VOOR abortus

Jeetje wat een moeilijke discussie,.
Ik denk dat je pas kan oordelen over verkrachtingszaken adoptie enz als je ZELF voor de keuze staat (gun ik niemand) het is wel lekker makkelijk om te zeggen na een verkrachting het weg laten halen of ter adoptie stellen (nou ik heb vele mensen in mijn omgeving die ter adoptie zijn gesteld en reken maar dat die PROBLEMEN hebben met zichzelf is dus ook niet alles hoor.

Ik vind dat er gewoon te makkelijk geoordeeld wordt ik denk dat je pas een oordeel kan geven als je (helaas) voor zo'n keuze zou komen te staan en niet eerder. het is en blijft wel JOU kind. een kind wat van de helft van JOU is.
 
hallo allemaal

bedankt voor jullie reacties. ze vallen me toch nog mee eigenlijk, ik had echt scheldende mensen verwacht, zoals je hier op het forum vaker tegenkomt.
ik wil ook even 1 ding rechtzetten en dat is met de miskraam...............
ik heb me vergist ja. het is zeker niet hetzelfde als een abortus, het klopt dat je daar voor kiest en een miskraam niet, maar ik bedoel dat het nog niet altijd om een echt mensje hoeft te gaan bij een hele vroege abortus. shit hoe ga ik dit zeggen.....
ik bedoel dus dat het ook nog een pril vruchtje kan zijn. ach laat ook maar ik weet niet hoe ik het uitleggen moet, maar het is zowiezo een verdrietige gebeurtenis, allebei denk ik net zo goed!
en ik denk ook dat je veel te verwerken hebt.
en ik ben het er ook absoluut niet mee eens dat een gewoon koppel zeg maar abortus laat plegen omdat het niet gepland is zeg maar. zo bedoel ik het NIET! maar als er geen goede vooruitzichten zijn voor moeder en kind lijkt zoals verkrachting of iets dergelijks lijkt het mij persoonlijk verstandiger van wel.
kijk wat jane zegt over dat meisje dat geaddopteerd is en nu gelukkig is is heel fijn! maar komt helaas minder vaak voor, dan kinderen die afgestaan worden en van pleeggezin naar pleeggezin verhuizen en op het verkeerde pad komen etc etc. de rest kan je wel verzinnen.
maar goed. in ieder geval dankje wel voor jullie meningen.
groetjes, en geniet van jullie kindjes.....
 
Hoe weet je dat een kind van een verkrachting geen goed vooruitzicht heeft of een andere dergelijke zaak wat je beschrijft??? en kan je me ook uitleggen wat je bedoeld met "een gewoon koppel" wanneer ben je gewoon wanneer ben je afwijkend?????

bedankt
 
Hoi,

Ik kan een bepaalde gedachtengang niet volgen, nl. dat het in het belang van het kindje zou zijn om het te aborteren? Hoe kan het nou in iemands belang zijn om geen kans te krijgen om te leven? Een leven moet geleefd worden anders is er geen sprake van leven.

Ik probeer die gedachtengang echt te volgen, maar kom er niet uit. Wellicht is het iets te makkelijk opgeschreven en wordt er iets anders bedoeld (bijv. dat er niets van dat kindje terecht komt en de wereld daarom beter af is zonder dat kindje ofzo, dus in belang van de wereld, niet van dat kindje), maar zijn er mensen die echt denken/vinden dat het in het belang van dat betreffende kindje is om geaborteerd te worden? Zo ja, wil je een poging doen om het me uit te leggen?

Aan anoniem die deze discussie begon:
ik ben tegen abortus, maar ik geloof dan ook dat er al heel vroeg sprake is van een mensje. Ik begrijp dat bij jou de moment dat er sprake is van een mensje later in de zwangerschap is dan bij mij. Dat maakt deze discussie ook een beetje lastig. Je zult het waarschijnlijk met me eens zijn dat je niet zomaar iemand vermoord, terwijl ik abortus behoorlijk in die richting vind liggen omdat het om een leven gaat en jij waarschijnlijk niet. (Hoe erg een verkrachting of iets van die aard ook is, ik zou in zo'n geval dus geen abortus laten plegen, is gewoonweg geen optie voor me.)
NB: dit is mijn mening. Ik ben me er van bewust dat het voor anderen anders ligt, dat zij er heel anders tegen aan kijken en het misschien haast appels met peren vergelijken is.
 
ik ben zelf niet tegen abortus maar ik vind wel dat dat iets is dat iedereen voor zichzelf moet beslissen ik denk niet dat ik dat zelf ooit een abortus zou kunnen hebben maar ja je weet maar nooit wat mij stoorde bij het verhaal van Aukje was dat zij aangaf GEEN abortus te willen en dat mensen het toch nodig vonden om haar te vertellen dat ze het wel moest doen dat vind ik dus geen stijl!!!! laat aub iedereen in z'n eigen waarde en reageer op de gestelde vraag als je je in een situatie vind die al moeilijk genoeg is zit je echt niet te wachten op mensen die je vertellen dat je iets moet doen dat je niet wilt

Anne
 
Ik ben ook niet tegen abortus. Ik heb een kind en een paar jaar geleden een abortus ondergaan. Dat vind ik heel erg maar ik heb er geen spijt van, wel verdiet omdat je zoiets alleen doet als het echt niet anders kan.

Ik ga nu niet uitleggen waarom ik een abortus heb gehad omdat de reden daarvoor persoonlijk is en daar zit 'm dus ook de kneep. Een vrouw heeft nog nooit voor haar plezier een kind laten aborteren. Het is altijd vershrikkelijk om zo'n beslissing te moeten nemen.

Het verhaal van dat een mensje er zelf niet voor kiest en zo vind ik heel vervelend want een 'mensje' kiest er ook niet voor om ongewenst te zijn of om bij een gezin terecht te komen waar de ouders niet voor hem/haar kunnen zorgen.

Kennen jullie de verhalen niet over gezinnen niet waar kinderen niet genoeg eten krijgen? Of families waar sexueel misbruik aan de orde van de dag is, kinderen genegeerd en verwaarloosd worden of waar geweld schering en inslag is? Is dat dat een leven? Gebeurt gewoon in Nederland hoor ik heb het niet eens over arme landen maar gewoon over ons eigen land waar gelukkig het recht op zelfbeschikking bestaat zodat mensen een KEUZE hebben.

Een kind grootbrengen is een hele zware verantwoordelijkheid die lang niet iedereen aan kan. Liever dat een ongewenst kind dan niet ter wereld komt dan dat het in een tranendal terecht komt want dat gun ik zo'n klein mens inderdaad niet.

Ik vind trouwens dat er een verschil is tussen een abortus op een vrucht van 5 weken en een van 18 weken. Ik zou het zelf na 6 weken niet meer doen maar dat is ook persoonlijk.

Ik ben het dus met de startster van dit topic eens dat abortus op zich moet kunnen. Jammer alleen dat je zo'n grove toon aansloeg trouwens, dat was nergens voor nodig. Je bent vrij om je mening te geven maar hoeft niet meteen beledigend te worden.

Annemieke
 
Terug
Bovenaan