voor alle mama's met meerdere kids

Hallo dames,

Ik ben stiekem toch al aan het denken over een tweede kindje. Ik weet dat de meningen op het forum nogal verdeeld zijn over 'zo snel op elkaar'.. maar ik zeg ook al : ik ben erover aan het DENKEN. Wat ik me dus afvroeg: Hoe zijn jullie bij jullie partner begonnen over een tweede kind??
Ik vind het namelijk nogal moeilijk erover te beginnen. Mijn man heeft al eens een opmerking gemaakt over nog een erbij maar het was meer een grapje.
Ik weet ook niet of manlief er wel meer wil. Hij heeft immers al 2 kids uit een eerder huwelijk. Ze wonen de helft van de week bij ons dus het zal ook allemaal wel druk worden.
Maar ik wil gewoon een broertje of zusje voor Tyche. De andere twee zijn namelijk al 7 en 8 jaar en daar kan ze later niet echt mee spelen. Ik ben ook van mening dat ze socialer zijn als ze een broertje of zusje hebben waar ze rekening mee moeten houden en leuk mee kunnen spelen.
Dat is natuurlijk niet de enige reden maar hoe begin ik erover bij mijn man?! Help!

IK OOK! Ik bedoel, ik wil ook graag snel weer voor de tweede gaan. Sterker nog,  wij  hebben na de bevalling (begin augustus) geen voorbehoedsmiddelen gebruikt en zijn dit voorlopig ook niet van plan om te gaan doen. Mijn zoontje is nu 13 weken en stel nou dat het  nou snel raak is, dan is het wel erg snel, maar het lijkt me helemaal geweldig.
Eigenlijk heb ik dit niet uitgebreid met mijn vriend besproken, omdat hij precies hetzelfde gevoel heeft. En toevallig hebben we dat zo ongeveer tegelijkertijd uitgesproken.

Gr Claudia

Hoi,

Mijn vriend heeft ook 2 kinderen uit een eerder huwelijk die zijn al 18 en 21.
De omgang met zijn 2 kids is slecht te noemen.
Ik zelf zou graag een broertje of zusje voor Thijs willen zodat ze opgroeien met z'n tweeën. Maar ik weet niet hoe ik er met m'n vriend over moet beginnen.
Dus tips zijn welkom

ik zou ook graag als marek rond de 9 mnd is aan een 2de willen beginnen
ik ben ook niet meer aan de pil begonnen ik heb het mijn man gewoon meegedeeld
(nee hoor grapje) wij zien allebei wel  de voordelen van twee kort op elkaar.
maar leuk dat de meningen over dit onderwerp beginnen te veranderen vond namelijk
dat er erg veel moeders ierbest negatief tegenover stonden.
nou we horen het wel weer van je succes (als het nodig is) om het je mannetje te vertellen haha

groetjes mira

Hoi tess84

Ik denk er ook al aan een 2de.Ik heb het er al over gehad met Koen.Ik ben net weer begonnen met de pil.(nikki is nu 10 wkn) En als mijn voorraadje op is (meestal krijg je voor een half jaar) stop ik weer met de pil.Ondanks de zware bevalling(39,5uur en van alles en nog wat)denk ik er over na.Dus je bent niet de enige.Maar ik heb al van mijn vriendin gehoord dat het een stukje meer plannen en zwaarder is dan 1 kindje.
P.S. Als het zover is laat je het dan weten???

groetjes van anouschka mv nikki

Hoi Tess,

Wij hebben nu de tweede gekregen en ik moet je eerlijk bekennen dat het ontzettend leuk en fijn is om twee kindjes te hebben. Je weet dat ik er alleen voor sta, maar dan nog zou ik het op dit moment niet anders willen. Het is in het begin ff aftasten en bekijken hoe je dingen weer praktisch aan kunt gaan pakken, maar daar zit je zo weer in.

Hoe je erover moet beginnen bij je man. Nou, gewoon er over beginnen. Als je er nu al aan toe bent en jouw man misschien nog niet, dan geef je hem de tijd om aan het idee te wennen. Tegen de tijd dat hij er misschien wel aan toe is, zit er dan nog niet teveel tijd tussen die twee. Bij ons zit er bijna 26 maanden tussen en 2 jaar was bij mij wel het minimale wat ik er tussen wilde hebben. Ik vond dat Merijn 2 jaar moest zijn als de tweede er bij kwam en dat is gelukt. Het zijn wel tropenjaren, die eerste jaren, maar ondanks dat ik er dus nu alleen voor sta, zou ik het niet anders willen.

Groetjes en succes met je vraag.

Fonske.

Oww spannend!... Ik durf haast niet. Gisteren waren we ook bezig zeg maar en was ik degene die over een condoom begon en hij niet.. ik hoop dan meteen weer dat hij dat express niet deed maar dat zal wel niet.
Ik zal per ongeluk eens iets laten vallen... we keep in touch...
maar meer tips zijn welkom hoor.

Ben ik weer.. ooh ik smelt. Nee ik ben echt onzeker. Tussen de middag had ik buikpijn. Dus ik meld dit. Zegt mijn man 'ja, je bent weer zwanger' (dit kan niet hoor)... dus ik zeg 'nou dat zou wat zijn als ik weer zwanger was'
Zegt mijn man 'ja dat zou leuk zijn he?'
Ik 'zou je dat leuk vinden?'
Ja zegt ie 'en druk'
Dus ik maakte er een geintje van en zei 'was ik dan druk toen ik zwanger was?'..

En toen ging de telefoon... ooh en ik heb helemaal kriebels... wat wil ie nou!!! Mannen ben eens duidelijk... Ik bedoel, hij geeft hiermee toch een signaal af... of wil ik het te graag? We zijn er dus niet meer verder op in gegaan.

Zucht, zag net op het cb ook een mevrouw met 2 kleine ukkels en die was er heel positief over. Tuurlijk waren er wel negatieve kanten van zo vlug op elkaar maar mij heeft ze overtuigd.... HELP!

Terug
Bovenaan