Hoi,
Wat betreft het koken van water. Heb ik bij de eerste wel gedaan tot ongeveer 4 maanden toen gewoon kraanwater. Bij mijn tweede een paar weken en bij mijn derde gebruiken we Barleduc. Weet eigenlijk niet waarom, is mijn man mee begonnen en gaat prima. Volgens mij is er nix mis met gewoon leidingwater. Even nog over dat cb. Ik heb ook niet zo'n goede ervaringen. Mijn eerste dochter had reflux. Dit heeft hele duidelijke symtomen (voeding in boog terugspugen, krijsen zodra je ze platlegt, onrustig zijn). Daar heb ik zelf achter moeten komen, want op het cb. zeiden ze er nix over. Dat hadden ze moeten weten, johannesbroodpitmeel, bedje omhoog en alles was opgelost!!!! Mijn tweede dochter stond met twee maanden onder de eczeem en ontwikkelde zich niet meer omdat ze enkel aan het krabben was, altijd helemaal ingepakt heel zielig. Op het cb zeiden ze: ja, dat is dauwworm, nix aan te doen!!!! Ben toen zelf gaan experimenteren met voeding, wasverzachters etc. om te kijken of ze allergisch was. En ja hoor, ze zat twee weken aan de soyamelk en weg was de eczeem!!! Allergisch voor koemelk. Nou vraag ik je, dat zou het cb. tegenwoordig toch wel moeten weten. Hoeveel kinderen zijn er nu niet allergisch!!!
Dus mijn advies: ga naar het cb. voor prikjes en soms misschien raad of een luisterend oor, maar als zij niet weten wat er is, volg je hart en zoek zelf naar de oplossing want zij zijn zeker niet alwetend.
Ivy