voor alle mama's met meerdere kids

Hoi hoi,

Ik heb een trotse maar zo oververmoeide moeder van 3. Britt is 5, Lynn is 2 en Ruben is 12 weken.
Ik dacht dat het zwaar was met 1 kindje, maar je weet pas was luxe is als je er 2 of 3 hebt.
Ik zou ze voor geen goud willen missen, ben dol op ze echt, maar 2 of meer kinderen is even zwaarder dan 1 kindje.
Maar goed ook ik zit er zelfs over na te denken om een 4e te krijgen. Maar dan over een jaartje ofzo. En ja hoe begin je hierover, ik denk gewoon eerlijk zeggen wat je wilt. Gewoon pats boem op de man af.

Ik vindt het erg leuk te lezen dat er meiden zijn die nu al voor een 2e willen gaan. Ben benieuwd wie de 1e is die zwanger is.
Super leuk.
Ik wil dus niet negatief zijn, maar wel jullie erop wijzen dat het even wat zwaarder is.
Bijvoorbeeld op de dag bijslapen is er niet meer bij...en zo zijn er nog wel dingen die op te noemen zijn, maar goed je krijgt er ook weer heel veel voor terug..

Hier nog 1, ik zou ook al een 2e willen en mijn vriend ook. Ik weet alleen niet of het wel goed voor je lichaam is. Ik ben sinds 1 november gestopt met de pil, dus...
Bij Lotte was ik ook de eerste maand dat ik gestopt was met de pil zwanger.
Ik begin niet over een condoom en hij ook niet we zien het wel.
Het lijkt mij wel zwaar maar ontzettend leuk, en je zit nu toch al in de luiers dus ach die paar luiers extra!!

Groetjes,

Lilian

Bedankt voor jullie uiteenlopende meningen. Ik vind het wel leuk om van alles wat te horen en ik denk er gewoon over na nog even. ook over of het wel goed is voor je lichaam enzo.. maar het gevoel blijft hoor... Ik hou jullie op de hoogte.

Hier nog eentje hoor die niet al te lang wil wachten voor een 2e. Maar ik wil eerst echt nog eventjes van Jamie genieten. Wij hebben het er al over gehad en het is de bedoeling dat als Jamie ongeveer een jaar is ik weer stop met de pil. Het liefst wil ik eerder stoppen, maar ik ben al blij dat hij 1 jaar een goed plan vond. Eerder zei hij altijd dat 1 genoeg was. Dus ik moet het niet gaan overdrijven, hihi.

Ik vind het wel leuk om er niet al te veel leeftijdsverschil tussen te laten. Mijn broer en ik schelen 1.5 jaar en dat is wel heel erg leuk.

Groetjes Natasja

Hier nog een mama van nu 3 kinderen, de oudste is 3,5 jaar, de tweede 2 jaar en de jongste is 7 weken oud. Lekker dicht op elkaar dus. Met name de eerste twee, die schelen 1 jaar en 5 maanden.

Mijn mening: fantastisch! De oudste 2 zijn dikste maatjes en spelen ontzettend veel samen, je hebt geen omkijken meer naar die twee. Echt super. Wel vervelend dat de zwangerschappen elkaar snel opvolgen. Mijn man grapt altijd dat van de tijd dat we elkaar kennen ik 80% zwanger ben geweest of aan het borstvoeden! Ik heb de kids minstens 6 mnd aan de borst gehad namelijk.

Nu met de derde erbij gaat het ook prima want voor de oudste 2 veranderd er eigenlijk nog niet zoveel: ze gaan samen naar de peutersppeelzaal, en komen samen weer thuis, doen eigenlijk alles samen. En gelukkig is de baby ook lekker rustig.

Succes ermee!

Saski

PS ik ben trouwens nu klaar met kinderen krijgen, en daar ook wel weer blij om!

Hier ook een mama met twee vrij snel op elkaar volgende kinderen. De eerste is 18 maanden en nr twee is nu 3 maanden. Ik werd weer zwanger toen de eerste 6 maanden was. Het was gepland. Hoe erover te beginnen ? Nou gewoon erover ( serieus ) beginnen. We hebben 1 strip ( ik ) van de pil gehad en toen waren ze op. Maar geen nieuwe meer halen hè ? nee dus en gelijk bij de volgende keer was ik zwanger. ZE zijn dicht bij elkaar maar ik vind het geweldig, super gewoon. Wel druk maar ja dat weet je van te voren toch !

Succes ermee
Kuzz Kim

Tussen Vleerte en Jorja zit 1,5 jaar ongeveer.

In eerste instantie wilden we tussen Jorja en een volgend broertje/zusje wat langer laten zitten, maar hoe meer we erover nadenken, hoe meer we het toch misschien wel wat sneller willen.

Daar komt bij dat ik eigenlijk tegen geen enkele vorm van anticonceptie kan...

We denken dus alweer na over een 3e, en Vleerte is nog geen 2!

hoi hoi
onze dochter was 14 mnd toen ik zwanger raakte inmiddels is ze twee en onze zoon 8 wekenze schelen 23 mnd en het is zwaar maar ook oh zo geweldig .wij hebben het eigenlijk nooit erover hoeven hebben want bij me dochter was ik aan de pil en bij me zoontje was het gewoon 1 keer even onveilig en raak hahahaha maar allebei super welkom en nu is het sloes de knip gaat er in bij hem hahah succes met jullie keuzes

Terug
Bovenaan