Voeding

Vroeger was het al een hapje vanaf 3 maanden. Nu zegt de een dit, de ander dat... Het ene kindje is het andere niet, toch?! Mijn meisje is precies 12 weken en red het nog maar net met een liter voeding per dag. Mag natuurlijk niet meer, maar ik merk dat ze er wel behoefte aan heeft. En dan krijgt ze al friso voor hongerige beebjes en 3 schepjes nutriton door haar fles!! Ze zit op het gewone gewicht, ze is wel wat langer...
Ik ga binnenkort toch maar beginnen met bijvoeding en een papflesje 's avonds!!

Groetjes Sonja
(aprilmama)

Liam krijgt af en toe een beetje peer, echt een paar lepeltjes tussen de felsvoedingen door en niet elke dag. Wel minimaal 1x per dag 1 schpeje rijstebloem door de fles!

Liefs Kim
Liam 14 weken en 5 dgn

Ik ga het toch maar gewoon eens proberen denk ik, ze krijgt idd ook al voeding voor hongerige baby's
en ze drinkt nu ook diksap tussendoor ivm met de warmte.
Ik probeer gewoon met heel iets en kijken hoe het gaat.
Bedankt voor jullie reacties!

Tja, ik vind het dus wel heel erg vroeg als je een kindje van nog geen vier maanden iets anders wilt geven dan melk. Daar zijn de darmen echt nog niet op berekend. De reden dat de kinderen het eten uit je mond kijken vind ik persoonlijk ook onzin. Eline vind de sigaret van mijn vader ook reuze interessant en wil dan ook blazen. Moet ik mijn peuter van 2 dan ook maar een sigaret geven?

Ivm zeer ernstige allergie van mijzelf wacht ik echt tot Joost een half jaar is, ook Eline kreeg toen pas wat. En dan heel voorzichtig, per voedingsmiddel. Heb hier een heel schema voor. Nou snap ik heus wel dat als je geen allergien in de familie hebt, het niet zo nauwkeurig moet, maar waarom wil je echt perse een groente of fruithapje aan een baby van nog geen 4 maanden geven. Het is mij een raadsel.

Wat rijstebloem zou misschien nog wel kunnen.

Ik zou zeggen, wacht nog even.

Natuurlijk kan het zijn dat iedere arts wat anders zegt, maar het is wel wetenschappelijk bewezen dat de meeste kinderen pas met 6 maanden fruit en groente wat beter kunnen verdragen.

Ik vind het een beetje een vreemde vergelijkenis!
Roken bij een kind vind ik trouwens erg ongezond!

Maar goed als je allergien in de familie hebt kan me voostellen dat je ermee wacht en voorzichtiger ermee bent.
Heb het gister gewoon geprobeerd en ze vond het heerlijk, geen krampjes gehad en geen rare poepluiers.
Op de potjes staat ook dat het vanaf 4maand mag en Elize is volgende week 4 maanden, dus die ene week......

hmm kijk ik ben ook geen voorstander van TE vroeg beginnen met bijvoeding maar om het nu te vergelijken met roken....

sorry maar dan is roken in bijzij van een kindje 100 duizend maal slechter hoor!!

met bijvoeding is het gewoon kindje is eraan toe of niet..... meer mogelijkheden heb je niet en je merkt het pas als je eraan begint...

persoonlijk begin ik er nog niet aan omdat Amy niet echt er behoefte aan heeft denk ik.. ze kijkt het eten van mn bord maar is nog tevreden met de volledige borstvoeding...

mooi dat ze het lekker vond en geen krampen ervan had!! en idd die week maar niks uit lijkt me

liefs danielle

Jasmijn (28 feb) was en is erg hongerig en wij zijn dus ontzettend vroeg begonnen met bijvoeden. Als ze er nog geen behoefte aan hebben, waarom zou je dan eerder beginnen. Merk je dat ze er wel aan toe zijn, dan kan je gewoon beginnen met fruithapjes. Overigens zetten die fruithappen weinig zoden aan de dijk hier bij ons hongerige dametje. Ze vindt het wel heel lekker :).

En idd, als ze krampjes krijgen merk je dat -helaas- snel genoeg!

Met die vergelijking bedoel ik dus dat alleen maar omdat je denkt dat je kind het wil, je het nog niet hoeft te geven. Ik bedoel daar niet mee dat eerder bijvoeden net zo slecht is als roken. En mijn vader rookt alleen buiten, en ja, daar is Eline ook wel eens. Maar hij rookt niet binnen bij de kinderen. Maar als ik alles zou geven wat mijn kinderen allemaal willen, zouden ze al dicht gegroeid zijn.

Daarentegen vind ik dus wel dat te vroeg met bijvoeden beginnen ongezond is. Die darmen zijn er gewoonweg niet op gemaakt om kinderen onder het half jaar iets anders te geven dan melk. Maar goed, iedereen zn ding natuurlijk.

Terug
Bovenaan