Voor Angel en Sara

Hoi Nr2,

Van harte gefeliciteerd!!! Fijn dat je het achter de rug hebt en dat het zo voorspoedig is gegaan.
Gaat het goed met Eline? Moet je dochter erg wennen? Hoe heet zij ook alweer?

Geniet van je kraamtijd!!

Sara,
Hoe gaat het nu met jou? Ben je nog een beetje mobiel of krijg je veel last als je loopt? Ik krijg last van m'n banden en harde buiken als ik te veel doe, dus ga iets minder werken. Verder alles goed. Ik krijg 6 mei weer een echo.

Monika,
Alles ook nog goed?

Groetjes,
Angel

Hoi Nr2,

Van harte gefeliciteerd!!! Fijn dat je het achter de rug hebt en dat het zo voorspoedig is gegaan.
Gaat het goed met Eline? Moet je dochter erg wennen? Hoe heet zij ook alweer?

Geniet van je kraamtijd!!

Sara,
Hoe gaat het nu met jou? Ben je nog een beetje mobiel of krijg je veel last als je loopt? Ik krijg last van m'n banden en harde buiken als ik te veel doe, dus ga iets minder werken. Verder alles goed. Ik krijg 6 mei weer een echo.

Monika,
Alles ook nog goed?

Groetjes,
Angel

Hi NR2,

Gefeliciteerd meid! Ik had een tijdje niet op het forum gezeten en had het goede nieuws dus gemist. Fijn dat het zo snel en goed ging!

Sara, ik kan me voorstellen dat je blij bent dat je niet tot 40 weken hoeft te wachten. En fijn dat de meiden het goed doen allemaal.

Angel, goed dat bij jou ook alles in orde is.

Hier alles prima. De laatste afwerkingen van de verbouwing duren altijd langer dan gedacht, maar de kamers zijn nu weer echte kamers en dat maakt het een stuk rustiger. Volgende week vrijdag komt de loodgieter voor het laatst en dan is alles ook in de badkamer echt klaar. De wieg staat alvast op de plek en de commode ook. Nu nog een leuk kastje kopen en dan met de checklist in de hand flink gaan shoppen :).

Gisteren weer controle gehad en alles is nog steeds prima. Goede bloeddruk, groei volgens schema, hartje geluid goed. Wat wil ik nog meer?

Groetjes,
Monika

Hoi allemaal,

Hier vanaf de roze wolk een berichtje:
Alles gaat hier heel erg goed. Eline was na een week weer op haar geboortegewicht, en eet ontzettend goed. De borstvoeding is goed op gang en ik heb weer last van een overproductie melk. Op zich is dit een luxe prolbleem, maar het constant lekken van melk is heel erg vervelend. Ik ben dus met van alles aan het experimenteren om het mezelf zo gemakkelijk te maken, maar ben er nog niet aan uit. Angel misschien ervaring??? Het is zo ontzettend genant om met 2 ronde plekken in je trui rond te lopen. Dus ik geef het nog een aantal weken en anders ga ik ( helaas) al afbouwen. Zodat ik met een gerust hart kan gaan werken zonder me druk te maken over doorlekken.
Als het straks wel goed gaat probeer ik een half jaar borstvoeding te geven.

De eerste nachten waren zwaar. Bijna om het uur moest ik haar voeden. PFFFF. Ze had duidelijk het dag/ nacht ritme nog niet te pakken. Nu gaat het sinds 3 nachten al wat beter. Maar het blijft wel zwaar hoor! Dat is dus het nadeel van borstvoeding: je moet het ook zelf opknappen. En die mannen kunnen lekker doorslapen....
Gelukkig kan ik 's middags nog lekker even terug naar bed.

Nou Sara, voor jou is het ook aftellen, toch? Ergens begin mei, dacht ik. BEn je het al beu? Kan me niet voorstellen hoe jij je nu voelt. met 2 kleintjes in je buik. Waarschijnlijk ben je het behoorlijk beu, dat je niet zoveel meer kan. Maar weet waar je het allemaal voor doet... het is echt zo verschrikkelijk geweldig.

Monica, ben jij ook in juli uitgerekend??? BEn het even kwijt.
ANgel, beginnen bij jullie de buikjes ook behoorlijk te groeien? Lekker mee pronken!! De zwangerschapsperiode is zo voorbij, en dan is ook je   mooie buik weg. Bij mij komt er ook nooit meer een terug (denk ik). Ik mis mijn buik ontzettend, met het getrappel. Wat heb ik daar van genoten, zeg!.

Hoop snel weer wat van jullie te horen.

Groetjes,
Nr2

Hoi allemaal,

HOe is het met jullie? Lang niks meer vernomen van jullie.

Hier alles goed. Eline is alweer 4 weken oud en doet het hartstikke goed. Ze groeit per week bijn 200 gram (!). Ze is een dikke baby aan het worden. Maar dan heeft ze een beetje reserve...
Ik ben ook weer helemaal opgeknapt. Ben wel een beetje moe omdat ze nog niet doorslaapt. En de voedingen 's avonds lopen niet zo heel erg lekker. ik ben vanaf een uur of 8 tot 12 uur alleen maar bezig met Eline, Darmkrampjes, nog een slokje drinken en nog een slokje drinken etc. Dus ik ben aan het overwegen om voor de avond in ieder geval op flesvoeding over te gaan, zodat ook mijn man een beetje kan helpen. HEt zis zo vermoeiend. En dan moet ik er s nachts ook nog een keer uit.
Maar alles voor de kleine...

LAat weer eens een berichtje achter, ben benieuwd hoe het met jullie gaat.

groetjes,
nr2

Hoi NR2,

Ja, heb schandalig lang niks van me laten horen! Sorry.
Fijn dat alles goed gaat!! Lekker hoor dat Eline zo goed groeit. Kan me voorstellen dat het vermoeiend voor je is, nog even doorzetten, over een tijdje kan je al wat minder voedingen gaan geven.

Hier alles goed. Ik heb eergisteren een groei-echo gehad, was erg leuk, we konden al goed het gezichtje zien en het kindje trapte tegen het echo-app. aan, lachen was dat.
Het kindje loopt wel iets voor in groei, dus nu heb ik weer op zwangerschapssuiker moeten prikken. Weet de uitslag nog niet, hopelijk heeft het kind het gewoon goed in m'n buik en heb ik geen zwangerschapssuiker. Kan ook nog zo zijn dat het kindje weer eerder gaat komen, net als bij m'n dochter. Tja...het is afwachten.
Heb ook al nesteldrang...heb alle babykleertjes gewassen deze week en ben nu dus druk met de strijk. Maar vandaag ben ik jarig, dus even lekker relaxen en niet poetsen en strijken!

Sara, hoe gaat het met jou? Heb het vermoeden dat je aan het bevallen bent of al bevallen bent! Spannend. Hoop snel wat te horen van je!!

Monica, alles goed, last vd warmte?

Nr2, geniet van je kleine meid!! Lekker pronken met 'dr in de kinderwagen met dit weer.

Groetjes,
Angel

Nou meiden,
het was een hele klus maar het resultaat is er! Na voor de 3e keer onverklaarbaar bloedverlies en 5 harde buiken per uur, vonden ze het toch noodzakelijk om me op 1 mei op te nemen in het ziekenhuis. Dit niet alleen wegens de afstand, maar ook om zo de onrust wat te verminderen. Eenmaal ter observatie opgenomen, was alles weer 100% rustig. Elke ochtend werd er een hartfilmpje gemaakt om te kijken of de meisjes het goed hadden. Na een paar dagen helemaal niks meer, (niet 1 harde buik), kreeg ik te horen dat ze me eventueel 7 of 8 mei in zouden leiden ipv 13 mei. Na overleg kreeg ik maandagavond te horen dat het dinsdagochtend zou gaan gebeuren. Ze hebben toen nog gekeken of er al meer ontsluiting was. Zonder het tegen mij te zeggen hebben ze toen de vliezen losgemaakt van de wand om te kijken of zo toch alles uit zich zelf op gang zou komen. Dat was zeker niet plezant. Ben best boos dat ze dat gedaan hebben zonder het tegen mij te zeggen. Toen ik aangaf dat ze tijdens de controle me zeer deden, kreeg ik de melding “nog 3 rondjes. We zijn bezig je vliezen los te maken van de wand”.
Maar goed. dinsdagochtend ging ik eerst weer aan de ctg. Daarna hebben ze geprobeerd meteen mijn vliezen te breken. Dit ging niet omdat de kleine haar hand voor haar hoofdje had zitten. meteen aan het infuus. De weeën kwamen al vrij vlot op gang. Jammergenoeg duurde het 4 duur om van 2 (die had ik 30-4 al) tot krap 4 cm en 5 cm ontsluiting te gaan. Daarna ging het wat sneller. Toen ik vroeg of ze weer konden kijken hoe ver ik was omdat ik toch wat pijnstillers wilde. Jammergenoeg zat ik toen opeens op 7 cm en moest het zonder doen. Met 45 min zat ik op 9. ze hadden nog geprobeerd of ze de baarmoederhals over het hoofdje van Brenda konden schuiven, maar dat paste niet. Dus toch wachten op 10 cm. Tijdens alle toestanden zijn ze met de echo nagegaan hoe de meiden liggen. Toen bleek na 2 uur persweeën en bijna geen vooruitgang te zijn. Na weer met de echo naar de ligging gekeken te hebben, bleek dat het hoofdje gedraaid lag, scheef lag en vast zat. Omdat ik ook al flink uitgeput was, hebben ze de vacuümpomp op het hoofdje geplaatst en met 4 weeën was ze er eindelijk.
Brendan was met haar naar een naastliggende kamer voor de controles. Ik kreeg te horen dat het normaal minstens 15 min is voordat de 2e er is. Nou, niet dus. Ik kreeg met 4 minuten weer een wee en meteen was de kleine Samantha er ook.
Toen kreeg ik meteen hormonen in mijn infuus om de placenta los te laten gaan, maar die was er ook al met 5 minuten. Een langzame start met een heel snel einde.

Uiteindelijk had Samantha een hogere apgar dan Brenda, Deze heeft even wat zuurstof gekregen waarna het ook met haar weer goed ging. Ik lag uiteindelijk om half 12 pas weer op een kamer. Na even nagepraat te hebben met mijn vriend ben ik maar gaan slapen omdat ik er om 2 uur alweer uit moest om Brenda te voeden. Hahaha. gelukkig had de verpleegster in de gaten dat ik daar geen energie voor had en heeft het voor me gedaan.

Het is een heel verhaal geworden. Ik voel me al weer een stuk beter, maar nog geen 100%. Brenda heeft tussen 1 en 4 uur ’s ochtends haar drukke uurtjes dus veel slapen zit er niet elke dag in. Brendan neemt vaak de ochtend voedingen voor zijn rekening dus zo slapen we toch nog een aantal uur achter elkaar. Samantha ligt nog in met ziekenhuis in Alkmaar dus hoe het gaat met 2 frummels, weten we nog niet.

Ik ga weer. De kleine moet zo haar flesje weer hebben.

Verder alles goed met jullie???

Groetjes
Sara.

Hoi meiden,

Hoe gaat het met jullie?

Sara, ik had jou op Hyves al gefeliciteerd en bij een ander item hier geloof ik ook nog een keer.
Hoe gaat het nu? Is Samantha ook thuis?

NR2, met jou en Eline ook alles goed?

Monica, jij bent toch ongeveer net zo ver als ik?
Ik ben vandaag 33 weken zwanger, het is een record, want vorige keer ben ik bevallen bij 32 weken en 5 dagen. Ik ga nu voor de 37 weken!!

Het wordt wel wat zwaarder allemaal, ik moet nog 1,5 week werken en hoop dan nog even van m'n verlof te kunnen genieten. Verder gaat het met de beeb allemaal goed zo te zien. Ben vanochtend nog naar de gync. geweest.
Het kindje loopt iets voor in groei, dus a.s. maandag krijg ik weer een groei-echo. Ben benieuwd!

Hoop dat het met jullie ook allemaal goed gaat!

Groetjes,
Angel

Terug
Bovenaan