Voor alle stuitliggers!

Morgen krijg ik een groeiecho en gaan ze kijken hoe beeb ligt.De vorige keer lekker in stuit en ik vermoed nog steeds.Kunnen de dames die ook een stuitligger hebben vertellen waar ze de kleintjes voelen?

Ik voel haar wel bovenin en dus ook net zo vaak onderin.Mijn schaambotje doet onwijs pijn en er naast aan beide kanten(vlakbij mijn liezen voel ik regelmatig iets wat op schoppen lijkt.Wie kan me meer vertellen?

hallo hier ook mama van een stuitligger, hihi

ik voel de kleine hoofdzakelijk onderin me liezen en rond me navel.

in me liezen is een getrappel of geborrel. ook merk ik als voorover buk dat het hoofdje in me maag drukt. en dat het beneden drukt oop me schaambeen.

mijn bekken en schaambeen zijn erg gevoelig van het getrappel. soms wor dik s'nachts wakker dan doet me schaambeen onzettend pijn, dan kun je zelfs moeilijk lopen.
ook voel ik nu steeds meer in me onderrug net alsof de kleine de beentjes wil strekken en me buik en rug uit elkaar drukt. en heel veel druk op me blaas. meer als bij me zoontje
hopenlijk heb je er iets aan

ik ben benieuwd wat de verloskundige mogen gaat doen.
groetjes Dees

Ik krijg morgen ook een echo, ben ook benieuwd of ze nog in stuit ligt. Hoe laat moet jij? Ik om half vier pas.

Ik voel bovenaan het hoofdje regelmatig heen en weer schuiven, dan voel ik rechts of links wel eens wat plopjes en boven mijn schaambeen voel ik ook wel eens wat en soms ook echt in mijn liezen.

Hoi

Ik heb om 12.20 een echo.Ik hoop zo dat ze gedraait is want mijn zoontje lag ook al in een stuit.Laten jullie even weten hoe het is gegaan?Ik begrijp dat deesje morgen naar de vk moet of lees ik dat verkeerd en mommy een echo?

Stel dat die van jullie in een stuit blijven wat willen jullie dan?Een stuitbevalling,keizersnede of draaipoging?

hoi mommy en mama van daan,

ik moet morgen even voor extra controle naar de vk ivm met al dat rommelen.

ik twijfel nog over een draaipoging, maar aangezien het een grote baby lijkt te zijn , en me baarmoeder zo gevoelig is is er kans dat ze het niet proberen.
me zoontje was ook zo groot die woog 4230 gr bij de geboorte en zat klem.
dus ik durf een stuitbevalling niet aan. en als het een stuit blijft wil ik een keizersnee.

me zoontje had ook al de schouder gekneusd en ik zijn hartslag werd steeds slechter, hij bleek 3 gaatjes in het hart te hebben. en dat zien ze nog niet met de 20 weken acho. maar nu is weer kans dat dit kindje ook een hartafwijking heeft terwijl dat op de 20 weken echo niet te zien is ( dat hoorde we pas tijdens de zwangerschap)

dus ik durf dat niet aan en gezien mijn slechte bekken wil ik geen risico nemen. bij me zoontje heb ik jaar nodig gehad eer ik eens gewoon met hem kon spelen of wandelen. en straks heb je er 2 die aandacht willen

maar ik wil wel overleggen met de gynaecoloog wat die willen en denken. ik wilde eigenlijk ook geen ruggeprik, maar ik hoorde al van de vk dat ze hier in de buurt geen kz doen met algehele narcose alleen bij spoedkeizersnede de rest is standaard ruggeprik dus daar kan ik me nu al op voor bereiden

groetjes dees

Hier een onvolkomen stuitligger. Ik voel beeb dus aan de zijkanten. Hoofdje ligt links met de armpjes ernaast, die voel ik dus vaak bewegen en beentjes liggen rechts. Beeb trapt dus vaak tegen m'n ribben, heb het idee dat die helemaal beurs zijn. Kan af en toe best pijnlijk zijn. Het kontje ligt dus voor de uitgang, dus gelukkig geen last van schoppen op m'n blaas.
Maandag moet ik voor een echo, voor placentalocalisatie (lag 2 weken terug nog te laag) en positie van de beeb. Maar ik vermoed dat er geen ruimte is om te draaien voor beeb, omdat die placenta dus in de weg zit (ligt onder het hoofdje)
Dinsdag dan naar de vk en dan krijg ik te horen of het een ks wordt en wordt dan ook doorgestuurd naar een gyn in het ziekenhuis.
Nou, dames ik hoop voor jullie dat die kleine dwarsliggertjes toch nog besluiten om te draaien.
We houden elkaar op de hoogte.

Miriam (34+4)

Ik ga afscheid van de stuitliggers nemen want mijn meid is inmiddels netjes met haar hoofd naar beneden gaan liggen en aangezien ze 4 week groter word geschat is de kans op terugdraaien minimaal.Laten jullie nog even horen hoe het met jullie stuitertjes is?En deesje ik las dat die van jou ook al is gedraaid?Super.

Terug
Bovenaan