Voor degene die FV geven??

A

Anoniem

Guest

Hoi meiden

Ik ben in januari uitgetelt van onze 1e uk!! Mijn vraag aan jullie is welke flesvoeding geven jullie??

Ik heb vanmiddag kruidvat eigen merk opgehaald maar wat zijn jullie ervaringen???

kus coortje

Hoi,

allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!!
Het komt nu wel erg dichtbij hé?!

Maar ff over de FV: wij geven nu (nog) Nutrilon.
Maar als die op zijn, (hierna nog 1 pak glf ik), stappen we over op Kruidvat merk.
Ze zeggen dat die voeding in dezelfde fabriek gemaakt wordt als Nutrilon, en de samenstelling is bijna hetzelfde.
Het is alleen de naam waar je voor betaald, het scheelt toch al gauw 4euro per pak.
Alleen zit er in de Kruidvat voeding 800gr, en in de Nutrilon 900gr.
Maar dan nog is het goedkoper hoor!!

Groetjes Debby.

Wij geven Friso,
dat is overal verkrijgbaar, dus ben je niet zo afhankelijk van 1 winkel.
Heb namelijk wel gehoord dat bij Kruidvat het nog wel eens voor komt dat de flesvoeding eigen merk is uitverkocht.
Friso bevalt ons erg goed en is goedkoper dan Nutrilon.

Hallo,

Gefeliciteerd met het wondertje in je buik. Kun je genieten van je zwangerschap?

Over de voeding. Ik ben na de borstvoeding begonnen met Nutrillon (die voeding gebruikte we bij mijn dochter ook). Dat bleek voor onze zoon Bas een beetje te zwaar te zijn, dus toen zijn we overgestapt naar Omneo. Dat is voeding bij krampjes, licht spugen en moeizame ontlasting. Dit beviel ons prima, maar ik vond de voeding wel erg duur (rond de € 13,00 per pak).
Ik ben sinds twee weken overgestapt op de Kruitvat voeding. Het scheelt inderdaad 5 euro per pak (nog steeds goedkooper ook al zit er inderdaad 100 gram minder voeding in). Ik heb werkelijkwaar geen verschil gemerkt en Bas volgens mij ook niet. Prima voeding dus!

Groetjes, Karin
mama van Eva (2004) en Bas (3-7-2007)

Ik ebn sinds 2 weken op de comfort voeding van het kruidvat ovegestapt.
Van de nutrilon af.
Werkt prima Merle spuugt nu minder (kreeg door de nutrilon JBPM) dat krijgt ze nu nog er extra doorheen maar wil ik nu gaan minderen.
De samenstelling is inderdaad bijna hetzelfde had de vragenlijn gebeld over iets.
Het echt stukken
Qua verkrijgbaarheid ligt het denk ik een beetje aan de winkel.
Heb nu twee keer gehaald en beide keren was er voldoende van alle voedingen.
Enigste nadeel voor mij is in het dorp zit een etos en  de dichtsbijzijnde kruidvat zit 10 km verderop Dus haal nu steeds een paar pakken tegelijk. Ruim in het voren.
Maar zelfs dan scheelt het nog voldoende.

Hai,

Toen Mette werd geboren en bleek dat ik niet genoeg bv had werd er in het ziekenhuis automatisch bijgevoed met Friso 1. Dit is prima voeding en zit gemiddeld in prijs. Echter toen Mette van de borst afging en helemaal over ging op de fles kreeg ze erge last van darmklachten en toen zijn we overgegaan naar nutrilon omneo. Friso heeft in deze categorie de comfort maar die was bijna niet te mengen en omneo is dat wel. Maargoed de klachten bleven en achteraf bleek ze een koemelkallergie te hebben dus nu gebruiken we een speciale voeding en die is 32 euro ppak. Maargoed als het goed gaat met je kindje dan is dat niet nodig dus niet relevant nu.

Ik zou van tevoren vooral niet teveel inslaan want niet elke voeding slaat aan bij je kindje. Je kan ook niet zomaar wisselen van voeding want dat brengt weer een dag of 2 krampjes met zich mee. Persoonlijk zou ik meteen voor de Friso 1 gaan. Goede voeding voor een normale prijs en die is overal te verkrijgen.Tevens kan deze gewoon met warm water gemengd worden wat onderweg wel zo makkelijk is.  (vaak moet je gekookt water bij de  hand hebben en dat is niet overal te krijgen).  Het cb kun je trouwens ook bellen hoor! Die hebben zo ook hun voorkeuren over de merken en eigen merken qua inhoudt.

Enne ook niet meteen allerlei flessen kopen want elk kindje heeft zo een eigen voorkeur. Mette kon de avent spenen bv niet goed in haar mondje krijgen en dronk veel beter uit de difrax flessen maar die trok ze weer vacuum door haar sterkte drinkkracht wat voor veel lucht in het buikje zorgde. Resultaat...een kast voor flessen die niet gebruikt worden en uiteindelijk hebben we maar 3 flessen die we wel gebruiken en dat zijn de Dr. Brown flessen met speciaal luchtventiel. Bij volledige flesvoeding vind ik die zowiezo een enorme aanrader hoor want je voorkomt een koop ellende mbt krampjes... Ze kosten online net zoveel als de difraxflessen dus echt duur zijn ze ook niet. www.sweetbabyfeet.nl

Spannend wordt het nu he! Beval je eigenlijk thuis of in het ziekenhuis?
x ing

hoi Inge,

Las in jou verhaal dat friso voeding met warm water kan worden gemengt en dat je bij de andere voedingen gekookt afgekoeld water moet gebruiken.
Nu beweren ze natuurlijk allemaal steeds weer wat anders. Veschilt per CB per internet site en per voedingsmerk.
Maar ik heb dus gelezen dat je alle flesvoedingen met gewoon water mag aanmaken.
Maar je alleen zeker moet weten dat het water uit koperen leidingen komt en niet uit loden.

groetjes Karin

@ Debby

Dat is niet waar wat je zegt. Kruidvat maakt haar eigen voeding en heeft zelfs een rechtzaak lopen tegen Nutricia over de melkpoeder. Dat zouden ze niet doen als ze uit dezelfde fabriek komen.
Ik zou echt voor Nutrilon gaan. Dat is op dit moment bewezen het beste. Die 4,- ga je je kind toch niet tekort doen?
Eten is op dit moment het belangrijkste wat ze binnenkrijgen. Dan maar een keer een truitje minder kopen voor mijn kleine als je wilt bezuinigen.
Toch?

Terug
Bovenaan