Volgens het CB mag als je pap maakt, koud kraanwater opwarmen in de magnetron..?

Hallo dames,

Ik was op 22 mrt op het CB en daar zeiden ze dat ik om pap te maken geen gekookt water hoefde te gebruiken.
'Je moet koud kraanwater opwarmen in de magnetron en daarmee pap maken' zeiden ze.
Maar ik kook het water gewoon.Lijkt me gezonder, want kinderen moeten tot
1 jaar gekookt water drinken, dus ook als ze pap eten.
Mijn zoontje is 9.5 mnd oud en ik ben van plan om nog een tijdje gekookt water te gebruiken.

Groetjes,
mama van Emir

Pap met water??? Dat maak je toch gewoon met gewone melk of opvolgmelk?

Wat gekookt water betreft,heb ik nooit gedaan. Hoeft ook niet hoor, tegenwoordig is het leidingwater in NL al heel goed. Althans, zo heb ik het meegekregen.
Voor de darmkrampjes heeft hij wel een half jaar lang water voor z'n melk van Barleduc gehad en dat hielp juist heel goed. Daarna ben ik overgestapt op gewoon kraanwater.

Hallo Linda,

Je hebt om pap te maken toch gekookt water nodig?

Je moet er natuurlijk opvolgmelkpoeder in doen maar ik denk dat je mijn vraag niet hebt begrepen.

Je moet beter lezen om te kunnen begrijpen.

groeten,
mama van Emir

gekookt water met een jaar gezonder????????
nou nee hoor het is juist gezonder om gewoon kraanwater te gebruiken daar zitten alle minaralen en vitamines nog in. je hoeft alleen met de eerste 6 weken het water te koken en daarna kun je het gewoon opwarmen in de magnetron. het is veel gezonder om dat ze op deze manier antistoffen op bouwen en het water in nederland is erg schoon en gezond. en een kind van een jaar kan gewoon drinken uit de kraan je hoeft je flessen ook niet meer uit te koken gewoon een sopje of vaatwasser.

groetjes moni

hoi,

het is zelfs zo dat als je steeds enkele flessen maakt dat je voor elke fles gewoon kraanwater kan nemen en op warmen in de magnatron.
alleen als je voor de hele dag voeding maakt moet je het water eerst koken.
ik heb de oudste wel de eerste 2 weken afgekoeld gekookt water gegeven maar bij de jongste nu 15 maanden heb ik gelijk kraan water gebruikt zei de kraamverzorgster zelf en zo heb ik het ook tijdens me opleiding geleerd.
dus gekookt water is helemaal niet meer nodig zeker niet als je kindje al ruim 9 maanden is maar goed je moet doen wat je gevoel zegt maar nodig is het niet en scheeld werk lijkt mij.

nou succes ermee
brigitte

hoi,

Mijn dochtertje is nu 10 maanden en ik gebruik gewoon kraanwater.
Het kan geen kwaad en mijn dochter is kerngezond!!
Ikzelf vind dat als je je kind gewoon kraanwater geeft dat ze meer weerstand krijgen en mijn dochter is niet ziek geweest in die 10 maanden.
Ik snap niet dat sommige ouders luisteren naar wat ze op het cb zeggen..... je moet doen wat jou het beste lijkt en je hart volgen. jij kent je kindje het beste en je weet wat je kindje het beste nodig heeft....
Ik vertel gewoon mijn mening en om te doen wat mij het beste lijkt voed ik mijn kind het beste op en ik zou me niet lekker voelen als ik naar het cb luister.
Natuurlijk geven ze wel nuttige tips maar toch luisteren naar je hart en kind vindt ik het beste!!

Groetjes een trotse moeder

"Ik snap niet dat sommige ouders luisteren naar wat ze op het cb zeggen..... je moet doen wat jou het beste lijkt en je hart volgen. jij kent je kindje het beste en je weet wat je kindje het beste nodig heeft...."

Nounou, trotse moeder... ik zou toch niet willen zeggen dat de dames op het CB daar heel de dag een beetje voor Piet Snot tips en adviezen geven... Ik denk dat er HEEL VEEL ouders luisteren naar wat ze op het CB zeggen. Als ik hier op het forum sommige vragen lees dan denk ik zelfs dat die moeders juist eens wat beter zouden moeten luisteren naar wat er op het CB tegen ze gezegd wordt... Tuurlijk doe je wat voor jouw kindje het beste is, maar als je je er zo weinig van aantrekt wat ze daar zeggen, neem ik maar aan dat JIJ niet meer naar het CB gaat? Die tijd die ze daar aan jou besteden kunnen ze dan beter aan een moeder besteden die wel wat met de tips en adviezen doet!

Sorry, even off-topic, maar ik vond het een ERG zinloze opmerking...

En even on-topic: elke kraamhulp zegt iets anders; de een zegt gekookt water, de ander zegt kraanwater. Het water in Nederland is goed en je kindje zal heus niet meteen ziek worden als je "gewoon" kraanwater gebruikt. Ikzelf heb het wel de eerste maanden gekookt en het was erg makkelijk toen ik het niet meer zo deed! Nu pak ik soms warm water uit de kraan om een flesje te maken. En soms gewoon koud water dat ik in de magnetron zet...

Groetjes Ottie

hoi ottie,

Ik zeg niet dat ze daar geen nuttige tips geven maar soms denk ik dat sommige dingen wat ze op cb zeggen dat dat anders kan!!
Pak bijv. de voeding, Ze zeggen dat als je gewone nutrilon ofzo geeft dat de kindjes groeien nou ik kan je zeggen dat dat niet helemaal waar is omdat mijn dochtertje bijna terug naar het ziekenhuis moest omdat ze alleen maar afviel en niet bijkwam.
Ze zeiden tegen mij op het cb dat ik voeding moest pakken voor hongerige baby's en dat helpt ook niet!!!! Ik heb toen gewoon kindermeel erbij gedaan en ze is nu 10 maanden en weegt 7,6 kilo.
Ik zeg niet dat het zinloos is wat ze als advies geven....Het zijn artsen uiteraart maar soms kan het ook anders.

Groetjes een trotse moeder

Terug
Bovenaan