[quote quote=10519273]CB houdt ongeveer aan tussen 6-9 mnd afbouwen naar 500 ml per dag. En tussen 9-12 mnd afbouwen naar 300 ml per dag.
Maar het hangt echt van het kindje af en hoeveel vaste voeding erin gaat. Het zijn maar richtlijnen he? Volg je kindje. Als zij minder drinkt dan je aanbiedt kun je gerust 1 of 2 flesjes iets kleiner maken. Kijken hoe dat gaat. De komende maanden ga je ook oefenen met een slokje water hier en daar. En uit fruit en groenten haalt ze ook vocht. Zolang ze goed groeit en voldoende plasluiers heeft, happy is... Kun je het doen zoals zij aangeeft.
Oh en hier verviel na 7 maanden eerst de nachtvoeding, of nou ja, die hadden we drastisch kleiner gemaakt en kreeg ze alleen als ze erom vroeg. Met 8 maanden verviel de 23 uur fles en was die van 19 uur de laatste. Met 9 maanden ging ze 2 keer slapen ipv 3 keer. En toen verviel er een dagfles. Bleven er 3 over om 7/13/19. Met 10/11 maanden werd de middagfles later op de middag en dronk ze geen 19 uur voeding meer, die kreeg ik er gewoon niet meer in.
En zo drinkt ze nog steeds, maar dan geen opvolgmelk meer en geen flessen meer. Gewone melk uit een beker. [/quote]O dit is handig! Kijk die hoeveelheden melk met afbouwen wist ik niet.
We volgen haar helemaal hoor, ze is blij en groeit goed, voldoende luiers dus geen zorgen.wat je zegt... Ze drinkt en eet en als ze niet wil zal het wel goed zijn. Maar een beetje een beeld van welke richting we op moeten gaan is toch wel prettig ?
Ik denk dat ze nu nog ongeveer 700 ml drinkt. (Ze laat het een en ander staan van de aangeboden flessen) Dus dat is meer dan genoeg. Groente en fruit gaan nog niet van Harte. We bieden het elke dag aan met soms een maïspuff. Alles gaat de ene dag vlotter dan de andere dag. Dus we zien wel hoe dat loopt!