Voeding

Ik vond hier wel een goed artikel over bijvoeden:
http://www.mandypijl.nl/artikelen/bijvoeding.pdf

Sommige baby's zijn er dus wél eerder aan toe..

Oja, en natuurlijk staat het op de potjes dat het al vanaf vier maanden kan. Fabrikant Nutricia, friso etc etc, wil namelijk graag dat wij het zo vroeg mogelijk kopen, daar verdienen ze lekker aan. Terwijl mensen die er echt verstand van hebben met klem adviseren te wachten tot 6 maanden.

Maar goed, ik heb mijn punt gemaakt, en anderen ook weer, dus ieder zijn mening en ieder moet het voor zijn eigen kind zelf weten.

@moonpoontje, geloof me, soms heb je geen keuze!

Daarnaast zijn ook de adviezen die je krijgt van bv het cb behoorlijk aan verandering onderhevig. Bij de oudste (nu 3.5 jaar) kreeg ik op het cb met 5 maanden te horen dat ik toch echt moest beginnen met bijvoeden.
Bij Jasmijn (28 feb) kreeg ik te horen dat ik eigenlijk pas echt mocht beginnen met 6 maanden en mocht ik een klein beetje fruit bij gaan voeren, maar liever niet...

@Twiki; interessant artikel!

Ons dochtertje van ruim vier maanden zit nu op vier flessen waarvan de eerste fles nu een papfles is! En ze vind het heerlijk!! Ook geef ik haar zo af en toe een paar lepeltjes fruit, net of het uitkomt....wil er geen fles door vervangen. Iedereen moet gewoon lekker doen waarvan hij/zij denkt dat het goed is. Laten we iedereen in zijn/haar waarde laten!

Groetjes

Zoals bij alles heft iedereen zijn eigen ideeën over bijvoeding. Persoonlijk sluit in me bij moonepoontje aan en begrijp dus ook niks van het heel vroeg bijvoeden, denk ook dat dit weer typisch een actie van de kunstvoedingsindustrie is. Die laat ons geloven dat een heel jong kindje dit al nodig heeft. Maar respect voor een ieder die denkt dat dit wel noodzakelijk is bij zijn kindje. De beste stuurlui staan aan wal hè, dat realiseer ik me heel goed.

Wat ik steeds lees is dat men ermee begint omdat het kindje zo hongerig is. Dat je dan rijstmeel of wat dan ook door de fles roert zodat het pappig wordt kan ik me helemaal voorstellen, maar een fruithapje lost hongerigheid toch niet op? Als gaat kijken hoeveel voedingsstoffen en calorieën er in een fruithapje zitten dan haalt dit het niet bij een papfles? Ik denk dus dat ze veel meer verzadigd zijn bij het krijgen van een extra of papfles dan bij fruithapjes.

Terug
Bovenaan