Voor degene die FV geven??

Kruidvat wint hoger beroep in babyvoeding-ruzie
Marketing & sales
DEN HAAG - De drogisterijketen Kruidvat mag zijn huismerk melkpoeder voor baby's in de verkoop houden. Een poging van babyvoedingsproducent Nutricia om de producten uit de winkels te weren, werd donderdag in hoger beroep afgewezen door het gerechtshof in Den Haag.
De ruzie tussen Kruidvat en Nutricia speelt al maanden. Nutricia wil dat Kruidvat onmiddellijk stopt met de verkoop van de babyvoeding, omdat deze te veel zou lijken op zijn eigen babymelk. In april oordeelde de rechter al dat Kruidvat mag doorgaan met de verkoop. Nu is Kruidvat ook in hoger beroep in het gelijk gesteld. Er dient nog wel een bodemprocedure bij de rechtbank over de kwestie. (ANP)

Als het slechte voeding was had Nutricia kruidvat vast niet aangeklaagd.

Ik had al eerder willen reageren maar kon het internet niet op.
Merel doet het zeer goed op kruitvat voeding.
Na drie maanden tobben met speentjes kleine hoeveelheden meer JBPM
ivm spugen spuugt ze sinds dat de kruidvat voeding krijgt eigelijk bijna niet meer.
Heel af en toe een paar druppeltje.
Ze heeft vandaag voor het eerst een fles van 200 op zonder daarna de helft uit te spugen.
Ik ben blij om te merken dat er zoveel moeders tevreden zijn over   deze voeding.

Natuurlijk blijft borstvoeding het allerbeste maar voor de rest zolang je het met de goede reden doet is niks wat je voor je kind doet verkeerd.

quote: kaatje o reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('05-12-2007 22:54:42'));

ivm spugen spuugt ze sinds dat de kruidvat voeding krijgt eigelijk bijna niet meer.
Heel af en toe een paar druppeltje.
Ze heeft vandaag voor het eerst een fles van 200 op zonder daarna de helft uit te spugen.
Ik ben blij om te merken dat er zoveel moeders tevreden zijn over   deze voeding.

Wat fijn voor jullie dat ze niet of zelden meer spuugt!!
Die paar druppeltjes hou je toch meestal wel hoor, daar is nix mis mee.
Maar als ze een halve voeding uitspugen is dat niet goed nee.

Groetjes Debby.

Ik zweer ook bij de kruidvatvoeding. Benthe heeft sinds ze de voeding van kruidvat  drinkt geen last meer van krampjes!
En wat betreft de discussie over het beste voor je kind!! Ook kruidvat heeft een soort van hypoallergene voeding en extra care voeding tegen spugen en krampjes, je betaalt alleen een stuk minder voor eigenlijk precies hetzelfde!!!

Groetjes Martine mv Benthe 25-08-2007

Hai,

Nog even over het water koken. Bij dieetvoedingen zoals de Nutrilon Omneo die wij hadden of de Friso Allergie Care die we nu hebben wegens de koemelkallergie en dat soort voedingen moet je wel degelijk gekookt water gebruiken vanwege de bacterien in de darmpjes. De kinderarts heeft ons hier duidelijk op gewezen. Wel doen dus als het op een pak staat. De Friso 1 is een gewone melk en daar hoeft het dus niet en aangezien ie goedkoper is dan de Nutrilon en ze er in ziekenhuizen mee starten na de geboorte adviseerde ik je die.
Ik heb ooit eens het verschil uitgezocht tussen vitamine preparaten van het Kruidvat en die van een duurder merk bv van de groene winkel. Uiteindelijk blijken die van het Kruidvat meer bijstoffen te hebben omdat die dus goedkoper zijn in de productie en minder werkzame stoffen. Nu zeg ik niet dat dit ook voor de Kruivat voeding geld maar een prijs is niet alleen maar naam natuurlijk en elk waar naar zijn geld. Persoonlijk zou ik dus niet voor de goedkoopste en niet voor de duurste gaan maar er tussenin. En dan kom ik dus weer op Friso uit...

gr.Ing

hallo,
ik heb al jullie stukjes gelezen en wil nu toch ff reageren. ik als jonge naieve moeder die er altijd vanuit gaat dat als het duur is, het ook goed is. omdat onze zoon een prematuur baby is moesten we dus vaak op controle bij het ziekenhuis. bij de eerste controle vroeg de arts wat voor voeding we gaven, nou dat was dus de nutrilon. de arts raade ons aan om de kruitvat voeding te gaan gebruiken, hij was goedkoper en net zo goed.
dan kan duur wel goed betekenen, maar voor mij is het advies van een kinderarts toch belangrijker dan de prijs, tuurlijk bespaar je niet op je kind. en waarscheinlijk als de kinder arts nix had gezegt hadden we nog steeds nutrilon gebruikt. maar ons bevalt het goed en besparen op je kind als het om voeding gaat vind ik complete onzin. als je kleertjes in de uitverkoop koopt doe je je kind toch ook niet te kort ???

groetjes simone (een mama die ook Kruitvat voeding gebruikt)

Hoi,

Ik gebruik Nurtrilon voeding. Wil ook wel overstappen op de Kruidvat-voeding. Echter, Finn gebruikt naast de standaard, voor de nacht Fortevoeding. E die heeft kruidvat niet.
Zou ik de nutrilon forte naast de Kruidvat standaard kunnen gebruiken? Zlef had ik het idee, dat zodra hij doorslaapt, ik over ga. Maar het scheelt echt veel geld!

Gr Yvet

Hoi Yvet,

Je kunt best wel de 2 soorten voedingen naast elkaar gebruiken.
Ik gebruik nog vaak Friso en Nutrilon, krijg veel probeerverpakkingen, naast of door elkaar.
Probeer het anders gewoon een paar dagen uit.

Liefs Saskia

Terug
Bovenaan