Voor de KS moeders......Bij een volgende gewoon bevallen of weer een KS???

A

Anoniem

Guest
Dat vraag ik me nou ook af......
Mij is de keizersnede erg goed bevallen, ik was snel weer thuis en op de been en vond het eigenlijk alleen maar meevallen.... Alleen mijn litteken is errug lelijk (gevolg van een assistent gyn..)

Maar ik vraag me dus af......In sommige gevallen kan je, bij een tweede zwangerschap,  wederom kiezen voor een KS. Je zou dan dus niet gewoon gaan bevallen, maar meteen een datum prikken. Ik ben er zelf nog echt niet uit wat ik zou willen, want ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe een gewone bevalling zou zijn.... Maar die KS is wel heel goed bevallen en bovendien schijnen veel bevallingen na een KS toch weer uit te lopen in een KS......Moeilijk moeilijk.....Wat denken jullie??

Liefs Annet

Hey Annet!

ik heb ook een KS gehad en het is mij ook dusdanig goed bevallen (letterlijk!) dat ik nu dus ook weer heel graag een KS zou willen... De nieuwe beeb is ook al 2 weken te groot hebben we gehoord dus een KS zit er waarschijnlijk ook wel weer in. Na de bevalling zei de GYN bij de na controle dat het ook een tweede keer waarschijnlijk niet zou gaan passen als ik zulke grote kinderen zou krijgen, hahaha! Ik ga met 32 weken over naar de GYN in het ZH en daar worden dan gelijk afspraken over gemaakt en krijg ik misschien al een datum te horen. Lijkt me ook wel lekker... Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik inmiddels vreselijk tegen een natuurlijke bevalling opzie...

Dat bovenste stukje bult dat ook hoofd heet, is het enige dat er uit wilde... Ik ben zo blij dat die dikke kop er niet op de natuurlijke manier uit is gekomen...
Gewoon overleggen straks als het nodig is bij de GYN!! Staat bij mij bovenaan en de VK is ook op de hoogte van mijn wens..

-X- Marieke

Ik heb geen KS gehad maar wil toch ff reageren. Ik hoop alleen dat ik niemand kwets met mijn reactie, als dat wel het geval is, bij voorbaat mijn excuus.

Ik heb wel een natuurlijke bevalling gehad en helaas geen fijne bevalling. Ik heb echt ongelovelijk veel pijn gehad. Maar geen haar op mijn hoofd die voor een KS zou kiezen als ik de keus had. Dat blijft toch een medische ingreep en daar moet je niet te makkelijk mee omspringen.

Ik vind het wat anders als je een gewone bevalling onverantwoord is maar vrijwillig een KS ondergaan: Ik snap het niet.

Wij hebben geen wens voor een tweede maar ik heb wel gezegd, mocht het ooit gebeuren dan beval ik alleen met een ruggeprik, want die pijn wil ik niet nog een keer doormaken. Maarja als je dat goed beschouwt is dat eigenlijk ook een medische ingreep. Daar ga ik met mijn principes...

Annemieke

ik ben 2x bevallen  1x keer met een volledige ruggeprik
ik heb dus helemaal niets van de bevalling gevoeld daar
waren zo redenen voor
en 1x met een keizersnede die keizersnede was nodig
omdat Lorenzo klem lag
ik hoop dat ik bij een volgende zwangerschap gewoon
kan bevallen maar dat is voor mij gevoelsmatig
ik vind het wel een beetje griezelig vanwege het litteken
dat er al zit maar ik zou zelf niet bij voorbaat kiezen
voor een keizersnede

groetjes
Bianca mv Lorenzo

Mij is de KS ook erg goed bevallen en ondanks een ass. gyn een geweldig bijna  NIET zichtbaar litteken er aan overgehouden!

Maaaaaarr... ondanks dat ben ik erg nieuwsgierig hoe een natuurlijke bevalling zal zijn. Je laatste krachten bijzetten en dan zo'n warm klein hoopje op je borst krijgen gelegd.. het lijkt me heerlijk,.. hoe zal dat zijn.. voelen?
Ik laat het tzt gewoon op me afkomen. Het komt zoals het komt en als alles goed verloopt zonder complicaties ga ik gewoon voor het beste voor het kind, namelijk via de normale weg..

Vergeet niet dat een KS wel een buikoperatie is! Er wordt vaak  licht over gedacht, maar al met al is het stiekem wel een heftige ingreep..

Esmé mv kay

Hoi
Ik weet één ding en dat is dat  ik terug moet komen als ik weer zwanger bent, voor de rest weet ik niet veel.
Ik had een hoge bloeddruk, werdt ingeleid maar tijdens de inleiding liet de placenta los, vandaar een spoedkeizersnede.
Had veel pijn door de loslating van de placenta.. zou wel een wee gevoeld hebben alleen moeilijk te peilen zo.
Van de één hoor je dat ze het mee vinden vallen en bij de ander valt het zwaar tegen..
Het is moeilijk , maar wat mij fijn lijkt bij een gewone bevalling, is dat je je kindje gelijk bij je gelegd krijgt.
Bij de kz heb ik hem even gezien, daarna werdt je gehecht en moest je naar de uitslaapkamer.. dan duurt het nog zolang voor je je kindje/man ziet.
We zullen zien..
Waarom heb jij een kz gekregen? Heb je de kans bij een volgend kindje ook?
Ben benieuwd..

gr kaat

Ik denk dat ik bij een (eventuele) tweede ook weer een ks ga krijgen. Tygo wilde er na een bevalling van 25 uur ècht niet uit, zat vast in mijn bekken en moest er alsnog na anderhalf uur persen toch via de buik uitgehaald worden. Aan de ene kant heb ik hier best van gebaald, lange tijd na mijn bevalling zelfs nog. Tja, je bereid je je hele zwangerschap erop voor een bevalling te krijgen via de natuurlijke weg. Ik was aan het eind van mijn zwangerschap ook zo positief hierover:" Een vrouw kan zoiets aan, die bezit een dergelijke oerkracht dat ze een kind op de wereld kan zetten, dus ik kan dat ook!!!" Nou, niet dus, werd ik even met mijn mooie gevoel de grond in getrapt toen het jochie er niet uit wou komen...
Achteraf wilde ik de gyn. wel zoenen toen ze zei dat ze een keizersnee ging doen, dus op het moment suprème was ik heel blij hoor. Tygo bleek gewoon een tè groot hoofd voor mijn bekken te hebben en een tweede zou waarschijnlijk hetzelfde probleem op gaan leveren. Ze willen het eventueel wel proberen om via de natuurlijke weg een piging te doen, maar dan staat er wel een operatie-team stand-by voor het geval het weer niet lukt. Ze laten me in ieder geval geen 25 uur meer martelen...

Ik persoonlijk heb dus een dubbel gevoel bij de KS. Grote teleurstelling dat ìk geen natuurlijke bevalling kon ondergaan, en grote blijdschap omdat ik van mijn jochie bevrijd werd na 25 uur pijn lijden.

Groetjes happyM.

Oei Annet, je weet ze wel uit te zoeken, je topics...
Voor mij was het verre van een pretje. Volledige narcose, veel bloed verloren, hevig pijn en veel, heel veel emotionele pijn achteraf! Dus, als alles het toelaat ga ik voor een geplande, natuurlijke bevalling ipv een onverwachte spoedks...

Terug
Bovenaan