Voor iedereen die vanaf dag 1 fv gaat geven.

A

Anoniem

Guest
Hallo

Welk merk voeding gaan jullie geven?Ik zit aan friso te denken maar omdat die zo veel duurder is geworden(gaat worden) zit ik er toch aan te denken om nutrilon te gaan geven.

Nu zag ik dat similac en kruitvat voeding ook een stuk goedkoper is alleen ook dat er in kruitvat voeding veel minder in een pak zit.Wat doen jullie?

Hallo

ik ga ook flesvoeding geven omdat ik mediscijne geruik en kan hellaas geen bv geven.
Mijn dochter is 6w te vroeg in ziekenhuis gebooren en moest nog 2 weken blijven. Daar geven ze nutrilon dus heb ik thuis ook verder in nutrilon gegaan. Mijn dochter heb veel gespugt dus heb ik nutrilon omneo gebruikt en het ging meteen beter.
Ik heb ook voeding van kruidvat gebruik ( ook tegen spugen) maar die was niet zo goed als nutrilon. Na 6 maanden heb ik weer normalen nutrilon geprobeert en dat is goed gegaan. Vanaf 1 jaar gewoone melk.

Dezekeer ga ik weer in ziekenhuis bevalen ( hoop dezekeer op tijd)  en ga ik weer nutrilon   gebruiken.

Mijn schoonzus heb ik andere ziekenhuis bevalen en daar geven ze friso en ze is verder in friso gegaan en die is ook goed bevallen.

Op de consultatie buro zeggen ze dat je niet zo maar van voeding mag wisselen, maar jij moet toch achterkomen weleke voeing het best bij je kindje past toch?

suc6 met je keus
27w3d zwanger

Ik zat ook aan Friso te denken, het scheelt toch 3 euro per pak met Nutrilon. Friso is goedkoop bij Jumbo en Plusmarkt, bij Etos is ie weer een stuk duurder.

Bij Max heb ik Nutrilon gebruikt en op zich beviel dat goed, maar ik moet echt op de kleintjes letten dus ga het met Friso proberen nu. Ik heb zelfs al een pak gekocht.

hallo,

hier nog een mama die vanaf het begin flesvoeding geeft.
bij mijn eerste dochter gaf ik nutrilon. nu geef ik mijn tweede dochter friso. dit alleen omdat het veel goedkoper is!!!
mijn kraamverzorgster had ook goede ervaringen met kruidvat merk, je moet alleen even kijken wat de kiloprijs is, want in een pak van kruidvat zit maar 800 gram terwijl nutrilon en friso pakken hebben van 900 gram.

succes met kiezen
gr. Natalie
mama van merel en jip (24-07-07)

hoi!
Hier GEEN flesvoedende moeder, maar wil toch even reageren omdat ik vaak heb gehoord dat er in de Kruidvat-voeding erg veel klonten zitten en je het helemaal met een vork nog in de fles moet gaan roeren....

succes met je keuze!

Ik heb inmiddels ook een pak friso in huis maar nu heeft friso de prijs verhoogt en binnen kort termijn zal friso rond de 8,?? gaan kosten.Bijna 9 euro.Dit scheelt niet veel meer met nutrilon.Daarom twijfel ik zo ook omdat similac zoveel goedkoper is.

Kruidvat ga ik toch maar niet doen want als ik nadenk en onze kruidvat heeft het niet meer kan ik niet even naar de super om daar een pak te halen dat is het nadeel van eigen merk.Die andere merken kun je op veel meer punten kopen.

Ik twijvel dus tussen similac,friso en nutrilon al valt similac eigelijk ook al af omdat je er maar 2 soorten van hebt.Nr 1 en 2.Stel dat deze net als mijn zoontje veel spuugt kan ik niet onder het zelfde merk overstappen.

Ik vind het echt een ramp hoor dat kiezen.

Hallo,

Ik dacht laat ik ook even reageren heb namelijk similac er nog niet tussen zien staan hahaha.
Ik heb vorig jaar bij de eerste eerst 2 weken borstvoeding gegeven maar ivm acute borstontsteking ben ik gelijk overgestapt (zonder afbouwen helaas was niet mogelijk ) op similac.
Ik heb alleen maar goede ervaringen hiermee.
Er zit 900 gram in een blik/pot en het is erg goedkoop.
Nu ben ik zwanger van de 2de maar moet in het ziekenhuis bevallen met een keizersnede en ik kies heel bewust om geen borstvoeding te geven. Alleen krijgt ze dan de eerste dagen in het ziekenhuis nutrilon hypo wat ze hier standaard doen, ben van plan om dus gewoon mijn eigen similac mee te nemen want nutrilon vind  ik veeeeel te duur !! circa 15.00 euro !! zeker hypo allergeen waarom een kind extra bescherming bieden als het nog nergens aan bloot gesteld is, misschien heeft  die speciale voeding helemaal niet nodig !! En mocht het wel nodig zijn kan dat altijd nog, en is dat ook absoluut geen schande. ( sorry voor de gene die wel hypo allergeen gebruiken, ik wil jullie absoluut niet hiermee beledigen hoor, das niet mijn bedoeling!!)
Maar 1 pot hypo allergeen daar kun je ± 2.5 pot similac voor halen.
Het enigste verschil wat similac heeft met de andere merken zijn de maatschepjes.
Maar dat staat overduidelijk beschreven op het blik.

Aldus een tevreden similac gebruiker,

Groetjes Joyce en S'je Goorhuis.

quote: S_Goorhuisje reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('06-08-2007 01:02:21'));

Hallo,

Ik dacht laat ik ook even reageren heb namelijk similac er nog niet tussen zien staan hahaha.
Ik heb vorig jaar bij de eerste eerst 2 weken borstvoeding gegeven maar ivm acute borstontsteking ben ik gelijk overgestapt (zonder afbouwen helaas was niet mogelijk ) op similac.
Ik heb alleen maar goede ervaringen hiermee.
Er zit 900 gram in een blik/pot en het is erg goedkoop.
Nu ben ik zwanger van de 2de maar moet in het ziekenhuis bevallen met een keizersnede en ik kies heel bewust om geen borstvoeding te geven. Alleen krijgt ze dan de eerste dagen in het ziekenhuis nutrilon hypo wat ze hier standaard doen, ben van plan om dus gewoon mijn eigen similac mee te nemen want nutrilon vind  ik veeeeel te duur !! circa 15.00 euro !! zeker hypo allergeen waarom een kind extra bescherming bieden als het nog nergens aan bloot gesteld is, misschien heeft  die speciale voeding helemaal niet nodig !! En mocht het wel nodig zijn kan dat altijd nog, en is dat ook absoluut geen schande. ( sorry voor de gene die wel hypo allergeen gebruiken, ik wil jullie absoluut niet hiermee beledigen hoor, das niet mijn bedoeling!!)
Maar 1 pot hypo allergeen daar kun je ± 2.5 pot similac voor halen.
Het enigste verschil wat similac heeft met de andere merken zijn de maatschepjes.
Maar dat staat overduidelijk beschreven op het blik.

Aldus een tevreden similac gebruiker,

Groetjes Joyce en S'je Goorhuis.

Ps. Was ik nog vergeten te vermelden, ik heb ook de zelfde dingen gehoord over de kruidvat melkpoeder !! Lost slecht op !! en zit minder in.

Terug
Bovenaan