VOOR abortus

Dank je Annemieke,
ik ben het niet met je eens, maar ik kan die gedachtengang nu wel beter begrijpen dat je in het belang van het kindje het laat aborteren (m.i. is niet gewenst zwanger geen indicatie voor een beroerd leven (hooguit verhoogde kans), net als wel gewenst zwanger geen indicatie is voor een prachtig leven).
En ook al staat mijn mening loodrecht op de jouwe; ik ga er echt niet vanuit dat vrouwen voor hun plezier een abortus laten plegen. Ik wil die vrouwen dan ook absoluut niet veroordelen dat ze 'maar even' voor een abortus besluiten (maar ik hoef het er ook niet mee eens te zijn).
 
Anemieke je hebt dit ontzettend goed verwoord. Zo kan je zien dat degene die zoiets meemaken het beter kunnen verwoorden dan mensen die dit niet hebben gedaan. Dit is het bewijs dat er zeer goed over nagedacht word wat je doet als je er voorstaat. Je kunt zoveel zeggen als je er niet voorstaat. Ik denk nu waarschijnlijk heel anders dan wanneer je er voor staat. Ik denk dat je er ook heel anders tegen aan kijkt als je al een kind hebt of niet. Ik ga dan uit van mijzelf. Ik weet nu wat het is om een kind te hebben en het te voelen groeien in je buik. Wees voorzichtig met het beoordelen van een ander. Een ieder kan beslissingen maken in het leven waarbij je later denkt had ik het maar niet gedaan.
Voor de persoon die dit heeft gebracht wil ik wel zeggen dat jou taalgebruik wat genuanceerder zou kunnen. Wanneer je op deze manier over iemand zou je inderdaad een hele vervelende reactie kunnen krijgen en dat was dan niet geheel onterecht. Dit is niet een onderwerp waarbij je zomaar over andere mensen kunt oordelen of veroordelen.
 
Terug
Bovenaan