Voel me zwanger maar negatieve test

<p>Lieve iedereen, Altijd zelfde gewicht geweest en ben laatste drie maanden wat aangekomen. Opzich niet raar, maar heb al wekenlang gevoelige soms pijnlijke borsten, zo groot als ik ze nog nooit heb gehad en al zeker drie weken een soort opgezette buik. Alleen heb geen van de symptomen bij een ‘normale’ opgezette buik. Ik ben gaan voelen en googlen. En bij de dikke buik van me broer voelt het heel zacht en kun je die vrij ver indrukken.  Dat kan bij mij niet. En als ik voorzichtig wanneer ik op mijn rug lig vanaf mijn schaamstreek omhoog ga met mijn vingertoppen voel ik een harde rand tot aan ongeveer mijn navel. Een soort harde bobbel. In de ochtend is mijn buik een stuk minder groot maar ’s avonds lijkt het echt op een zwangerschapsbuik. Het zou alleen maar van de eerste week van feb kunnen zijn als het al zo is.  Met terugwerkende kracht heb ik best wat standaard kwaaltjes gehad zoals ochtend misselijkheid etc, maar ik heb wel vaker rare klachten en er geen aandacht voor gehad.  Ik ben altijd onregelmatig geweest en soms makkelijk drie maanden niet. Ik heb er nog nooit op hoeven letten of echt last van gehad.  Twee negatieve testen gedaan en zag al wel dat sommige vrouwen die onregelmatig en weinig vloeien negatief testen en toch zwanger zijn. Ik begrijp dat ik naar mijn huisarts kan gaan etc etc, maar mijn vraag is, wat zou ik moeten kunnen voelen met mijn vingers met ong 14/15 weken? Wat voelen jullie?        </p>

Met ongeveer 20 weken is je baarmoeder zo hoog als tot aan je navel. Ik verwacht dus niet dat je zwanger zult zijn. Maar nooit verkeerd om jezelf te laten controleren bij een huisarts als je ergens over twijfelt. Sterkte

Hoi hoi, ik ben 15wk2d zwanger en die 'bobbel' die jij beschrijft, reikt bij mij tot 2 a 3 vingers onder mijn navel.
Ik zou inderdaad naar de huisarts gaan en bloed laten prikken.

Succes en sterkte met uitvogelen van wat het nou is! ??❤

Mijn baarmoeder lag bij 15.5 week al nagenoeg tegen mijn navel. Je hebt een 4cm marge (groter en kleiner), dan de gemiddelde grootte. Afhankelijk van een hoop factoren.

Dus dat geeft vrees ik geen uitsluitsel. Het is idd een hardere 'ballon' die je in je buik voelt.

Maar, zonder zwangerschap liggen er natuurlijk een hoop organen in je onderbuik, die op kunnen zetten. Er kan ook iets aan de hand zijn, zonder zwangerschap. Dus idd, ik denk dat de huisarts een goed idee is.

Heel veel succes!

Bij 14/15 weken zou een zwangerschapstest wel echt nog positief moeten uitslaan. Bij mij begon je de bal rond die tijd net te voelen, maar mijn buik was eerder gewoon een blubber darmenbuik, alsof ik erg aan het aankomen was. Die mooie ronde buik was pas nadat de baarmoeder boven mijn navel steeg. 
Maar als het idee in je hoofd blijft zitten kun je natuurlijk altijd even op een echo of bloedtest vragen om je gerust te stellen. 
Overigens worden borsten ook groter als je gewoon aankomt en kunnen je darmen of andere organen ook om andere redenen opgezet zijn. De gebruikelijke klachtjes kun je ook van andere hormoonschommelingen of zelfs door een heel andere oorzaak voelen. Sowieso moet je misschien een mannenbuik niet met een vrouwenbuik vergelijken. Als je klachten hebt dan zou ik zeker even naar de huisarts gaan. Die kan je meer duidelijkheid geven dan dat je zelf voelt met je vingers.

Super bedankt voor alle reacties. Het voelt idd paar vingers onder me navel die bal. Verder voel ik me juist beter dan ooit. Ik zal zeker naar de huisarts gaan maar was ook benieuwd wat jullie voelen als je op de buik drukt.

Mijn moeder voelde zich ook beter dan ooit, terwijl dat bij mij echt niet zo is, haha!

Ik ben benieuwd naar de uitslagen. Ik duim voor duidelijkheid!

Terug
Bovenaan