voor alle zwangeren die borstvoeding willen geven!

A

Anoniem

Guest
Hallo!
Ik lees hier zoveel   'mislukte'' borstvoedingspogingen en moeders die zeggen dat het echt niet lukte, dus ik wilde even wat melden.

99 procent van alle vrouwen kan borstvoeding geven! Er is maar een procent die dat niet kan door lichamelijke 'gebreken' bijv. klierweefsel tekort.

Als het niet goed gaat, bel dan meteen een lactatiekundige of iemand van BVN. Tel.nummers staan altijd in een brochure van bijv. kraamzorg.

Fabels als bijv. dat je geen voeding genoeg zou hebben is ONZIN!!!
Dat kan niet, bv kinderen hebben gewoon een heel ander ritme als kv kinderen.

Borstontstekingen krijg je niet zomaar!!

Ik kan nog wel even doorgaan, maar het beste is om zelf even naar www.borstvoeding.nl te gaan daar vind je alles!

Als laatste, als je het echt graag wilt, lukt het altijd! Informeer goed, op tijd een ervaren iemand erbij!
Het CB weet meestal niet alles van bv en geeft helaas vaak verkeerde adviezen.

Succes!

Je geeft moeders waarbij het niet lukt wel een erg schuldgevoel! Bij mij lukte het wel ja, maar tot mijn zoontje 3 maanden was, en ik had echt niet meer genoeg voor hem!!! Heb ook hulp gevraagd, maar mocht niet baten helaas.
En als iemand liever flessenvoeding geeft, dan moeten ze dat toch gewoon doen, flessenvoeding is ook goed. Oke, borstvoeding is beter, maar lukt het niet dan lukt het gewoon niet!

Dames,

Voor diegenen die echt goed voorbereid willen zijn:
Ik heb een borstvoedingscursus gedaan. Dit is een cursus van 2x een avond. Kosten waren 10 euro voor de folders en de koffie/thee. Ik heb er ontzettend veel geleerd en ik weet zeker dat het bij mij gaat lukken!

Ik kan het iedereen aanraden die borstvoeding wil geven. Voor de kosten hoef je het niet te laten. Vantevoren gaf een van de meiden van mijn zwangerschapzwemclubje aan dat ze een borstvoedingcursus onzin vond omdat dat dat gewoon van nature goed gaat. Nou ik wilde het risico niet lopen. Na het volgen van de cursus ben ik ervan overtuigd dat iedereen die borstvoeding wil gaan geven deze cursus moet gaan doen.

Via de volgende link kan je meer info krijgen: http://www.vbn.borstvoeding.nl/

groetjes Pauline

Hoi,

Ik hoor hier niet thuis maar wil wel heel even reageren.
Waar halen ze de cijfers vandaan ik ken in mijn omgeving behoorlijk wat mensen het echt niet van een leien dkje ging.
Mijn schoonzus moest met haar eerste na 4 dagen al stoppen met de borstvoeding omdat zij last had van kloven die open sprongen en er veel bloed bij kwam en dit niet goed is voor een kindje. Kolven lukte helaas ook niet.
Ik zelf heb mijn melk laten testen op de voedingswaarden toen Daan ruim 6 weken was en al een week lang huilde,(ik heb een oom die op een melkfbriek werkt en ze hebben daar een eigen lab) hier werd geconstateerd dat ik veels te weinig voedingstoffen in de moedermelk had zitten. Ja melk was er zat maar als er geen voedingstoffen in zitten houd het op. Een nichtje van mijn moest om dezelfde reden stoppen na ruim 2 maanden.
En dan nog een vriendin van mij die ook na 6 weken gestopt in omdat ze maar met een kant kon voeden en helemaal niet kolven kon ook na deskundige begeleiding.
En dit alleen al in mijn omgeving wij zijn in een half jaar allemaal achter elkaar bevallen.
Toeval ik denk het niet helemaal ik denk dat 99% misschien wel erg hoog is. En je kiest niet alleen het beste voor je kind maar ook voor jezelf.
Want zoals bij mijn was er natuurlijk wel een kans dat mijn voeding van betere kwaliteit zou worden maar ben ik een gelukkige moeder met een kind wat van voeding tot voeding huilt. Nou nee hoor en je kind voelt je spanning.
'Dus in mijn geval heb ik voor mijn kind en voor mijzelf gekozen.

Groeten Saskia

Nou als je het niet erg vindt wil ik wel even op je onderwerp inhaken. Ik kon lichamelijk ook wel borstvoeding geven bij mijn eerste, maar hij wilde niet pakken. Ik heb allerlei hulp gehad ook van laktatiedeskundige   en nog is het niet gelukt. Ik heb zelfs na 6 weken weer advies gevraagd omdat sommige kinderen vrij laat toch ineens wel willen pakken..........maarhij wilde echt niet. Ik had zeker genoeg melk aan het einde van mijn kolf periode (ik heb 4 maanden lang gekolft) maakte ik ruim 1,5 liter per dag aan. En toch ben ik gestopt. Want als je een kindje hebt die om de 3 uur moet drinken en je moet daarna kolven (omdat je borsten exploderen van de hoeveelheid melk) dan heb je heel erg weinig rust. Na 4 maanden was ik het meer dat zat!
Ik ga het ook deze keer echt wel een kans geven maar als deze kleine net zo slecht pakt als de eerste kap ik er na hooguit 6 weken mee. Ik kan het mijn andere kindje niet aan doen om de hele dag met een futloze mama opgescheept te zitten. En laten we wel wezen zo slecht is flesvoeding nu ook weer niet.

Groetjes Lillian

Ik wil er ook wel iets over kwijt.....

Ik ben vroeger kraamverzorgster geweest dus heb toen een hoop geleerd....maar om het zelf als moeder te ervaren is wel heel iets anders....ik begon dan ook met frisse moed eraan...maar mijn tepels bleken te vlak te zijn toen,hebben alles geprobeerd...van koud washandje tot tepelhoedjes.....niets hielp en mijn(toen) kleine meid was een driftkop die et beu was al dat gesjor aan haar en het gewoon vertikte om mama te helpen...en tot overmaat van ramp kwam er borstonsteking bij....dus ben ik van pijn en ellende maar gestopt op aanraden van de vk.

Bij mijn 2e dochter wilde ik het toch weer proberen en YES...het lukte toen wel....mijn tepels waren wel goed nu...en ik heb 8 maanden borstvoeding kunnen geven.....dus toch gelukt.

Veel succes allemaal...

Gea

Ik vraag me af waar je je wijsheid vandaan haalt!
Hetgeen jij schrijft is pure theorie en een promotie verhaaltje.
Ik heb vorig jaar een dochter gekregen en was ook helemaal zeker ervan dat ik bv zou geven. Had me goed ingelezen en had kraamzorg met lactatiekundige en alle hulp van zowel de kraamverzorgster als verloskundige. Maar mijn dochter bleef huilen en afvallen , later bleek dat er te weinig voedingstoffen in mijn melk heeft moet zitten , want er kwam genoeg uit. Mijn nek haren gaan dan ook meteen overeind staan als mensen zeggen dat het onzin is als je te weinig melk zou hebben.
Toen ik mijn kindje op fv zette was ze direct na de 1e fles al rustig en achteraf had ik dat dus veel eerder moeten doen!
Ik verwacht in september mijn 2e kindje en ga het dan wel weer proberen , maar het gaat me dit maal niet zoveel bloed , zweet en tranen kosten als de vorige keer.\

Groet Xanthe

Hoi,

Even mijn reactie op dit verhaal:
Borstvoeding of flesvoeding, iedereen heeft vast wel zijn eigen goede reden om te kiezen voor welke type voeding dan ook. Waarschijnlijk ben ik ook verplicht tot flesvoeding, want ik heb een borstverkleining gehad. Volgens mij kun je beter ontspannen flesvoeding geven dan gestresst borstvoeding (omdat het niet lukt, je te weinig voeding hebt of pijn doet).

Kies waar je jezelf het beste bij voelt.

Groetjes en succes

P.s. Ik hoop niet dat dit onze "onruststoker" is.

Terug
Bovenaan