voor het eerst zwanger en ouder dan 35 jaar

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik ben 37 jaar, pas getrouwd (kon de ware niet eerder vinden) en we willen graag een kindje. Nadat ik met de pil stopte ben ik 1 keer ongesteld geweest. Nu ben ik over tijd, na 3 dagen een test gedaan maar helaas negatief. Inmiddels ben ik een week over tijd en ik voel niets bijzonders. Maandag maar weer een testje doen.

Wie heeft hier ervaringen mee en wil hierover met me babbelen?

groetjes,
Wietske

hoi wietske, wat ik hier op het forum gelezen heb is dat met het ontpillen de periodes heel erg van elkaar kunnen wisselen in het begin. Misschien heb je deze keer een langere cyclus?

Ik ben 40 en ben begin maart gestopt met de pil. eerst wat tijd genomen om te ontpillen en met behulp van ovulatietesten de vruchtbare periodes bewust gemeden. Ik heb de mazzel dat ik gelijk een regelmatige cyclus heb gekregen (26-27-26-27 dagen). Twee weken geleden hebben we wel sex gehad iets voor de eisprong, dus het zou goed kunnen. Heb wel van alles dat ik in mijn lijf voel. Dinsdag kan ik officieel testen, maar waarschijnlijk probeer ik het zondag al...

Leuk dat je de man van je leven nu gevonden hebt. Houden!!!!
Monika

He hallo,

Dit is leuk! Ik ben 35, sinds 3 weken, en wij zijn ook bezig voor ons eerste kindje.

Ook ik ben de ware op wat latere leeftijd tegen gekomen. Ik was 30. We zijn nu al 20 rondes bezig om zwanger te worden en ik loop al bij de gyn. Met mijn vriend is alles goed maar ik heb maar 1 eileider en mijn cylcussen zijn erg onregelmatig, van 24 tot 36 dagen.

Heb nu voor 3 maanden hormonen gekregen om mijn cyclus een beetje regelmatiger te krijgen en als ik dan nog niet zwanger ben dan gaan ze kijken of ze ons een handje gaan helpen

Als je ouder bent dan 30 dan ben je nog maar voor de helft zo vruchtbaar als voor je 30ste en ik ben ook nog eens 50% minder vruchtbaar omdat ik maar 1 eileder heb, dus is geduld een schone zaak voor ons.

Maar we houden moed. Hopelijk zijn we snel zwanger.

Veel liefs
Nataly

Oh ja,

Als heel lang aan de pil bent geweest, in mijn geval was dat bijna 18 jaar, dan kan je lichaam wel even nodig hebben om te 'ontpillen'. Een half jaar tot een jaar is dan helemaal niet raar hoor!

Veel liefs
Nataly

Hoi Wietske,

Ik had al eerder deze week een berichtje geplaatst over zwanger en 40+-ers en had al kennis gemaakt met een paar dames. Leuk, weer eentje erbij. Weliswaar nog geen 40, maar who cares. Zelf ben ik dus wel 40 en wij zijn bezig voor ons tweede kindje. Onze zoon is 2 weken geleden twee jaar geworden. Ik had eigenlijk direct na het stoppen met de pil een vrij regelmatige cyclus van 23 dagen. Vrij kort, maar wel meer kansen om zwanger te raken. Na de bevalling is mijn cyclus iets onregelmatiger geworden, van 23 - 27 dagen, maar nog steeds vrij betrouwbaar. Mijn eerste zwangerschap was al na 3 maanden daar. Nu zijn we vanaf maart bezig, dus ruim een maandje of 4. Ik wens je heel veel succes!

Groetjes
MP

quote: monika42 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('26-07-2007 13:48:05'));

hoi wietske, wat ik hier op het forum gelezen heb is dat met het ontpillen de periodes heel erg van elkaar kunnen wisselen in het begin. Misschien heb je deze keer een langere cyclus?

Ik ben 40 en ben begin maart gestopt met de pil. eerst wat tijd genomen om te ontpillen en met behulp van ovulatietesten de vruchtbare periodes bewust gemeden. Ik heb de mazzel dat ik gelijk een regelmatige cyclus heb gekregen (26-27-26-27 dagen). Twee weken geleden hebben we wel sex gehad iets voor de eisprong, dus het zou goed kunnen. Heb wel van alles dat ik in mijn lijf voel. Dinsdag kan ik officieel testen, maar waarschijnlijk probeer ik het zondag al...

Leuk dat je de man van je leven nu gevonden hebt. Houden!!!!
Monika

Hallo Monika,

Wat knap dat je zoveel geduld op kunt brengen om eerst de tijd te nemen om te (ontpillen), ik ben daar iets te ongeduldig voor vrees is. Misschien ook een beetje bang dat het niet zo gemakkelijk gaat lukken omdat ik 'al' 37 ben. Ik ben maar 1,5 jaar aan de pil geweest, voor die tijd was ik altijd vrij regelmatig.
Ik voel ook dingetjes, vooral wisselende stemmingen en veel boeren. Maar ik weet ook dat dat verbeelding kan zijn omdat ik graag iets wil voelen. Ik probeer maar gewoon een weekje geduldig te zijn (moeilijk). suc6 dinsdag, spannend!

groeten, Wietske

quote: nataly reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('26-07-2007 14:45:37'));

He hallo,

Dit is leuk! Ik ben 35, sinds 3 weken, en wij zijn ook bezig voor ons eerste kindje.

Ook ik ben de ware op wat latere leeftijd tegen gekomen. Ik was 30. We zijn nu al 20 rondes bezig om zwanger te worden en ik loop al bij de gyn. Met mijn vriend is alles goed maar ik heb maar 1 eileider en mijn cylcussen zijn erg onregelmatig, van 24 tot 36 dagen.

Heb nu voor 3 maanden hormonen gekregen om mijn cyclus een beetje regelmatiger te krijgen en als ik dan nog niet zwanger ben dan gaan ze kijken of ze ons een handje gaan helpen

Als je ouder bent dan 30 dan ben je nog maar voor de helft zo vruchtbaar als voor je 30ste en ik ben ook nog eens 50% minder vruchtbaar omdat ik maar 1 eileder heb, dus is geduld een schone zaak voor ons.

Maar we houden moed. Hopelijk zijn we snel zwanger.

Veel liefs
Nataly

Hallo Nataly,

Bedankt voor je reactie. Ik weet dat het moeilijker kan zijn als je ouder bent. Helaas ben ik erg ongeduldig. Ik hoop voor jullie dat het nu snel lukt na al die tijd, sterkte!

Liefs,
Wietske

quote: MP40 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('26-07-2007 14:55:38'));

Hoi Wietske,

Ik had al eerder deze week een berichtje geplaatst over zwanger en 40+-ers en had al kennis gemaakt met een paar dames. Leuk, weer eentje erbij. Weliswaar nog geen 40, maar who cares. Zelf ben ik dus wel 40 en wij zijn bezig voor ons tweede kindje. Onze zoon is 2 weken geleden twee jaar geworden. Ik had eigenlijk direct na het stoppen met de pil een vrij regelmatige cyclus van 23 dagen. Vrij kort, maar wel meer kansen om zwanger te raken. Na de bevalling is mijn cyclus iets onregelmatiger geworden, van 23 - 27 dagen, maar nog steeds vrij betrouwbaar. Mijn eerste zwangerschap was al na 3 maanden daar. Nu zijn we vanaf maart bezig, dus ruim een maandje of 4. Ik wens je heel veel succes!

Groetjes
MP

Hallo MP,

Wat leuk om te lezen over jouw ervaringen. Ook ben ik dus blijkbaar nog niet zo oud met mijn 37 jaar om nog kinderen te willen (2 zou wel heel mooi zijn). Ik had altijd een vrij regelmatige cyclus en ben maar 1,5 jaar aan de pil geweest. Hoe lang heeft het bij jou de eerste keer geduurd voor je zwanger was? Ik ben morgen een week over tijd en heb wat last van wisselende stemmingen en een beetje maagzuur, verder niets. Ik heb mezelf beloofd dat ik maandag pas weer een testje doe, anders blijf ik aan de gang.

Groetjes ,
Wietske

Terug
Bovenaan