volle luier na elke fles!

Hallo moeders,

Ik zit sinds anderhalve week met het volgende probleem.
Onze zoon is 3 maanden oud en kijgt vanaf week 2 volledige Nutrilon 1.
Hij krijgt 5 flessen van 180 cc per dag. Nu heeft hij ineens na iedere fles een volle luier. De ontlasting is heel erg dun, zeg maar gerust, waterdun! Vaak laat hij tijdens het drinken al een aantal dikke winden en dan voel ik het zo door zijn broek heen zijn luier in vallen!
Ik heb al contact opgenomen met het consultatieburo, maar zij zeggen dat ik in de gaten moet houden of hij voldoende plast en als dit niet het geval is, moet ik contact opnemen met de huisarts. Hij plast dus wel goed, daar ligt het niet aan, maar het is zooooo dun, het kan gewoon niet goed zijn!
Is er iemand die weet wat dit kan zijn en wat ik er tegen kan doen?? Mijn zoon is verder heel levendig, en ik merk ook niets aan hem, maar ik kan me voorstellen dat het voor hem ook niet prettig is!
 
Hoi,
Als hij niet van voeding veranderd is heeft hij misschien wel gewoon een virus en is het diaree..heeft mijn dochter ook gehad zo'n 2 weken lang!! zij is van dezelfde leeftijd als jouw kindtje...Als hij erg veel "spuit" luiers heeft dan zal je eerdaags over moeten op de ors dat geef je dan na iedere dunnen luier zodat zijn vocht aangevult blijft..Het valt niet mee want lekker vinden ze het niet!!...en gewoon naar de huisarts gaan..deze vragen vaak ook of je een luier wil meenemen zodat ze deze kunnen bekijken..
Hoop dat het snel over is
 
Bedankt voor je reactie.
Het is niet zo veel wat mijn zoon na zijn flesjes "produceerd", maar het is echt waterdun!
In ieder geval is hij niet aan het uitdrogen, want hij is hartstikke levendig en heeft ook geen droge mond, hij kwijlt namelijk bij het leven!
Ik ga morgenochtend in ieder geval mijn huisarts even bellen.
Groetjes!
 
Hallo,
Ik zou wel willen weten welk advies jou huisarts heeft gegeven, mijn zoontje van 3 1/2 maand heeft het namelijk ook, alleen is het niet waterdun, hij maakt ook een hele gezonde en absoluut geen zieke indruk
 
Hallo Heleen,
Ik heb gisteren mijn huisarts gebeld, en de assistente vond het niet nodig dat ik met de kleine langs zou komen.
Ze vroeg of ik soms andere voeding gebruik dan anders. Dit is niet het geval, maar wat misschien de oorzaak zou kunnen zijn is dat ik sinds een aantal weken de voeding opwarm in de magnetron en voorheen deed ik dat met behulp van een flesverwarmer (wat veel langer duurt, en gemak dient de mens hè?) Op advies van de doktersassistente ben ik nu weer met de flesverwarmer begonnen.
Ook gaf ze me het advies om hem wat roosvisé stop te geven zodat het allemaal wat harder wordt.
Ik moet trouwens zeggen dat hij vandaag al 2 flesjes op heeft, waarvan hij er maar bij 1 heeft gepoept.
Heb jij trouwens contact opgenomen met de huisarts of het cb?

Groetjes Charmaine
 
Hoi Charmaine,

Ik heb wel contact gehad met het cb. Zij vonden het niet echt verontrustend.
Omdat mijn zoontje ook veel voeding terug geeft heeft de arts andere voeding geadviseerd nl nutrilon AR
wat een ramp hij heeft nog nooit zo hard gehuild na een voeding, veel last van krampjes, ik heb de rest van de voeding weggegooit, en geef straks maar weer omneo 1, hij krijgt ook nog bv.
dan maar veel volle luiers en veel spugen, maar liever dat dan dat hij heel veel en vooral hard huilt, hoe zwaar is jou kindje nu? dat van de roosvise is een goede tip, maar mogen ze dat dan al, en zit daar niet heel veel suiker in? Ik verwarm trouwens ook de flesjes in de magnetron.
Groetjes Heleen
 
Hoi Heleen,

Ik heb mijn zoontje gisteren geprobeerd wat van dat Roosvicee te geven, maar dat vindt ie toch wel heel erg raar hoor, hij zit een beetje met de speen in zijn mondje te spelen, maar echt drinken doet hij nog niet.
Het is natuurlijk even wennen, hij is 3 maanden enkel melk gewent, en dit is een heel andere smaak, kouder en veel dunner. Hij vond het nogal grappig volgens mij want hij moest steeds lachen. Ik denk dat hij bij elkaar toch zo'n 5 ml (!!) heeft binnengekregen en net ging ik hem verschonen en tot mijn verbazing was het minder vloeibaar! Even afwachten maar. Ik denk dat hij nu zo'n 5,5 kilo zal wegen, maar morgen weet ik het zeker want dan moet ik weer naar het consultatieburo (2e DKTP) en dan zal ik gelijk vragen hoe dat zit met Roosvicee en de flesjes in de magnetron.
Groetjes Charmaine
 
Hoi Charmaine,

Sinds vandaag weer helemaal terug op de Omneo, de ontlasting was van die andere voeding wel wat beter geworden, maar om nu weer met krampjes te zitten vond ik toch wat vervelend voor hem. Ik zit alleen nog even met het aantal voedingen. Mijn zoon krijgt 5 x 210 ml.
Terwijl op het pak staat dat hij 4 x 200 mag. Hij weegt 6,5 kg. Sterkte morgen met de prik, ik hoop dat hij er niet al te ziek van wordt.
Groetjes Heleen
 
Terug
Bovenaan