volle luier na elke fles!

Hoi Heleen,
Het prikje was wat vervelender dan de vorige keer. Hij heeft nu koorts gehad en was wat harder aa het huilen dan bij de 1e prik. Gelukkig was het de volgende dag weer helemaal over.
Ik had op het consultatieburo er over gesproken dat hij zo dunne ontlasting heeft. Volgens de arts moest ik het een weekje aankijken. Mijn kindje heeft een beetje een droog huidje, voornamelijk op zijn buik en onderbenen. Zodra dit weer de kop op steekt, smeer ik er Balneum-creme op en als ik dit een dag of 3 volhou, is het weer helemaal glad. Vorige week ging dat dus goed, maar toen we vrijdag bij het cb waren, was hij dus weer behoorlijk schraal. Volgens de arts zou dit duiden op koemelkallergie!
Voor zover ik heb kunnen nagaan op het net heeft de baby er dan veel last van: jeuk, huilen, krampjes...etc.
Gelukkig heeft die van mij dat allemaal niet en het lijkt mij dat als het inderdaad koemelkallergie is dat hij dan wel jeuk zal hebben en dat het niete valt weg te smeren.
Want vind jij hiervan?
Ik ga nog maar even wachten met andere voeding (Pepti?) omdat hij dan weer van slag is met zijn ontlasting.
Groetjes Charmaine
 
Hoi Charmaine,
Gelukkig voelt hij zich weer beter, mijn zoon was na zijn 2e prikje ook wat zieker dan de eerste keer, Pepti ken ik zelf niet, en over die koemelkallergie ik vind zelf dat ze snel zeggen dat een kindje koemelkallergie heeft, komt er bij jou in de familie wel allergieen voor? Mijn zoon heeft wel wat last van een droge huid, vooral op zijn gezicht, ik smeer dan gewoon wat vaseline erop, verder spuugt hij ook nog erg veel, maar hij is hartstikke vrolijk, dus veel zorgen maak ik me hier niet over, maar fruithapjes durf ik nog niet echt aan.
Groetjes Heleen
 
Hoi Heleen,

Ik denk niet dat mijn zoon koemelkallergie heeft hoor, anders zou een cremetje voor een droge huid natuurlijk ook niet helpen.
Ik had zelf als peuter erg last van eczeem, maar dat schijnt weer in verbinding te staan met astma, wat mijn moeder weer heeft. Mijn vriend had als kind zijnde ook een droge huid, dat heeft ie trouwens nog hoor, maar die is ook groot geworden met gewone flesmelk. De kleine spuugt overigens nooit, ja, soms een beetje omdat ie dan net het laatste slokje teveel gedronken heeft. Hij krijgt 5 flessen van 180 cc per dag.
Ik denk dat ik misschien toch nog een paar weken wacht met fruit. Maar ja, zijn ontlasting is zo dun hè? Op het cb zeiden ze dat ik dan beter wat Nutrix door zijn fles kan doen.
Ik ga het waarschijnlijk vanavond uit proberen.
Groetjes Charmaine
 
Hoi Charmaine,

Hoe is het gegaan met de nutrix? Maakt dat nutrix de voeding dikker? Ik heb vandaag het advies gekregen om wat johannesbroodpitmeel door de voeding te doen, dit maakt de voeding wat dikker. Dan hoop ik maar dat dit wel werkt want het spugen wordt nu toch wel erg, hij is nu ook telkens wat drukker dus de voeding komt snel terug (vandaag 4 schone truitjes aangehad) Ik ga het morgen maar proberen, misschien ook goed voor de ontlasting. Maar dat laat ik je wel weten. Even een andere vraag slaapt jou zoontje goed door? Hoe laat geef je zijn laatste fles?
Ik denk dat mijn zoontje toch wel een erge gevoelige huid heeft, zit bij mij in de familie, mijn man heeft nooit last gehad van allergieen, ik doe in ieder geval op aanraden van de arts nooit wat in het badwater (vind ik wel erg jammer hoor)
groetjes Heleen
 
Hoi Heleen,
Ik doe een klein beetje speciale badolie in zijn tummietub, ook van Balneum. Dit laat een soort van laagje achter op de huid, je mag het ook niet afdrogen, maar je moet het droogdeppen. Ook dit bevalt goed. Af en toe gaat de kleine met zijn vader onder de douche en dan gebruik ik wel Zwitsal schuimzeep. Maar dat is maar 1x per week hoor, ik vind het wel zo fris dat ik af en toe zijn haren even kan wassen. Ik heb de Nutrix nog niet uitgeprobeerd, het viel vandaag erg mee met de ontlasting. Volgens de cb-arts maakt dit de voeding inderdaad wat dikker. Johannesbroodpitmeel is toch speciaal voor spugertjes? Mijn ukkie spuugt gelukkig niet. Heel af en toe een klein beetje, ook als hij zich druk maakt. Dan is ie zo enthousiast dat het dan een beetje terug komt.
Hij krijgt om 23.00 uur zijn laatste fles en dan pas weer om 07.00 uur. Soms komt ie tegen een uur of 5 'zeuren' en dan geven we hem zijn speentje en dan slaapt ie zo weer door tot 07.00 uur. Dus ik ga em zo lekker eten geven.
Groetjes Charmaine, enne, succes morgen, hopelijk heb je wat minder wasgoed!
 
Hoi Charmaine,
Johannesbroodpitmeel is inderdaad speciaal voor spugertjes, ik heb het nog niet door zijn voeding gedaan, ik denk dat ik het morgen echt ga proberen, mijn zoon krijgt ook om ongeveer 23.00 uur zijn laatste fles, en inderdaad rond 5.00 uur wordt hij ook altijd wakker, meestal krijg ik hem dan weer in slaap als ik hem even naast me in bed leg (afgelopen nacht nou net niet) dan slaapt hij ook meesal door tot 7.00 uur, heel herkenbaar dus!
Enne,ik had vandaag ook weer veel wasgoed, want behalve zijn eigen kleertjes, wordt onze eigen kleding net zo vies!!
Groetjes Heleen
 
Hoi Heleen,
We hebben gisteren een paar theelepeltjes Nutrix door zijn laaste fles gedaan en hij heeft het zonder te mopperen opgedronken! Wel heeft ie vanmorgen weer een dunne luier gehad, maar ik ga nu gewoon een paar dagen achter elkaar die Nutrix door zijn laatste fles doen en dan maar kijken hoe het gaat.
Wel vervelend hoor, dat je kindje zo veel spuugt. Mijne heeft dat gelukkig niet, maar die kwijlt de laatste tijd heel erg, af en toe loopt het kwijl echt helemaal in zijn nekje en dan worden de kleertjes inderdaad ook vies!
Ook is hij gek op stofjes, alles wat ie qua kledingstukken in zijn handen krijgt houdt hij stevig vast en stopt hij als het even kan in zijn mond!
Succes met het Johannesbroodpitmeel (wat een woord!) vandaag, hopelijk werkt het!
Groetjes Charmaine
 
Hoi Charmaine,
Alles goed? Vandaag een paar flesjes met johannesbroodpitmeel gegeven, wel een gedoe hoor, de melk wordt namelijk behoorlijk dik dus de gewone speentjes heb ik moeten vervangen door andere speentjes, heel herkenbaar wat je verteld over die kledingstukken, ons zoontje vind behalve stofjes de kat ook erg leuk (ik geloof niet dat dit wederzijds is), de laatste paar dagen is hij ook met zijn handjes onze gezichten aan het ontdekken, erg grappig. Door dat johannesbroodpitmeel spuugt hij inderdaad minder, het is nog niet helemaal over.
Hoeveel weken is jullie zoontje nu? Die van ons is bijna 18 weken.
Groetjes Heleen
 
Terug
Bovenaan