Voeding

Hallo allemaal,

Ik was wel benieuwd of jullie kindjes al wat anders krijgen dan alleen bv of flesvoeding?
Ik geef Elize nu wel s'avonds pap in haar laatste fles en dat gaat prima.
Als we zelf zitten te eten dan zit ze al echt mee te happen en ze sabbelt ook op van alles.
Heb haar stiekem al een hapje vanille vla gegeven en dat smaakte haar wel, nu wou ik volgende week eens beginnen met fruithapje of zal dat nog te vroeg zijn, voor haar dampjes dan ofzo, want zei zelf is er wel aan toe geloof ik.

Elize is nu 15 weken en 5 dagen

ík zit met precies het zelfde. Marit is vandaag 15 weken en krijgt nu nog 5 flessen van 200 ml en verder niets.
Ze zit qua gewicht en lengte boven het gemiddelde dus ik wil wel uitkijken dat ze niet te veel gaat krijgen.
Ik moet eind juli pas weer naar het consultatiebureau.

Marit 15 weken

ik ben afgelopen donderdag naar het cb geweest en had die vraag ook gesteld en meer omdat Amy het eten soms van onze borden afkijkt..

maar de arts zei dat als je ze nu bijvoeding geeft het wrs rechtstreeks van ondere eruit komt omdat de darmen er nog niet tegenkunnen... en ze zullen er voornamelijk erg veel krampen door krijgen.. hier raadde ze aan tot 6 maanden te wachten maar denk dat ik zowieso tot 4 a 5 maanden wacht wel.. heb ook geen zin in dat ik mn kind krampen bezorgd omdat ik wil dat ze bijvoeding krijgt dusja...

liefs danielle en Amy 14 weken en 4 dagen

Olivia krijgt sinds een week ook rijstebloempap door haar laatste fles (3 theelepels), omdat ze ineens een uur vroeger voor haar fles kwam. Nu heeft ze weer de normale tijd. Ook heb ik van de week voor het eerst een groentehapje geprobeerd. Een kwart potje ofzo.
Ze snapte er nog niet zoveel van, maar toch nog wat binnen gekregen. Geen krampjes ofzo hoor.
Daarna niet meer geprobeerd omdat ze nog teveel slaapt tussendoor ;)

Raar dat kinderartsen hier minder risico's in zien dan de artsen van het cb.

Liefs, Martha

Olivia morgen 16 weken, maar volgens uitgerekende datum zou ze a.s. maandag 4 maanden zijn.

Bij het cb is het maar net wie je hebt wat voor advies je krijgt. Daar heb je dus weinig aan als je het mij vraagt.

Ik geef Quintus sinds een paar dagen smiddags een paar lepeltjes rijstebloem met melk. Hij weet nog niet zo goed wat ie ermee moet en zit er meer mee te spelen dan dat ie het echt op eet. Zo kan ie een beetje wennen aan eten van een lepel. Met fruithapjes wacht ik toch nog maar even. Ze krijgen niet voor niets pas met een maand of 5 tanden.

Quintus 15 weken

Sinds een krappe week zijn wij ook begonnen met door de laatste avondsfles wat rijstebloem door heen te geven. Quinn heeft er ook geen last van gehad. Met fruit wacht ik nog heel even, omdat hij nu opzich nog steeds mooi met zijn flessen zit. komt hij straks weer vroeger voor de flessen, dan ga ik ook langzaam eerst een paar hapjes fruit proberen.

Quinn 15w2d

Bryana krijgt sinds een tijdje om de dag en fruithapje of een groentenhapje,en 4flessen van 200,ook drinkt ze diksap tussendoor[vooral met deze hitte].
groetjes
Bryana19wk3dg

Terug
Bovenaan