voor de thuisblijf moeders

Ik werk 3 dagen in de week en dat gaat prima. Ik moet wel zeggen dat het huishouden hier niet supernetjes is, maar ja ben nu ook al ruim 26 weken zwanger.

Ik zou wel thuisblijven maar na 6 weken thuis met Feline wilde ik wel weer gaan werken. Zat natuurlijk al vanaf 20ste week thuis ivm niet velengd contract.

groetjes Maris

Leuke topic, was ook wel benieuwd naar de reacties...

Werk zelf 3 dgn (24 uur) maar soms heb ik het gevoel dat ik op mijn 'vrije' dagen alleen maar aan het rennen ben. Je wilt zoveel doen, maar je hebt zo weinig tijd eigelijk!!! Op je werk kom je weer een beetje bij..haha..echt waar!!!

Zelf vind ik me werk heerlijk maar ben ook weer enorm blij als ik thuis ben. Misschien in de toekomst nog een dagje minder werken... maar dat is nog een ver-van-mij-bed-show!!!!! hihi...

gr. Ilone

hoi
ben ook thuisblijfmoeder en vind het ook leuk om zo alles mee te maken van anouk.alles kan in haar ritme blijven,dat vind ik ook fijn.heel soms kriebelt het wel weer om aan het werk te gaan,heb  ook   in de zorg gewerkt,en zou dan bijv in de weekenden aan het werk willen.maar aan de andere kant is dat net de tijd dat mn vriend thuis is.ach ik kan altijd bij mn oude werkgever aan kloppen,das wel een fijn gevoel.en met de financien redden we het nu prima.

gr petra

Hoi,
Ik werk nu 18 uur over twee dagen en verspreid over de dinsdag en vrijdag..Goed te doen..
Maar..
Mijn ouderschapsverlof loopt af per 1-4-09..en dat betekend weer meer werken..
Er moet een halve dag bij..per week.
Ik wil dit eigenlijk helemaal niet, maarja..Ga in januari met de nieuwe manager die dan begint..om de tafel, om eens te kijken naar de mogelijkheden..
Weet niet wat ik doe als het niet kan hoor..
Want als ik meer ga werken betekend dat dat mijn man minder moet gaan werken, en hij verdient veel meer als ik, dus dat is niet voordelig..
Dat gaik ook aandragen als reden..
We zullen zien..maar helemaal thuis klinkt idd leuker en relaxter dan het is..
Ik vind werken minder zwaar..hihi
Drie kids thuis is best pittig soms..
Gr Rina

hoi,
ik werk 12 uur per week verdeeld over drie halve dagen; maandag- woensdag- en vrijdag ochtend. Dit in verband met (groot) deel arbeidsongeschiktheid. Voor mij is dat het meest haalbare en ik vind het ook wel erg prettig nu met Sarah dat ze het merendeel gewoon bij mij thuis is en dus inderdaad alles rondom dingen als slaapjes geplant kan worden.
Ik zou niet hele dagen thuisblijf moeder willen zijn omdat ik de contacten op het werk ook wel erg prettig vind. Ik vond bijvoorbeeld tijdens mijn zwangerschapsverlof dat mijn wereldje wel klein werd. Maar thuisblijven heeft wel als grote voordeel dat je alles met je kind meemaakt en inderdaad niet hoeft te haasten op de ochtenden dat je moet werken en naar de opvang moet. Ik moet Sarah nu op 3 dagen echt heel vroeg wakker maken...
Maar financieel gezien was het voor ons geen optie dat ik zou stoppen met werken.

Alles zijn voordeel en nadeel dus.
Groetjes,
Tamar

Hallo!

leuk om te lezen hoe iedereen het doet. Hier nog een thuisblijfmoeder alleen heeft deze thuisblijfmoeder wel haar werk aan huis.....Sinds Alice er is doe ik veel minder op de boerderij maar er moet toch nog steeds een hoop gebeuren en dat gebeurd dan vooral als Alice slaapt maar dat valt niet altijd mee. Gelukkig hebben we een goede babyfoon! Het is wel heerlijk om eigen baas te zijn ookal zijn we natuurlijk wel gebonden aan tijden van bijvoorbeeld koeien melken. Maar verder kunnen we onze dagen zelf invullen en hoeven we geen "vrij" te vragen.
Soms denk ik wel het zou wel eens lekker zijn om een dagje echt voor mezelf te hebben maar dan meer dat Alice bijvoorbeeld een dagje naar een dagopvang zou gaan ofzo. Aan de andere kant vind ik dat weer grote onzin en niet nodig omdat we toch wel thuis zijn dus doen we dat maar niet. Maar het zou wel handig zijn om bepaalde dingen gewoon eens klaar te krijgen!

Groetjes Alberdien

Ik werk drie dagen in de week. De kinderen gaan 1 dag in de week naar de kinderopvang, de rest van de week zijn of mijn man, of ik thuis...

Wij hebben juist weer bewust NIET voor opa en oma gekozen, in eerste instantie omdat ze niet wilden  Ik vond en vind nog steeds dat opa en oma vooral opa en oma moeten blijven, en zich niet hoeven te mengen in de opvoeding. Nou zal dat voor 1 dag in de week wel meevallen..maar goed.. Verder vond ik de creche net effe iets betrouwbaarder. Mijn schoonouders zijn al best op leeftijd, en nu kunnen ze nog wel oppassen, maar hoe zit dat over een tijdje?? Gelukkig zijn alle opa's en oma's altijd bereid om op te passen als we omhoog zitten of een feestje of iets hebben!!!

Ik vind het super dat er thuismoeders zijn!!!! Al zou ik het niet kunnen, financieel gezien niet....

Ik ben ook een thuisblijfmoeder. Ik ben gestopt met werken voordat ik in verwachting raakte van Lotte, zo kon ik lekker op de bank hangen als ik ziek was. Nu ben ik in verwachting van de tweede en ook nu kan ik rustig aan doen. In theorie dan, want iedereen zal het met me eens zijn dat die kleintjes je toch echt de hele dag bezig houden.

Sinds Lotte er is heb ik wel vaak het idee van 'ik wil er even uit'. Op vrijdagmiddag gaat Lotte even naar mijn ouders 's middags en kan ik iets voor mezelf doen. Niet veel, want na het wegbrengen en halen blijft er nog ongeveer 1,5 uur over.
Vanmiddag ga ik in het dorp waar zij wonen shoppen voor positiekleding. Kan ik even rustig passen, want Lotte heeft daar geen geduld voor.

Ik voel me wel regelmatig wat sociaal geisoleerd. Ik geniet er wel enorm van om bij haar thuis te zijn en ik zou het ook niet willen missen. Wat dat betreft heb ik het er zeker voor over. Als de kinderen allebei naar school zijn wil ik echter wel weer gaan werken. Ik vind dat er iemand de kinderen naar school moet brengen en ophalen, dus dat moeten we tegen die tijd maar in het vat zien te gieten.

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan