Voedsel-angst!!!!!

ik wordt een beetje moe, van al die mensen die maar denken dat je dit en dat en zus en zo niet mag hebben tijdens je zwangerschap.
maar ik denk dat ze zelf nog veel moeier worden van hun gepuzzel en gedenk wat ze nou beter wel of niet kunnen eten/drinken.

MENSEN WORDT WAKKER EN DOE GEWOON!!!

Je moet genieten van je zwangerschap en zo ontspannen mogelijk zijn. en niet om alles gaan liggen muggeziften: boursin, aspertaam, kaas, drinkyoghurt en weet ik wat allemaal niet.
je moet gewoon nuchter blijven hoor, want dit slaat nergens op.
als je gewoon oplet dat je geen rauwvlees eet en rauwmelkse kaas (wordt niet verkocht in ned.) is er niks aan de hand!!!
onthoud dat nou eens.
en een keer de mist ingaan betekend echt geen regelrechte ramp naar de afgrond hoor!
jezus wat denken sommige toch moeilijk en maken van een mug echt een olifant.
nou geniet van je zwnangerschap

groetjes.
 
Nou ik geloof dat zelfs iedere dag geen zin zou hebben. Vorige week geloof ik vijf keer de vraag gezien of je monchou mocht eten! En ook al zet je duidelijk neer wat je niet mag, er is altijd wel iemand die iets in de supermarkt vindt (of: nog grotere paniek, in de eigen koelkast!) waarvan ze dénkt dat het niet mag, ook al valt het niet in de categorie rauw vlees en rauwe melk.
 
Ben het helemaal met je eens, maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen onzeker zijn en gewoon zeker willen weten hoe en wat. Ik heb een collega gehad die de sla van het broodje kaas afhaalde omdat die misschien niet goed gewassen zou zijn. Tja, dan schiet je een beetje door denk ik. Pas las ik dat je ook al geen kaneel meer mag eten. God weet waarom niet, kaneel zit dus oook in peperkoek. Maar om dat nu te laten staan voor die minieme hoeveelheid vind ik overdreven. Maar sommige mensen durven dat dan ook niet meer aan.
 
Ik denk persoonlijk dat het niet eens zozeer met de voedingsmiddelen op zich te maken heeft, maar meer met een algemeen gevoel van onzekerheid tijdens de zwangerschap, zeker als het de eerste is.
Bovendien wordt je door alle horror-verhalen over vreselijke ziekten en aangeboren afwijkingen bij baby's ook wel een neuroot gemaakt, ik kan me best voorstellen dat het moeilijk is te relativeren.
We willen toch allemaal het beste voor ons kindje?

Na een wat zenuwachtige periode in de beginmaanden heb ik op dit moment niet meer zoveel last van "voedselangst", en eigenlijk is het enige waar ik echt een paar keer tegenaan gelopen ben het niet eten van rauw vlees -> ga je ergens eten, blijkt er biefstuk op het menu te staan!

Geniet van jullie zwangerschap, en smakelijk eten allemaal,

N.
 
de oplossing is nog steeds het maken van een zoek functie op deze site, maar daar willen ze niets van weten :-(

Ik snap dat mensen die net zwanger zijn vragen stellen die mensen die tegen het einde van hun zwangerschap lopen al 100 keer voorbij hebben zien komen.

Persoonlijk erger ik mij er niet zo aan, maar soms zie ik hier een vraag en dan ga ik met google zoeken naar het antwoord! Dan denk ik dat hadden ze zelf ook even kunnen doen.
 
Mag ik weten waarom je deze topic ANONIEM begonnen bent?

Laat die mensen, toch.
Ga je eigen er vooral aan liggen ergeren!
Geef gewoon antwoord, als je 't antwoord weet.

Jij bent ook vast wel ergens onzeker over.Dat is ook heel gezond.
Ik heb hier ook eens gevraagd of ik mosselen mocht hebben.
Wist ik veel.
Even voor de duidelijkheid:Ja, dat mag.

Nou, de volgende keer: Haal gewoon diep adem en geef antwoord.
Even goeie vrienden.
 
Terug
Bovenaan