Voor Angel en Sara

Hoi allemaal,

HElaas nog geen geboortebericht, maar ik vermoed dat het niet zo heeeeeel erg lang meer gaat duren (al weet je maar nooit natuurlijk...) Ik heb al een aantal nachten achter elkaar harde buiken, met soms buikpijn. Nog niet heftig, maar het is een begin.
 Van mij mag het gebeuren hoor! Ik ben er best wel zenuwachtig voor. Vorige keer heeft het zo lang geduurd (24 uur). Mijn weeen kwamen maar niet genoeg op gang, en kreeg dus maar niet voldoende ontsluiting. Het lijkt wel een familie kwaal, want meerdere tantes, nichtjes en mijn zus hebben het ook gehad.
Dus ik hoop dat het deze keer beter gaat en dat ik het een keer thuis mag proberen.

Sara, hoe is het met jou??? Lang niks meer van je gehoord. Zitten de 2 kleine meiden nog lekker in je buik? Hoeveel weken ben je nu? Wanneer bevalt gemiddeld iemand van een tweeling? Kan me niet voorstellen dat je tot 40 weken doorgaat. Lijkt me toch behoorlijk zwaar.

Angel, Ook al weer een eind op weg. Hoe lang ga je door met werken? Ik ben met 34 weken gestopt, en vond het heerlijk. Kan me voorstellen dat  het voor jou wat anders ligt ivm eigen bedrijfje.  

Groetjes, nr2

Hoi meiden,
Wat fijn dat het allemaal goed met jullie gaat.
Monika, gefeliciteerd met je zwangerschap. Je bent ook al een heel eind! Super!

Ja, ik heb lang niks meer van me laten horen. Sorry, maar ik zit nog maar erg weinig achter de pc. Ik krijg 99% van de tijd al na 5 minuten al commentaar van de meiden en dan beginnen ze flink te duwen en sputteren. Ook heb ik de laatste tijd veel last van mijn ribben en maagzuur. Mijn buik is flink vol dus er zit constant druk op. Maar met de meiden gaat het goed. Ze groeien mooi en alle symptomen van het syndroom zijn weg. Ze zitten nu lekker in balans wat voeding en vruchtwater betreft. Hopelijk blijven ze nog een paar weken zitten. Volgens de gyn in Leiden kan ik ze tussen de 32 en de 36 weken verwachten. Ik was gister 32 weken dus het is erg spannend. Ik moet alleen nog de kleertjes wassen en de kamer nog een keer soppen en stofzuigen en dan is alles af.

NR2, Is de kleine er al? Lekker dat je al van je verlof kan genieten. Ik zit zelf al sinds 28-12 thuis, maar ik kan toch nog maar erg weinig. Vind het wel fijn om op de bank/ bed te liggen. Ik moet al een dutje doen na een bezoekje aan de supermarkt. Haha.
Ik weet niet eens hoeveel ik aan ben gekomen. 5 weken terug stond ik op 12 kilo, maar denk dat dat er nu wel 14 of 15 zijn geworden. En straie heb ik jammergenoeg wel. Niet heel veel dus ik hoop dat het snel weer weg trekt.
Spannend dat je buik al rommelt. Hopelijk zal het niet al te lang meer op zich laten wachten.

Angel, ik heb zelf veel last van maagzuur deze weken. Gelukkig helpt het goed als ik antagel neem. Bij de apotheek gekregen op advies van de gyn. Ik werd er ’s nachts zelfs wakker van. Ik ben nu ook beter op mijn eten gaan letten (dus niet te laat en ’s avonds niks zwaars meer) en heb inmiddels 2 nachten achter elkaar gehad waarbij ik 's nachts alleen voor de wc op moest. Verder geen maagzuur. Dat is toch erg fijn, moet ik zeggen.

Ik ga weer op de bank liggen. Pff, ben blij dat ik niet tot 40 weken hoef te wachten. ;oP

Groetjes,
Sara

Hoi meiden,

Fijn dat het allemaal nog goed gaat met jullie!
Sara, gaan ze wel een gewone bevalling proberen, of wordt het zeker een keizersnede?  En wachten ze  af tot het vanzelf op gang komt?
Kan me voorstellen dat je tot 40 weken lang zou vinden. Fijn dat het allemaal weer goed gaat met de meiden in je buik, was toch best spannend allemaal.
Apart dat de meiden zo reageren op de computer,  zouden ze die straling voelen ofzo?

NR2, was je 10 of 17 april uitgerekend, zoiets stond me nog bij.
Hopelijk gaat het nu sneller met de ontsluiting. Hou ons op de hoogte hoor!!

Monika, ook alles nog goed?

Mijn maagzuur is gelukkig weer een stuk minder, zit wel snel vol als ik eet en soms ben ik kortademig, heb het idee dat de baby nu al erg hoog zit.
Sara, bedankt voor de tip, als ik het weer krijg, zal ik dat ook eens halen bij de apotheek.

Ik ga tot 5 weken voor de bevalling door met werken, eerst wilde ik nog langer doorgaan ivm m'n eigen zaakje, maar ik doe het toch maar niet. Vorige keer ben ik natuurlijk ruim 7 weken te vroeg bevallen, dus tja...beter om niet zo lang door te werken.

Nou, meiden, succes met de laatste loodjes.

Groetjes,
Angel

Hoi Angel,
Ja, het is erg vervelend dat de meiden zo reageren op het achter de pc zitten, maar ik denk da het meer te maken heeft met het feit dat ze dan een beetje plat gedrukt worden in mijn buik door het rechtop zitten.
Het zal waarschijnlijk een normale bevalling worden. Maar dat hangt ook weer af van hoe de meiden er aan toe zijn. Als ik op 6 mei nog niet bevallen ben, zal ik ingeleid worden. Het is dus allemaal erg spannend. Ik hoop dat het allemaal mee zal vallen. Ben al flink zenuwachtig.

Fijn dat je maagzuur minder is. Dat zal een boel schelen wat ongemakken betreft.

Groetjes,
Sara

Hi allemaal,

Hier gaat alles prima. Het einde van de verbouwing is in zicht. De loodgieter moet nog een paar dingetjes doen en er ligt nu alleen nog schilderwerk, maar de moeilijkste dingen hebben we door echte schilders laten doen en dat is nu af. Heel mooi. De kinderkamer kunnen we volgende week wel in gaan richten. Verder merk ik vandaag dat ik de kleine goed voel achter de PC. Het is nog geen vervelend gevoel, maar juist gezellig :). Als het echt schoppen wordt, is dat misschien wel minder, ha ha. Ik werk als webredacteur voor een aantal klanten (vanuit huis) en verzorg elektronische nieuwsbrieven, dus als ik wat te doen heb, is het achter de PC. Ideaal straks als de kleine geboren is, dan kan ik stille uurtjes achter de PC doorbrengen (in theorie). Bedankt voor de tips voor het maagzuuur, dat zal ik zeker onthouden. Het is een beetje week op, week af. Nu probeer ik ook minder zwaar te eten. Pizza met veel tomatensaus leek geen goede zaak vorige week...

groetjes,
Monika

Hoi allemaal,

Fijn dat het met jullie allemaal goed gaat.
Voor jou gaat het ook al aardig opschieten Sara? Hoeveel weken ben je als ze je gaan inleiden? Spannend hoor!

Zijn jullie allemaal een beetje van de kwaaltjes af?  

Ik heb al 2 nachten behoorlijk weeen. Om de 7 minuten en worden steeds heviger. Maar ook elke dag nemen ze weer af. HEt is daarom ook een grote teleurstelling als ik elke keer weer wakker wordt en merk dat de weeen weg zijn.
Ik hoop dat dit niet nog dagen zo doorgaat, want dan ben ik helemaal brak. Gelukkig kan onze dochter naar de oppas en de opa's en oma's doen ook hun best om ze op te vangen zodat ik lekker mijn rust kan pakken.

Hopen dat het vanavond toch maar eens gaat doorzetten.

Groetjes,
nr2

Ja hoor, we hebben er nog een dochter bij!!! Eline, ze woog 3600 gram, 51cm lang en verder helemaal gezond. Geboren 10 april.
De bevalling duurde maar 6 uur. Het begon om 11 u heel erg rustig en vanaf   2 uur is het in rap tempo doorgezet. Ik kon in het   begin de weeen heel erg goed opvangen. Pas vanaf de 8 cm ontsluiting kreeg ik het heeeeeel erg zwaar. Maar ik was al een eind   natuurlijk. Volgens mij is Eline een uur later geboren, en is een kopie van onze andere dochter, Heel erg schattig!!!

Laat snel nog wat van me horen!

groetjes,
nr2

Haha, Nr2 wat super!!!! Ik was net komen kijken of er al nieuws was!!!

Van harte gefeliciteerd met jullie dochter!!! 6 uur is inderdaad niet bepaald lang! Ben blij dat alles goed is gegaan. Iets over de 7 pond, mooi gewicht en mooie lengte.

Geniet van jullie wondertje....

Groetjes,
Sara

Terug
Bovenaan