Voedsel-angst!!!!!

Panieken al die mensen dan zo vroeg in de zwangerschap of worden ze door anderen gek gemaakt? Ik werd door de verloskundige bij de eerste afspraak voorgelicht wat je beter niet kon eten en dat was heel beperkt. Ik wist het overigens al van mijn eerste zwangerschap. Mijn moeder wordt ook niet goed van het "getut"van tegenwoordig. Vroeger aten en deden ze alles en werden er ook gezonde baby's geboren. Misschien nog wel sterkere kinderen dan nu!
 
Ik begrijp die angst wel, ik heb 3x een miskraam gehad en werd bij iedere zwangerschap voorzichtiger. Het kon van alles geweest zijn, maar als ik het kan voorkomen met op mn voeding letten ga ik dat doen.

Wie weet heb ik wel een besmetting opgelopen waardoor het fout is gegaan weet jij veel. Het zekere voor het onzekere!
 
"Iedereen die zwanger is heeft wel eens onzekerheden. In dit forum kun je met je vragen terecht en lezen hoe andere aanstaande ouders hiermee omgaan."

Laten we dat nou maar zo houden!
 
Ik ben het helemaal met je eens anoniem. Het lijkt soms wel alsof mensen hier meteen naartoe hollen als ze zwanger zijn en alles hier gaan vragen. Alsof er geen boeken, folders en bladen vol geschreven zijn over o.a. het onderwerp voeding tijdens de zwangerschap.

Maar goed, ik heb ook weleens geopperd om een FQA te maken hier en helaas wil de redactie daaraan niet meewerken dus je houdt dit tot in de eeuwigheid amen, je kunt je er inderdaad beter niet al te druk over maken denk ik.
 
Hoi,

Op zich begrijp ik je reactie van de ene kant wel, maar van de andere kant begrijp ik ook dat veel mensen gewoon onzeker zijn en ales zo goed mogelijk willen doen om maar zoveel mogelijk risico uit te sluiten.

Mijn kindje is vorige week met 31 weken zwangerschap geboren en moet nu dus nog tijden in het ziekenhuis blijven. Maar na iedere bevalling gaan hormonen opspelen, dus ook bij mij. En dan ga je opeens toch twijfelen of het aan jezelf ligt dat het kindje zo vroeg is geboren. En ik ben nu alleen maar superblij dat ik nooit gerookt heb enzo, want anders had ik me nu echt enorm schuldig gevoeld. En ik denk dat die vragen hier, al lijken ze nog zo overdreven met dat eten, mensen achteraf ook schuldgevoelens kan besparen.
 
Ook ik heb een kindje dat is geboren met 31 weken. Na een miskraam probeer ik weer in verwachting te raken en ben dus ook erg onzeker.Ik begrijp dat het allemaal erg irritant is voor de mensen die deze fase al zijn gepasserd,maar als je niet wilt reageren doe dan dan niet. En laat iedereen in zijn/haar waarde. Er is hier altijd wel een onderwerp dat jullie niet aanstaat !
 
Even een vraag voor anoniem van hierboven.... Hoe is het nu dan met jouw kindje dat geboren is met 31 weken? Die van mij is nu namelijk net 1 week, dus ik heb nog echt geen flauw idee hoe zo een kindje verder gaat.... De artsen zeggen dat het waarschijnlijk na een jaar ongeveer bijgetrokken is, maar ik hoor het liever van iemand met ervaring....
 
Terug
Bovenaan