voel me ff heel erg klote, leuk hoor egoistisch zijn

ja, goed nieuws brengen aan mensen die zelf zoveel moeite moeten doen dat is heel moeilijk.
Ik heb er zelf ook mee te maken gehad. Onze beste vrienden waren ook bezig net als wij. Bij hen lukte het maar niet en bij ons was het redelijk snel raak. Dat vonden we heel moeilijk. Wij hebben het heel heel voorzichtig gezegd. Niet waar anderen bij waren en zonder enthousiasme, omdat we hen niet onnodig pijn wilden doen. Natuurlijk wilden wij het van de daken schreeuwen, maar dat hebben we bij hen niet gedaan.

"We willen iets vertellen... we hopen in ... een kleintje te krijgen. We weten dat het heel moeilijk is voor jullie en jullie hoeven ons niet te feliciteren. Jullie hoeven ook niet blij te doen... laat het maar rustig bezinken!"

Dat scheelde enorm. wij verwachten geen blijdschap en zij hoefden het niet te tonen. uiteindelijk hebben ze ons geknuffeld en we hebben samen gehuild en de wens voor hen ook uitgesproken. Zij konden wel uitspreken dat ze het ons gunden en ze konden ons ook van harte feliciteren. maar het deed hen zo'n pijn dat het bij hen nog steeds niet lukte. Uiteindelijk is het bij hen wel gelukt na IUI en hebben ze nu een gezonde zoon van 2 weken. Ik ben zelf nu ook weer zwanger en we mochten zelfs 5 maanden samen zwanger zijn, dat was heel speciaal.

je broer en schoonzus hebben een heel groot verdriet en dan is het heel moeilijk om zo plots klaps even blij te reageren. Hun reactie is ook heftig dat wel, maar geef wel ruimte voor hun negatieve gevoelens. Helemaal waar anderen bij zijn is het voor hen extra moeilijk om te reageren.

Mijn mening is dat je niet van hen moet verwachten dat ze blij zijn. Ze zullen echt wel blij voor jullie zijn, maar zullen eerst moeten verwerken dat het bij jullie nu wel zover is voordat ze ook kunnen uiten dat ze het jullie gunnen. Eerst ben je samen in die moeilijke weg, nu staat zij alleen. jij mag het wonder van zwangerschap nu wel ervaren, zij (nog) niet. En om dat van heel dichtbij mee te maken dan is dat heel moeilijk. Je kunt met zulke gevoelens niet voorzichtig genoeg omgaan.

Aan de andere kant moeten zij leren om te kunnen feliciteren en het een ander wel te gunnen. Al mogen zij wel zeggen dat ze het moeilijk vinden en dat het eerst een plek moet krijgen. Ik denk dat ze enorm geschrokken waren en omdat jij het zo blij en vrolijk vertelde werd hun verdriet alleen maar benadrukt. Waarschijnlijk was hun reactie daarom zo heftig. Niet goed, maar wel begrijpelijk.

Ga nog eens praten! Zeg dat je misschien te weinig rekening hebt gehouden met de situatie. Misschien dat je je beter wat minder enthousiast had kunnen opstellen. En bovenal dat je het wel begrijpt als ze nog niet blij kunnen zijn. Dan zul je merken dat zij het jullie ook echt gunnen en hoogstwaarschijnlijk hun excuses gaan maken. Jij kunt je als geen ander hun verdriet voorstellen, leef je daarin in en verplaats je in hun situatie.
 
heyhey

Ik heb ook jaren pech gehad, en vriendinnen raakte allemaal zwanger om me heen, en ik was dolblij voor hun, hun kunnen er niks aan doen en jij dus ook niet. Ik vind dat ze vreemd reageren, ze had kunnen zeggen dat ze blij voor jullie is dat het zo vlot gegaan is! Tjonge, stomme reactie, dat ben jij niet de egotripper, maar zij! Mijn mening hoor...
 
he meiden dank jullie wel, ik verwachte ook niet dat ze blij waren, en heb het ookj niet van de daken geschreewd heb gewoon rustiog en zacht gezegt van joh heb goed nieuws ben zwanger, maar meer met een onder toon. ik gun het hun allermeest. en snap hun reactie een deels wel, maja de buurvrouw van mij werdt ook zwanger en vertelde het op de zelfde manier als ik naar me schoonzus, en heb haar gefeliciteerd , en wel bij gezegt dat ik me wel beetje klote voel, en s avonds ff zitten huilen, maar heb haar niet op de falie gegeven,
 
sorry hoor, maar mag jij ook blij zijn?? na anderhalf jaar zwanger dan mag je toch zelf ook genieten...

snap hun reactie ook wel een beetje.... ook al ang bezig en weer niet gelukt... maar daarom ben jij nog niet egoistisch omdat je blij bent!

ik vind dat hoe moeilijk het miss voor hun ook is ze het wel een ander moeten gunnen... heb zelf 2 vrienden waarvan de enen helemaal niet zwanger kunnen worden en de anderen nu met van alles bezig zijn om het te laten slagen...

vond het moeilijk ze te vertellen, maar ze zijn erg blij dat wij een kindje krijgen.... en ik.... ik gun het hun met heel mijn hart!
 
ja jullie hebben allemaal gelijk ik mag blij zijn, heb nog al liefst een operatie ondergaan ( endometriose) en hun hebben alleen wat testen gedaan en nu insiminatie en blijkt dat de baarmoedermond om een hoekje zit. zij heeft elke maand een ei sprong en ze weet ongeveer wanneer, ik niet stel dat ik rond de 19de van de maand ongi moet zijn gemiddeld, dan kan het ene keer 10 dagen eerder zijn andere keer 10 dagen later, nou trek dan maar een plan wanneer je het moet doen, en wanneer je moet ovulatie testen moet gaan doen,zij worden wel verder geholpen , als ik nu ongi zou zijn dan had ik 21 dagen later moeten testen op progestoron en als die goed was, nou konden ze niks voor me doen, en is zelfs een universieteits ziekenhuis in rotterdam.

ik snap heel goed hoe ze zich voelt, maar me broer negeerde me gewoon, ik dacht nou oke, wilde heel graag naar huis voelde me niet op me gemak, ook ze hebben een puppy daar kwamen we voor kijken me dochter moest komen kijken van hun, vervolgens is haar zus met der kinderen en sharon heeft het heel even gezien en gelijk moest puppy in de bench omdat me dochter van 2 aan het springen was en druk, ik dacht naja wat evrwacht je dan wel niet van een 2 jarig kind, maja sorry dit was ff ontopic,


maar zoals ik al zei voel me wel rot erdoor, maar ga gewoon genieten en me man in bedwang houden dat die geen olie op het vuur gooit, is wel me broer.

gr
 
en nog iets we gingen niet samen in moeilijke tijden , ik vroeg altijd aan hun hoe het was, maar ze vroegen nooit aan mij hoe het bij ons ging, en als ik het vertelde leek het net of het hun niet intereseerde, en ze zei alleen vraag samenklevings test aan of ga testen halen ofzo, meer zeiden ze niet, dus ja,

en nogmaals heb niet in heel groot blijdschap evrtelt dat ik zwanger ben, ik zei het nog al liesft voor mij gevoel in een beetje twistige strijd en verlegen taal.

maja kam dus egoistisch over, en ik laat hun gewoon gaan, willen ze geen contakt ja jammer , me moeder zou heel evrdrietig om zijn, maar voorlopig hoeven ze dan onze dochter ook niet tezien, klinkt hard en is heel hardt maar zolang hun niet normaal doen of uberhaupt contankt zoeken dan is voor mij ook even van oke, ik ga niet achter hun aan want ben bang dat ik weer op me falie en preek krijg en daar heb ik geen zin in, heb al 2 miskramen gehad wil niet nog een keer,

gr
 
Blijkbaar zijn zij vooral met zichzelf bezig. Ook omdat je geen interesse van hun kant kreeg toen het bij jullie ook niet lukte. En als jij netjes hebt verteld dat je zwanger bent dan is het alleen maar aan hun te wijten dat ze zo reageren.

Wat moet je dan nog meer doen om hen tegemoet te komen? Niet zwanger worden ofzo?

Als ze niet willen bijtrekken moet je het echt van je afzetten dan is het pure jaloezie.
 
Ik zit dit topic met verbazing te lezen...

Jeetje meis wat een vervelende situatie!
Mijn schoonzusje kan ook niet op de "gewone" manier zwanger worden en start binnenkort met ifv.
Wat vond ik het moeilijk om het aan hun te vertellen dat ze weer oom en tante zouden worden!
Ik heb tranen met tuiten gehuild op het moment dat ik het vertelde, gelukkig reageerde mijn schoonzusje heel lief en zijn ze ook oprecht heel blij voor ons, dat is dus heel wat anders dan bij jou.

Wat ik ermee wil zeggen is dat jij niet egoistisch bent, maar ik vind jou schoonzus en broer behoorlijk egoistisch!!! jeetje mina, je bent zwanger kom op, dat wil je wel van de daken schreeuwen en al helemaal supertrots aan je familie vertellen. althans zo zie ik dat!
Ik vind het erg kortzichtig van je broer en schoonzus dat ze zo op jou reageren. Mag je uberhaubt wel blij zijn met je zwangerschap van hun?
En wat als het nieuws andersom was geweest? Dat jij met je beide benen op de grond voor het ziekenhuis stond en hun jou kwamen vertellen dat ze zwanger zijn! Dan was jij vast blij voor ze geweest,, je gunt je familie dat hoe pijnlijk het dan misschien voor jezelf is.
Misschien is het een idee om het aan je ouders te vertellen dat jou dit behoorlijk dwars zit, je zwangerschap mag hier niet onder lijden hoor!
En anders zou ik het even laten rusten en er later wel op terugkomen, jij hebt hun dan gekwetst ( zoals ze zelf zeggen) maar hun hebben jou ook gekwetst en dat zou ik niet over mijn kant laten gaan!

Meis, geniet lekker van je zwangerschap en laat je niet gek maken!
 
Terug
Bovenaan