen door de darmwand in de bloedbaan terrecht kunnen komen. In de meeste gevallen is dit geen probleem. Heb je echter een aanleg voor allergieën kan het zijn dat het lichaam deze eiwitten als lichaamsvreemd gaat zien en een aanval tegen deze stoffen begint, het afweersysteem. vervolgens krijg je dan een reaktie zoals je die ziet bij allergieën. In de melkvoedingen zijn onder normale omstandigheden de eiwitketens dusdanig dat ze geen reakties oproepen.

Heb je geen allergieën in de familie kun je toch nog allergieën gaan ontwikkelen doordat je lichaam herhaaldelijk met te grote eiwitketens wordt geconfronteerd. Het lichaam bouwt een allergie op. Vandaar dat het een tijdje kan duren voor een allergie naar voren komt.

Ik hoop dat ik dit duidelijk heb uitgelegd.

nog vragen dan hoor ik het wel.

Groetjes Renée
 
Renee,

Bedankt voor de heldere uitleg.  Ik ga nog 2 maanden alleen flesvoeding geven, dat is blijkbaar toch het beste. Zij mist de verschillende smaken in ieder geval nog niet!

Groeten,
Mirjam
 
Terug
Bovenaan