Voel me een beetje alleen en wil graag met anderen erover praten.

Hoi Dames,

Ook ik wil graag met jullie meeschrijven.

Wat fijn dat aantal dames hier zelfde achtergrond hebben. Leuk.

Ik ben Bloemetje, 23 en afkomstig uit Belgie. Sinds twee jaar woon in ik Nederland, en ben nu 30 weken en 3 dagen zwanger van ons eerste kindje.
Ook ik voel me soms erg alleen hier. Heb ook last van bekkeninstabiliteit en zit sinds ongeveer de 20ste week van zwangerschap in de ziektewet. Heb hier wel vriendenkring, nou ja, vrienden van mn man. Tja, is toch anders dan je eigen vriendenkring, kan nu niet zeggen dat ik hier echt hartsvriendin heb.

Tijdens mn zwangerschap mis ik echt mn ouders. Me familie, en me vrienden om dit te delen. Heb ook erg weinig kans om erheen te gaan, omdat die autoritten van 2u nu gewoon te lang zijn. Spreek ze via de computer, maar is toch anders.

Leuke tip van moeder en kind. Ook ik volg geen zwangerschapscursus.

Ook hier is smaak veranderd, at ook graag spaghetti, rijstdingen, maar moet er nu echt niet aan denken. Bah, hihi.

Nou dames, hoop dat ik met jullie mee mag schrijven.

Liefs Bloemetje

Hoi dames,

Leuk om zo te kletsen met elkaar.
Als jullie het goed vinden klets ik gezellie mee.
Zal mezelf eerst ff voorstellen.
Ik heet Nathalie en ben 29 jaar.
Woon in Julianadorp ( gemeente Den Helder ).
Ik ben afgelopen zomer hier naartoe vehuisd om samen te gaan wonen met me vriend.
Zelf kom ik uit zuiden van het land ( Goeree Overflakkee ) weet niet if jullie dit kennen maar het is hier ongeveer 2 uur en kwartier vandaan met de auto.
Ik voel me net als meerdere van jullie vrij eenzaam.
Merk dat ik hier in het Noorden van het land een   heel nieuw leven moet opbouwen en dat vind ik niet altijd even makkelijk.
Ik mis me familie en vrienden heel erg, en ben er soms zelfs verdrietig om.
Heb in het zuiden een groot sociaal leven maar dat is nu 2 uur hier vandaan.
Ik ben echt wel een sociaal persoonen klets bijwijze van spreken nog tegen een lantaarnpaal, zoals ze dat weleens zeggen, maar hier nieuwe contacten maken valt niet mee. Mensen zijn hier stugger vind ik.
Ach nouja ik heb de keus gemaakt hierheen te komen en ik zeg wel steeds tegen mezelf: Naath positief blijven en maak er wat moois van he want dat is maar   het beste.

Ik lees dat jullie allemaal zwanger zijn.
Wat heerlijk meiden. Hoop dat jullie ervan kunnen genieten.
Ik zelf ben helaas niet zwanger.
Gister nog getest maar helaas negatief.
k ben wel 2 keer zwanger geweest maar dit is beide keren geeindigd in een vroege miskraam. Me laatste miskraam is 10 januari geweest.
Ben er soms nog verdrietig om. als alles de eerste keer was goed gegaan was ik 10 mei uitgerekend en nu de tweede keer 11 september. Deze datums zitten nu toch in me hoofd.
Maar ook hierin moeten we positief bljven en hopen dat het ook voor ons ooit zo zal zijn dat alles goed mag gaan.

Ik hou het voor nu even hiebij en hoop snel te reageren op wat jullie geschreven hebben.
Suc6 allemaal bij alles wat jullie doen.

Liefs, Nathalie

Hoi,

Nathalie,
Bij jou ook heel eind uit elkaar. Ja, ik herken het hoor, nieuwe vriendenkring opbouwen. Er zijn wel de vrienden van je vriend. Maar dat is toch anders. Daar rol je in. En die contacten heb je niet zelf gelegd. Vind ik toch heel anders.
Er zitten bij mij wel paar leuke vriendinnen tussen, tussen vrienden van mn man. Maar ja, niet degene waarvan je zegt, daar vertel ik alles tegen.
En dat mis ik hier echt wel. En is erg moeilijk.

Maar meid, wat naar, al twee miskramen, ik hoop dat jullie snel weer zwanger zijn, en het deze keer goed gaat. Ik duim voor je.

Liefs

Hoi Bloemetje,

Heb je eerste verhaaltje nog ff gelezen en wat vervelend voor je dat je nu al vanaf je 20 weken zwangerschap in de ziektewet zit. Dan is het denk ik af en toe des te eenzamer om zo thuis te zitten.
komt er wel af en toe visite bij je langs of ga je zelf weleens weg?
Ik welk gedeelte van het land woon jij eigenlijk?
En ja de vrienden van me vriend??????
Hmm allemaal wat jonger dan mij en mensen die ik zelf absoluut niet als vrienden uitgekozen zou hebben.
Kijk het zijn de vrienden van mijn vriend en hij heeft ze uitgekozen omdat hij wel wat met ze heeft en dat is ook goed maar dat wil nog niet zeggen dat het ook mijn vrienden moeten worden.
Het zijn mensen die veelal met zichzelf bezig zijn. Ook de dames. Er hebben bijvoorbeeld in die 6 mnd dat ik nu hier woon nog maar 1 of misschien 2 vrienden gevraagd hoe het nu met me gaat en of het wel kan wennen voor me.
Nouja zoiets kleins denk ik dan. even omkijken naar iemand die hier nieuw is, maar nee hoor. zeker niet belangrijk genoeg.
Je hoort het dus wel al, ik heb ( nog ) niet zoveel met zijn vrienden, maar  wie weet komt het nog wel. ik sta voor ze open in elk geval.

Mag ik vragen waarom je geen zwangerschapscursus doet?
Het lijkt mij juist fijn om als ik zwanger zou zijn daar naartoe te gaan en nieuwe mensen te ontmoeten die net als mij zwanger zouden zijn. Of bijvoorbeeld zwangershapszwemmen? Lijkt dat je niks ?
Misschien dat je je dan toch wat minder eenzaam voelt?
Ik hoop voor jou, dat je ondanks dat je  jezelf weleens alleen voelt toch kan genieten van je zwangerschap en hoop dat je snel nieuwe mensen ontmoet met wie het goed klikt.

Liefs, Nathalie

Hoi Nathalie en Bloemetje,

Ik kan me voorstellen dat als ze zover van je familie en vrienden woont het best eenzaam is. Zeker als je zoals jij, bloemetje, aan huis gekluisterd bent door je bekkeninstabiliteit.
Ik woon nu bijna 4 jaar in Zeewolde, maar omdat ik buiten het dorp naar de kerk ga en thuis werk, maak ik ook weinig contacten. Ik werk als gastouder, daardoor heb ik wel elke dag kinderen over de vloer, maar dat is toch anders dan volwassenen. Gelukkig heb ik wel een goed contact met enkele buren, maar ja die werken ook overdag.
Mijn beste vriendin woont ik Winterswijk en durft niet met de auto de snelweg op, en ik zit met m'n werk, dus we zien elkaar nog maar zelden. Toen we allebei nog in Hengelo woonden, was er bijna geen 1 dag dat we elkaar niet zagen.
2 van mijn zussen en mijn moeder(vader leeft niet meer) wonen in Hoogeveen, is ruim 1 uur rijden en mijn jongste zusje woont in Enschede, da's 1,5 uur rijden.
Maar vooral door mijn werk ben ik aan huis of in elk geval aan het dorp gekluisterd.

He Nathalie, ik zag dat je in julianadorp woont, ik heb daar ook familie zitten. Dus ik weet wel waar het ligt. Ik denk inderdaad dat ze vergeleken met goeree een heel stuk stugger zijn daar.

Nou ik moet nu eigenlijk ff m'n middagdutje doen, dus vanavond schrijf ik wel weer verder.

Groetjes Yvette

Hi,

Daniels mom,
Inderdaad, met die bekkeninstabiliteit is het niet erg makkelijk om contacten op te bouwen, hoop dat het na bevalling wel weer wat op gang kan komen, ik misschien met de kleine leuke dingen kan gaan doen, en zo contacten opbouw.
Familie zie ik nu heel weinig, normaal gaan wij regelmatig naar hen toe, maar ja, nu met die bekken, en toch steeds verder vorderende zwangerschap gaan we bijna niet meer, laatste keer was in december, normaal gaan we elke 3 weken. Dus dat vind ik ook weer erg moeilijk.

Morgen komt er een vriendin van ex collega van mn man op de koffie. Heb dr paar keer gezien maar spreken nu regelmatig via msn, zij is ook stukje verhuist voor dr vriend, dus we dachten, we spreken gezellig af, misschien klikt het wel.
En volgende week ga ik naar 9 maandenbeurs. Rolstoel in de leen, en daar ga ik naartoe met iemand die ik via forum heb leren kennen, eerste keer dat ik dr zie, hehe, zou zoiets normaal nooit gedaan hebben, maar lijkt me nu echt ontzettend leuk, misschien wel een nieuwe vriendschap, je weet het nooit.
Gelukkig kan ik rolstoel huren, zodat ik toch weer ff een uitje alleen heb. Kijk er erg naar uit. Wel jammer dat het in die stoel moet, maar ja, het is niet anders.

Liefs

@Daniels mom, de websites die je hebt doorgegeven zijn inderdaad erg interessant.
Ik heb ook een aantal recepten gekozen om ze een keer te maken.
Het ziet er ook allemaal zo lekker uit.
Verders gaat het wel goed met mij, merk alleen wel dat ik erg emotioneel ben met bepaalde dingen.
Afgelopen zondag was ik boos op mijn partner omdat het eten was mislukt.
Hij ging mijn lievelings eten maken maar uiteindelijk konden we alles weggooien, de hele avond was ik stil en wou ik niets meer eten.
Hij deed echter heel erg lief tegen mij maar ik moest er niets van weten, daarna barstte ik in tranen uit.
Waarom precies?..... ik heb geen flauw idee.
Het kan iedereen weleens overkomen dat het eten niet helemaal goed is gegaan.
Maar ik moest er ook niet aan denken om de volgende dag alleen te zitten   wanneer hij naar het werk moest.
Hij heeft maandag een dagje vrijgenomen en dat vond ik erg prettig.
Verders ben ik flink op banen en huizen jacht.
Qua zwangerschapskwaaltjes heb ik de laatste tijd erg veel last van jeuk.
Ik word er helemaal gek van.
Heb jij dat ook of last van andere kwaaltjes?

@bloemetje1985, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap en van harte welkom op deze site.
Gezellig dat je mee wilt praten/schrijven.
Altijd fijn als je wat van je af kunt schrijven.
Ik herken ook zoveel dingen in je verhaal.
Ik hoop dat je hier een beetje je ei kwijt kunt.

@vlinder2009, gezellig dat je met ons mee wilt praten/schrijven.
Ook heel veel herkenbaarheid uit jouw verhaal te halen.
Zelf ken ik Julianadorp nog goed voor de geest halen.
Mijn peetoom woonde daar vroeger en k ging iedere zomer daar naar toe.
Ik vond het heerlijk om uit te waaien op het strand.
Maar inderdaad 2 uur van je naaste familie en je vrienden is niet niets.
Je gaat niet zomaar even langs en dat mis ik ook heel erg.
Ik hoop dat alles verders goed met je gaat en dat je inderdaad positief blijft ondanks de tegenslagen die je hebt meegemaakt.
Hier ben je van harte welkom en schrijf het van je af, dat helpt.

@Marisa7, hoe gaat het met de huizenjacht?
Nog dingen gebeurd de afgelopen week? Hoe gaat het met jou?
Ik heb gisteren een woning bezocht met mijn schoonmoeder.
We waren beiden laaiend enthousiast en ik vond het reuze spannend omdat het mijn eerste keer was dat ik een koopwoning bezocht, en wellicht dat het misschien wel ons nieuwe huisje zou kunnen worden.... grrrr.... echt spannend.
Het is niet super groot maar ook niet te klein, erg knus.
Gewoon goed voor ons om een gezinnetje te starten.
Alleen moest er aan de keuken nog een hoop gedaan worden maar daar krijgen we gelukkig hulp bij, mochten we de woning krijgen.
Allemaal spannende tijden breken er aan.

Zo meiden... wat vind ik dit gezellig!!
Ik heb alleen nog een vraagje aan jullie.... is het heel erg dat ik op mijn buik slaap?
Ik merk wel dat het steeds moeilijker en ongemakkelijker wordt maar iedere keer als ik ga slapen, dan slaap ik op mijn zij maar als ik s'nachts wakker wordt, word ik wakker op mijn buik.
Soms ben ik bang dat ik het kleintje plet ( dat kan natuurlijk niet maar toch...).

Heel veel liefs Mariyati

Ik slaap ook op m'n buik. Je merkt vanzelf wanneer het niet meer gaat. Ik begin nu ook al wel wat last te krijgen, maar zolang het gaat...

Bij mijn eerste ben ik met een voedingskussen gaan slapen toen ik niet meer goed op m'n buik kon liggen. Daardoor kun je wel half op dat kussen gaan liggen en heb je een klein beetje hetzelfde gevoel als wanneer je op je buik slaapt.

Wij zijn verder voornamelijk bezig om ons huis in de verkoop te zetten. Eerder kunnen we toch geen huis kopen. We houden wel in de gaten of er iets voorbij komt, maar haast heeft dat nog niet. Vanmorgen weer wat nieuwe foto's gemaakt. Elke keer wat. Ik hoop eind van de week klaar te zijn, dan kan ons huis volgende week op de markt.

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan