voeding voor een baby van 4 en een halve maand

Hoi Miriam,

Ik ben blij dat wij je door onze uitleg hebben kunnen helpen, misschien dat ik dan toch maar even met dit forum door blijf gaan.
Jammer dat je bv mis  is gegaan  en zoals jezelf op het bv forum al aangaf dat het met betere begeleiding toch mogelijk was geweest dit weet je dan voor een evt volgend kindje. Bij de eerste ben je nog heel onzeker en een leek op vele gebieden aldoende leer je dan. Ik hoop voor jou en je kindje dat er zich geen allergie ontwikkeld.

Wist je overigens dat het ook mogfelijk is om je bv weer op gang te brengen maar dan moet je dit wel heel graag willen want het vraagt veel inspanning en doorzettingsvermogen.

Groetjes Renée
 
Als ik dit allemaal zo lees dan denk ik dat ik er nog maar even mee wacht aangezien mijn dochtertje er op dit moment naar mijn idee toch nog geen behoefte aan heeft.

Maar ik vind zelf eigenlijk dat ik best op lastige tijden een flesvoeding heb. Vooral de fles van 11 uur 's avonds. Is dit gewoon zo? Of zou het ook anders kunnen?

Voor de duidelijkheid ik geef nu om (ongeveer) half 9, 12 uur, half 4, 7 uur en 11 uur.

 
Wij geven ook rond 23.00 uur de laatste fles. Het schema is als volgt: 8.00, 11.30, 14.30, 19,30 en 23.00. Voor de laatste twee flessen maken we haar wakker. Ik heb met het consultatiebureau overlegd en wij gaan over een paar weken  proberen de voeding op te hogen naar 4 flessen van 210 cc. Ik hoop dan rond 20.30 de laatste fles te geven. Nu gaan we het nog niet proberen, maar over 'n week of 3.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de laatste fles ook wel erg vermoeiend vind, voor je zelf in bed ligt is het toch al gauw 23.45 uur, maar zo lang ze de fles zo goed leeg drinkt, hou ik het nog maar een paar weken zo. Ik wil in ieder geval proberen ergens in de 5e maand op 4 flessen te zitten, want anders weet ik niet zo goed wanneer ik de  bijvoeding moet gaan geven vanaf de 6e maand.

Succes
 
Als ik het goed begrijp dan drinkt jouw kindje niet tussen 23u en 8.30u.
Waarom geef je dan niet al om 22u de laatste voeding zodat jouw kindje 's morgens een uurtje eerder komt? Halt acht 's morgens lijkt mij een mooie tijd om de dag te beginnen...
Groetjes Megin
 
Hallo allemaal,

Ik heb een zoon Milan van nu vier maanden maar is een maand te vroeg geboren. Gecorrigeerde leeftijd dus 3 maanden. Hij krijgt nu   5x flesvoeding (bv wilde niet lukken) 180cc met 6 schepjes Comfort.
Wanneer zou ik bij hem met bijvoeden kunnen beginnen of een fles minder? Moet je uitgaan van de gecorrigeerde leeftijd of z'n "werkelijke" leeftijd?

Groetjes Jacqueline
 
Terug
Bovenaan