Voedingskussen, handig om mee te slapen?

Graag wil ik van jullie dames advies. Nu ik ontzettende last van mijn bekken heb, overweeg ik om een voedingskussen te kopen om mee te slapen, is wellicht ook straks handig met een dikkere buik en voor de voeding straks te geven

Alleen ik vind ze erg prijzig de kussens dan. Als ik nou zeker weet dat ik het goed ga gebruiken heb ik daar niet zo een moeite mee.

Wat denken jullie miskoop of aanwinst?

liefs
talke

Ik heb hem zelf nooit gehad, vond hem ook te duur. Maar in mijn werk (kov) heb ik hem wel gebruikt en moet ik zeggen dat ik het een handig ding vond.
Het gaf goede steun bij het geven van de flessen en we gebruikten het ook om achter kindjes te leggen die nog niet zo stabiel zaten.
Met slapen heb ik geen ervaring. (deed ik doorgaans niet op mijn werk)
Sil

Hoi,

Zelf ben ik nu 37w1d, en ik slaap al 3 maanden met zo'n kussen. Ik heb zeker geen spijt van mijn aankoop!! Het ligt echt goed, alleen draaien in bed word moeilijker omdat je met het hele gevaarte moet draaien...

Ik weet niet hoe ver je nu bent in je zwangerschap, maar ik heb zeker in het begin van mijn zwangerschap (halverwege) heel veel profijt van het kussen gehad tijdens het slapen. Alleen toen ik verder in mijn zwangerschap kwam, kon ik er niet meer mee slapen. Hij werd te groot en omdraaien was al moeilijk met die grote buik en als je dan ook nog eens zo'n heel kussen mee moet draaien, dat vond ik niet meer te doen. Ik ga er vanuit dat ik hem straks na de geboorte van de kleine wel weer veel zal gebruiken, want ik zie dat mensen om mij heen hem veel gebruiken met borstvoeding geven en dergelijke.

Hallo,

Ik heb ook zo'n voedingskussen. Besteld bij Wehkamp van het merk Jollein.  Ik vind het heel erg fijn, alleen al om 's avonds mee op de bank te hangen. Je kunt er ook lekker je benen overheen leggen, dan liggen ze goed hoog. Of als ondersteuning in je rug. In bed vind ik het ook heel prettig. En later als de kleine er is, is het heel handig met voeden. Mijn nichtje van 1,5 jaar vind het trouwens ook helemaal super om er in te gaan liggen.
Het is een heel veelzijdig kussen, dus ik kan alleen maar zeggen dat het een aanrader is.

Liefs Mineko

Ik heb in mijn eerste zwangerschap ook last gehad van mijn bekken. Ik heb toen die van de Hema gekocht en al de eerste dag had ik spijt. Dat ik hem niet eerder gekocht had... Hahaha.
Ik heb er nog lang na de bevalling mee geslapen, gebruikt voor het voeden en mijn dochter lag er ook wel eens op in de box. Je kunt ze er een beetje schuin in leggen, zodat ze lekker om zich heen kunnen kijken. Ik heb toevallig op dit moment de hoezen in de wasmachine zitten. Ik heb inmiddels al weer een gevoelige bekkenbodem en vanmorgen dacht ik, ik moest hem maar weer eens tevoorschijn toveren. Echt een aanrader...

Maar ik moet wel zeggen, ik heb hem ook mijn schoonzusje aangeraden, maar die heeft hem niet gebruikt. Nergens voor...
Dus ja. Het blijft persoonlijk.

Groetjes,
Marjoke

Hoi Talke,

Ik heb het voedingskussen bij mijn 1e zwangerschap gekocht bij Prenatal. Daar is ie vaak in de aanbieding, destijds voor iets van  35 euro. En ik vind het kussen echt een weelde. Ik slaap er mee vanaf zo'n 5 maanden zwangerschap. Je kunt het kussen nl. helemaal om   je heen vouwen. Zo heb je zowel steun voor je buik als je op je zij ligt en heb je een steuntje in de rug. Dus ik vind het echt een aanrader!

Groetjes Janine  

Terug
Bovenaan