Voedingsschema

Wat een geluk! Dat brood soppen ga ik ook eens proberen. Ik heb nu pompoenspread gekocht voor op brood want pompoen vindt ze erg lekker. (Van de kleine keuken) Groente krijgt ze nu uit potjes want mijn eten wil ze dus absoluut niet. Ik heb wel het idee dat dat nu langzaam aan beter gaat. Eet jouw kindje dan 200 gram groente?

Maar wat je zegt: geniet er maar van!!! Whaha want ik lees zoveel over “fases” dus het kan zo weer voorbij zijn ?

Oja heel slim! Ik heb van de kleine keuken de appel en peer stroop, hier ook favoriet op brood. Als ik dat op brood doe hoef ik het niet in water te deppen. Ja ik geef gewoon uit potjes zodat ze alles probeert en alle smaken leert kennen, en idd elk potje is 200 gr en dat gaat er met gemak in. Zowel fruit als groente geen enkel probleem. Vaak geef ik daarna haar speen zodat ze dat kan sabbelen want ze is het er niet mee eens dat het al op is. Gewoon wat experimenteren en proberen. Ja klopt je weet nooit wanneer het weer anders gaat maar gelukkig gaat het slapen en eten eigenlijk vanaf het begin af aan al super goed.

Oja en nog een tip wat die van mij ook super lekker vind, zijn van de kleine keuken de biologische babykoekjes. Gezoet met appel! Ook even in water deppen en succes gegarandeerd. Verwennerijtje!

Daar heb ik net naar zitten kijken. maar ik had het idee dat er veel suiker in zit? Niet dat ik anti-suiker ben maar ik kon nergens vinden of dit alleen de fruitsuikers zijn.

Vandaag is het weer een rommeltje. Vanmorgen om 8.00 fles 150/5. Als ik meer geef moet ze spugen smorgens. Voor het slapen nog 90/3 en ze sliep van 9.30 tot 11.00 maar fruit en brood hoeft ze niet. (Paar hapjes, brood met fruit vond ze wel Interessant! Heeft ze paar minihapjes van gehad. Ik vond het doodeng overigens ?) Wel 180/6 cc melk net gedronken. Dus om 15.00 probeer ik nog eens wat fruit....

Heb nog nooit gekeken naar hoeveel suiker er in zit maar als het erin gaat en het werkt ben ik tevreden. Zijn speciale baby koekjes dus neem aan dat de kleine keuken daar wel zijn ingrediënten voor weet. En anders af en toe een koekje… vast niet zo’n probleem! Ja lastig is dat he, om dat uit te zoeken. Misschien nog vaker kleine beetjes geven? Dan ben je wel nog vaker met eten bezig maar wie weet kan het maagje het nog niet aan.

Daar heb je gelijk in. Met die overtuiging ben ik ook overgestapt op potjes. Anders zouden ze het niet mogen verkopen lijkt me.

Wat schetst mijn verbazing vandaag... Mevrouw eet zo 200 gram avondeten op (potje) ?.
De ochtend fles hebben we wat kleiner gemaakt en die spuugt ze nu ook niet meer uit.
Dus ze drinkt nu ongeveer 750 cc melk, 200 gram avondeten en fruit is heel wisselend. Maar meer dan genoeg ☺️

Terug
Bovenaan