Volgens het CB mag als je pap maakt, koud kraanwater opwarmen in de magnetron..?

Ik ben echt verbaasd dat de meesten van jullie gewoon water gebruiken. Mij is altijd verteld dat je echt gekookt water moet gebruiken (zo staat het ook op de websites van Nutrilon en Nastlé). Zo zie je maar dat de adviezen elkaar vaak totaal tegen spreken! Gewoon doen wat je hart je ingeeft zou ik zeggen.  

Groetjes F.  

Hoi,
Wat betreft het koken van water. Heb ik bij de eerste wel gedaan tot ongeveer 4 maanden toen gewoon kraanwater. Bij mijn tweede een paar weken en bij mijn derde gebruiken we Barleduc. Weet eigenlijk niet waarom, is mijn man mee begonnen en gaat prima. Volgens mij is er nix mis met gewoon leidingwater. Even nog over dat cb. Ik heb ook niet zo'n goede ervaringen. Mijn eerste dochter had reflux. Dit heeft hele duidelijke symtomen (voeding in boog terugspugen, krijsen zodra je ze platlegt, onrustig zijn). Daar heb ik zelf achter moeten komen, want op het cb. zeiden ze er nix over. Dat hadden ze moeten weten, johannesbroodpitmeel, bedje omhoog en alles was opgelost!!!! Mijn tweede dochter stond met twee maanden onder de eczeem en ontwikkelde zich niet meer omdat ze enkel aan het krabben was, altijd helemaal ingepakt heel zielig. Op het cb zeiden ze: ja, dat is dauwworm, nix aan te doen!!!! Ben toen zelf gaan experimenteren met voeding, wasverzachters etc. om te kijken of ze allergisch was. En ja hoor, ze zat twee weken aan de soyamelk en weg was de eczeem!!! Allergisch voor koemelk. Nou vraag ik je, dat zou het cb. tegenwoordig toch wel moeten weten. Hoeveel kinderen zijn er nu niet allergisch!!!
Dus mijn advies: ga naar het cb. voor prikjes en soms misschien raad of een luisterend oor, maar als zij niet weten wat er is, volg je hart en zoek zelf naar de oplossing want zij zijn zeker niet alwetend.
Ivy

Wij maken ons veel te druk!! Waar gaat dit over? Wonen wij in een 3e wereld land? Hebben we tropische ziektes? Een overheid die er met de pet naar gooit (hoewel dat is nog voor discussie vatbaar...) Nee, nee en nogmaals nee. Ik ben zelf in Afrika opgegroeid, daar waar schoon water hard nodig is hebben mensen het niet, ook geen optie om flessenwater te gebruiken, en hier in een land waar we ontsettend schone kraanwater hebben koken we het water nog als onze kind 9 maanden is.....

Waarom vraag ik me dan af? kijk eens op http://www.water.nl

Neemt niet weg dat het je goed recht is om dat te doen. Ik vind dat we  met onze kinderen overboard gaan, en dan ons afvragen waarom onze kinderen bij de minste geringste ziek zijn, of geen weerstand hebben.

Kraanwater is net zo gezond als flessenwater. In de Waterleidingwet is vastgelegd dat de waterbedrijven betrouwbaar drinkwater moeten leveren.
De waterbedrijven houden de kwaliteit van het drinkwater continu scherp in de gaten. Zij doen er alles aan om kwalitatief goed drinkwater te leveren.
Zijn de bronnen van flessenwater anders dan die van kraanwater?
Kraanwater wordt in ons land bereid uit duin-, grond- of oppervlaktewater. Flessenwater wordt gemaakt van grondwater. Net als 60% van het kraanwater komt het meeste flessenwater in Nederland uit diepere waterdoorlatende lagen. Soms liggen de bronnen van flessenwaters zelfs naast of vlakbij de waterwinputten van waterbedrijven. De bronnen die gebruikt worden voor kraanwater, zijn beter van kwaliteit en worden wettelijk beter beschermd dan de bronnen die gebruikt worden voor flessenwater

Zullen we niet onze energie in zaken stoppen die wel nuttig zijn??

sorry hoor maar dit moest ik even kwijt. Ga eens een jaartje in Afrika wonen dan heb je wel ander dingen aan je hoofd, zoals malaria etc etc

De eerste paar weken moet je het water koken, maar daarna echt niet meer!
Je kindje moet ook weerstand opbouwen en dan moet je dus niet alles super-steriel gaan houden, want dan worden ze juist ziek! Dus lekker kraanwater in de magnetron, poeder erbij en daarna je pap erdoor! (en dus ook niet na elke fles de fles gaan steriliseren!!! gewoon omspoelen en eind van de dag in vaatwasser!) Kindje moet wel beetje weerstand opbouwen!

quote: F reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('12-04-2006 13:20:37'));

Ik ben echt verbaasd dat de meesten van jullie gewoon water gebruiken. Mij is altijd verteld dat je echt gekookt water moet gebruiken (zo staat het ook op de websites van Nutrilon en Nastlé). Zo zie je maar dat de adviezen elkaar vaak totaal tegen spreken! Gewoon doen wat je hart je ingeeft zou ik zeggen.  

Groetjes F.  

Hoi,

Ik gebruik friso en op de verpakking staat dat je gewoon kraanwater kan gebruiken en dan opwarmen in de magnetron.

Groetjes

hallo

Ik heb een dochter van vier maanden en die krijgt de fles gemaakt met

kraanwater ook mijn oudere dochter heeft alleen flessen en pap met

kraan water gehad.Volgens de kraam verzogster is ons water schoon

genoeg en gaat het alleen om de kalk die er in zit

groetjes corina

hallo,

Zat een poosje geleden met dezelfde vraag en het cb hier en de omgeveing zeiden dat je na een half jaar kraanwater moet gebruiken zodat ze weerstand op kunnen bouwen
Wij hebben dat gedaan en het gaat nog altijd prima let er alleen op of er niet een te hoog kalkgehalte in jullie water zit dat is per provincie of zelfs plaats verschillend je moet het na kunnen vragen wan van andere kinderen weet ik wel dat ze daar soms last van hadden, iemand zou het uit gaan zoeken maar daar heb ik nog niets op gehoord

groetjes claudia

Terug
Bovenaan