Voedingsschema

Ons zoontje van 6 maanden zit redelijk hetzelfde
7.00 uur 180+6
9.00 uur 100 gram fruit
11.30 uur 180+6
15.00 uur 180+6
17.00 uur groente 125gr
19.00 uur 180+6

De slaapjes wisselen nog wel eens. Over het algemeen slaapt hij 2x een uur en 1x 2 uur. En na zijn fles van 19.00 uur slaapt hij ongeveer tot kwart voor 7.

CB houdt ongeveer aan tussen 6-9 mnd afbouwen naar 500 ml per dag. En tussen 9-12 mnd afbouwen naar 300 ml per dag. 
Maar het hangt echt van het kindje af en hoeveel vaste voeding erin gaat. Het zijn maar richtlijnen he? Volg je kindje. Als zij minder drinkt dan je aanbiedt kun je gerust 1 of 2 flesjes iets kleiner maken. Kijken hoe dat gaat. De komende maanden ga je ook oefenen met een slokje water hier en daar. En uit fruit en groenten haalt ze ook vocht. Zolang ze goed groeit en voldoende plasluiers heeft, happy is... Kun je het doen zoals zij aangeeft. 
Oh en hier verviel na 7 maanden eerst de nachtvoeding, of nou ja, die hadden we drastisch kleiner gemaakt en kreeg ze alleen als ze erom vroeg. Met 8 maanden verviel de 23 uur fles en was die van 19 uur de laatste. Met 9 maanden ging ze 2 keer slapen ipv 3 keer. En toen verviel er een dagfles. Bleven er 3 over om 7/13/19. Met 10/11 maanden werd de middagfles later op de middag en dronk ze geen 19 uur voeding meer, die kreeg ik er gewoon niet meer in. 
En zo drinkt ze nog steeds, maar dan geen opvolgmelk meer en geen flessen meer. Gewone melk uit een beker. 

[quote quote=10519273]CB houdt ongeveer aan tussen 6-9 mnd afbouwen naar 500 ml per dag. En tussen 9-12 mnd afbouwen naar 300 ml per dag. 
Maar het hangt echt van het kindje af en hoeveel vaste voeding erin gaat. Het zijn maar richtlijnen he? Volg je kindje. Als zij minder drinkt dan je aanbiedt kun je gerust 1 of 2 flesjes iets kleiner maken. Kijken hoe dat gaat. De komende maanden ga je ook oefenen met een slokje water hier en daar. En uit fruit en groenten haalt ze ook vocht. Zolang ze goed groeit en voldoende plasluiers heeft, happy is... Kun je het doen zoals zij aangeeft. 
Oh en hier verviel na 7 maanden eerst de nachtvoeding, of nou ja, die hadden we drastisch kleiner gemaakt en kreeg ze alleen als ze erom vroeg. Met 8 maanden verviel de 23 uur fles en was die van 19 uur de laatste. Met 9 maanden ging ze 2 keer slapen ipv 3 keer. En toen verviel er een dagfles. Bleven er 3 over om 7/13/19. Met 10/11 maanden werd de middagfles later op de middag en dronk ze geen 19 uur voeding meer, die kreeg ik er gewoon niet meer in. 
En zo drinkt ze nog steeds, maar dan geen opvolgmelk meer en geen flessen meer. Gewone melk uit een beker. [/quote]O dit is handig! Kijk die hoeveelheden melk met afbouwen wist ik niet.
We volgen haar helemaal hoor, ze is blij en groeit goed, voldoende luiers dus geen zorgen.wat je zegt... Ze drinkt en eet en als ze niet wil zal het wel goed zijn. Maar een beetje een beeld van welke richting we op moeten gaan is toch wel prettig ?
Ik denk dat ze nu nog ongeveer 700 ml drinkt. (Ze laat het een en ander staan van de aangeboden flessen) Dus dat is meer dan genoeg. Groente en fruit gaan nog niet van Harte. We bieden het elke dag aan met soms een maïspuff. Alles gaat de ene dag vlotter dan de andere dag. Dus we zien wel hoe dat loopt!

[quote quote=10519268]Ons zoontje van 6 maanden zit redelijk hetzelfde
7.00 uur 180+6
9.00 uur 100 gram fruit
11.30 uur 180+6
15.00 uur 180+6
17.00 uur groente 125gr
19.00 uur 180+6

De slaapjes wisselen nog wel eens. Over het algemeen slaapt hij 2x een uur en 1x 2 uur. En na zijn fles van 19.00 uur slaapt hij ongeveer tot kwart voor 7.[/quote]Wat knap dat hij al helemaal doorslaapt!

Onze dochter slaapt van zeven tot half 9 en wil dan nog even uurtje spelen. (ik krijg het echt niet voor elkaar dat ze verder slaapt) dus dat knuffeluurtje krijgt ze nog eventjes. Al zou ik het liever anders hebben ?

Vandaag is mijn dochtertje precies 6 maanden, maar wel een hele grote slaapkop. Ze is ook rond de 8 kg. Hier ons ‘schema’:

09:30 180 cc
11:30/12:00 fruit potje 6+
14:00 1 boterham met pindakaas of bio stroop
15:30 180 cc
17:00:17:30 groente potje 6+
19:00/20:00 180 cc

Als ze bij opa en oma is krijgt ze na haar groente potje ook nog een toetje die van Nestlé, als verwennerij! Beginnen nu ook met oefenen met water drinken omdat ze nog maar op 3 flessen zit.
Slaapjes overdag zijn heel wisselend dus het is maar net hoe het allemaal uitkomt en soms krijgt ze ipv een boterham van die biologische appel koekjes in water gedipt of krijgt ze een gekookt ei (zonder eigeel).

Ik zou het echt een beetje op gevoel doen, maar snap dat een beetje een richtlijn qua hoeveelheid fijn voor je is. Ik heb dat voor nu maar losgelaten en kijk naar wat zij vraagt. Als zij vrolijk is, aankomt én voldoende plasluiers heeft is het goed! En als dat met kleinere flesjes is, is dat ook helemaal goed voor haar.
Je doet het hartstikke goed! ?

Bollebuikpuntnl;Hoe heb je die boterham zo snel voor elkaar gekregen? Hier wordt er vooral nog mee gegooid (wat we overigens ook geen probleem vinden hoor)
Hoelaat gaat jullie kleine slapen dat hij/zij zo lang kan uitslapen? Ik vond onze half acht op al knap?

Wonderann;
Dankjewel! Toch merk ik dat ik dat loslaten lastig vind. Ik heb er geen problemen mee als een dag compleet anders verloopt maar merk dat ik die structuur zelf wel prettig vind.

Eerst probeerde ik een boterham met pindakaas maar dat vond ze ook niet alles. Toen heb ik dat broodje met pindakaas in een beetje water gedept zodat het lekker smeuïg word. Dit is ook echt een vreetzakkie vind alles lekker en zal er nooit mee gooien hahaha! Ze doet haar mond al zo wijd open terwijl er nog van alles in zit. Tijdens potje ook begint ze te zeuren omdat het te lang duurt hahaha, potje is binnen 3/4 minuten leeg. Ze gaat savonds tussen 19:00/20:00 naar bed.. gisteravond heb ik haar om 19:15 op bed gedaan en ze heeft nu haar eerste fles om 09:15 gehad. Vind het zelf ook ongelofelijk maar ik geniet ervan!

Terug
Bovenaan