VOOR abortus

nou zal ik wel weer allemaal kwade opmerkingen naar mijn kop krijgen, maar jah......dat moeten jullie weten.

ik ben niet tegen abortus in ieder geval. het gaat over dat onderwerp van dat meisje dat zich door 2 kerels heeft liggen volpompen (platgezegd). ik bedoel zal best lekker geweest zijn, maar gebruik een condoom! gebruik in eerste instanties eerst eens je hersens als je die hebt....laat werken die dingen.
dalijk heb je een ziekte als aids op je lijf, en geef je dat je arme kind door....nou leuk dan. toch niet liever voor abortus gekozen dan? nou ik wel dat zal ik je eerlijk zeggen. ik ga geen ziek kind bewust (daarmee bedoel ik dus als ik het zou weten) ter wereld brengen.....die heeft er niet voor gekozen!!
en daarbij ik ben heeeeeel gelukkig zwanger en heb een hele lieve vriend, maar ik mag toch wel voor abortus zijn? dat heeft toch niks met mijn gevoel te maken en met mijn eigen ukkie?
sommige zeggen dat je dan schijnbaar geen gevoel hebt in je lijf. nou heel veel hoor!!
stel je wordt verkracht, of weet ik wat, nou dan zou ik voor een abortus kiezen......wat heeft een kindje later aan een moeder die helemaal depri is, of die zonder enig geld zit of weet ik wat.
kinderen daar moet je over nadenken, en die kan je niet zomaar te pas en te onpas laten komen...kijk als het een ongelukje is van een koppel ben ik absoluut voor houden!! maar als er echt geen goede vooruitzichten zijn voor het kind en de moeder lijkt het me geen goed idee om een kind ter wereld te brengen....denk aan het kind.
en als je in de eerste weken abortus neemt is het nog niet een volgroeid kind hoor. het is het zelfde als een miskraam, heel verdrietig maar het beste lijkt mij.
stel je voor allemaal ongewenste kindertjes eventueel met een ziekte en een depressive moeder zonder vader op de wereld. nou dat wil toch niemand?
zo klaar met mijn verhaal.
kom maar met de boze tegenreacties.
ja sorrie hoor...maar dit is mijn mening en ik heb altijd al zo gedacht.

 
hoi hoi,ik vindt dat er wel wat in zit hoor met wat je zegt,als je verkracht bent,dan vindt ik het wel een beetje logisch dat je voor abortus kiest,maar is het zo wel de lusten maar niet de lasten dan ben ik er fel op tegen,vint het goed dat je voor je mening uitkomt,en daar heb je recht op
 
ja het is goed als je voor je mening uit komt maar ik ben tegen abortus en die als er wel voor zijn die zijn hartstikke gek ik vind dat abnormaal omdat dat kleine mensje er niet omgevraagd heeft op de wereld te komen en ik zal altijd goed voor mijn kinderen zijn wat er ook gebeurd zo denk ik erover maar ja iedere mening is weer anders maar het is wel goed om er voor uit te komen.groetjes bianca
 
In geval van verkrachting kan ik me er nog iets bij voorstellen. Maar als het per ongeluk gebeurd is en iemand wil het kindje niet, dan lijkt mij dat er ook nog zoiets bestaat als afstaan ter adoptie? Zo'n kindje heeft er niet om gevraagd om verwekt te worden en vraagt er al helemaal niet om om uit elkaar gezogen te worden. Bij een miskraam is het meestal de natuur die ervoor zorgt dat de zwangerschap word afgebroken omdat er iets mis is, dat is heel iets anders dan dat de moeder besluit het eruit te laten halen.

Er zijn zat mensen die dolgraag een kindje willen maar niet kunnen en die zouden zo'n kindje alles kunnen geven wat het nodig heeft.

Je hebt recht op je mening hoor, maar ik vind dat er altijd zo zwart-wit gedacht wordt. Of je gaat het houden en voedt het op, of je maakt het dood. Er zit toch nog echt wel iets tussen.


Ik heb laatst trouwens een (amerikaans) meisje ontmoet wiens moeder haar had afgestaan (haar moeder was een crack verslaafde). Dat meisje is een pracht van een twintiger die heel goed met kinderen omgaat en allerlei vrijwilligers werk doet. Een heel erg lief meisje die binnenkort zelf gaat trouwen en dolgraag zelf kinderen wil. Toen dacht ik nog bij mezelf, als ik zie wat zij allemaal doet voor mensen om haar heen, hoe ze haar aanstaande man gelukkig maakt en straks een goede moeder zal zijn, daar moet je toch niet aan denken hoe de wereld geweest zou zijn als haar moeder haar had laten weghalen?

De wereld zou wel doordraaien, maar we zouden een prachtig persoon missen en de levens van vele mensen zouden er anders door uit zien.

Ik ben tegen dus, want er zijn andere opties. Maar ieder zijn eigen mening, it's a free country tenslotte.

groetjes, Jane31wk
 
Hallo, wat een ieder zijn of haar mening is over abortus laat ik in het midden, ik zou het niet over mijn hart kunnen krijgen om het te doen.
Maar nou schrijft anoniem "voor abortus"dat abortus hetzelfde is als een miskraam krijgen en daar ben ik het niet mee eens. Een abortus plegen kies je zelf voor en haal je (waarschijnlijk) een gezond kindje weg en een miskraam is een afgebroken zwangerschap wat je lichaam zelf regelt en afstoot omdat er dus iets niet goed is! Wees daar dus heel voorzichtig mee als je nog een keer zo'n vergelijking maakt. Groetjes Esther.
 
met bepaalde woorden die je in je verhaal zet kan ik er op uit maken dat het om mijn reactie gaat en ook die van anderen alleen haal je letterlijk mijn woorden eruit.kijk ik denk dat je nu een aantal dingen door elkaar haalt het ging niet om een verkrachting of wat dan ook je gaat nu dingen aan halen waar het niet over ging.oke ik ben met je eens dat je na een verkrachting mischien niet naar het kind kunt kijken of laat staan houden,maar het kind heeft er ook niet om gevraagt om verwekt te worden door een verkrachter en dus vind ik dat het kind er helemaal niet omvraagt om geaborteerd te worden en wat jane31wk ook zegt er zijn andere opties om jou en je kind te ontlasten van het nare gebeuren dat is dan mijn mening.En als je op een onderwerp wil reageren blijf dan ook bij dat onderwerp en maak er dan geen andere draai aan waar het helemaal niet om ging.

maar je hebt recht op een eigen mening alleen kan die mischien niet door iedereen worden gewaardeerd gelukkig niet anders wordt het leven ook saai he :)

groetjes marianne
 
En met wat je zegt dat een abortus het zelfde is als een miskraam dat vindt ik veel te ver gaan.er zijn heel veel vrouwen die een miskraam hebben gehad waar ik er dus ook een van ben en ik vind daar een heel verschil in zitten.voor een abortus kun je kiezen voor een miskraam niet als ik de keuze had had ik nu een kindje van 2 jaar.

met die mening heb je nu heel veel vrouwen op hun ziel getrap dus kijk een beetje uit met wat je daar over zegt.

marianne
 
Ik vind dat het kindje beter af is als ze een abortus laat doen. Ook al vind ik een abortus de vreselijkste oplossing die er is. En ja,een abortus heeft inderdaad helemaal niets te maken met een miskraam. Ik hoop dat ze er iets van heeft opgelopen(niet te ernstig) waardoor ze eens even met beide benen op de grond komt. In deze tijd kunnen deze capriolen niet meer zonder bescherming. (condoom)
 
Terug
Bovenaan