Voor iedereen die vanaf dag 1 fv gaat geven.

Hoi,

Zelf heb ik hele goede ervaringen met de voeding van Kruidvat. Ik herken me totaal niet in de eerdere berichtjes dat het moeilijk zou oplossen. En er zit wel iets minder in maar het is nog steeds een stuk goedkoper dan Nutrilon en Friso.

De voeding van Kruidvat is identiek aan die van Nutrilon. Nutrilon heeft een paar jaar geleden Kruidvat voor de rechter gesleept omdat zij hun recept zouden gebruiken maar zij hebben deze zaak verloren. De voeding van Kruidvat is dus kwalitatief erg goed. Similac zal ook goed zijn maar er zitten minder vezels in die de weestand verhogen.

Ja, er zit wel wat minder in een pak van de Kruidvat maar het blijft een stuk goedkoper.

Succes met je keuze.

Groetjes F.

Mij werd aangeraden Nutrilon Hypoallergeen, ik zou eerst geen BV gaan geven en dit zou dan in elk geval iets tegen de allergieen die ik vroeger heb gehad doen (of het ook werkt is iets anders haha) naar wilde het in elk geval proberen.

Ik heb nu wel een pak in huis voor als het niet mocht gaan lukken dan zou ik deze gaan geven..nog meer hypoallergeen gebruikers (ervaringen??)

Ook ik ga vanaf dag 1 flesvoeding geven. Heb drie keer geprobeerd bv te geven, is wel mooi geweest. Mijn laatste kindje kreeg in het ziekenhuis Nutrilon hypoallergeen, maar kon daar niet van poepen. Wij zijn toen overgestapt op NAN van Nesle en dat is goed bevallen. Hij krijgt het nu nog. Kunt het in ieder geval krijgen bij AH, Etos en Jumbo.

In het kraamhotel waar ik nu naar toe ga, geven ze Friso. Als die goed bevalt, ga ik daar mee door. Ik stap alleen over op een ander merk als ik merk dat mijn kindje last heeft van de voeding. Dat moet je trouwens gewoon zelf doen hoor, dat overstappen. Als ik elke keer op het cb had gewacht, dan had ik veel langer spugende (mijn 1ste dochter had reflux), onder eczeem (2de dochter koemelkallergie) en moeilijk poepende kinderen gehad. Gewoon je eigen gevoel en gezonde verstand gebruiken.
Ik begin ook nu wel meteen met hypoallergeen, omdat mijn man en 2de dochter overal allergisch voor zijn. Beter voorkomen toch! Maar als er verder geen aanleiding voor zou zijn, zou ik ook met de gewone melk beginnen, die is veel goedkoper.

Wat ik inmiddels wel weet, is dat je niet kunt zeggen welke melk goed is voor je kindje. Elk kindje reageert verschillend op de verschillende soorten en merken. Soms erg vervelend omdat je er dan toch een paar moet uitproberen.
Ivy

Ik heb bij mijn eerste danwel bv gegeven, maar als reserve had ik altijd Nutrilon en na de bv ook.

Similac is het merk van het KDV, maar dat lustte mijn kind dus
niet.......

Ik weet niet wat Nutrilon kost tegenwoordig, maar het voordeel ervan vond ik dat je er ook kant en klaar pakjes van kan kopen.
Dus als mijn bevroren bv 'verloren' ging of zo en hij had nog honger, dan konden ze die geven.
Ik weet wel dat je ook poedertorentjes etc mee kan nemen, maar om zo een pakje te kunnen grijpen, vond ik prettig.

gr mama van MD

Hier bij de eerste nutrilon en bij de tweede friso comfort, vanwege moeilijke stoelgang. Over beide zeer tevreden.
Het is toch een kwestie van afwachten hoe je kindje is en waar hij/zij behoefte aan heeft. En ook wat het lust; ik kreeg namelijk het advies om nutrilon omneo te gaan gebruiken, maar dit lustte ze echt niet!

Even over het slecht oplossen en roeren met de vork; dat wordt juist aanbevolen om het met een vork te roeren. Zo onstaan er minder luchtbelletjes en is de kans op krampjes en verstopping weer een stuk minder.
Ik roer de friso ook altijd met een vork, lijkt me een kleine moeite.
Veel succes met je keuze.
Sil

quote: ponyville reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('06-08-2007 09:07:22'));

Mij werd aangeraden Nutrilon Hypoallergeen, ik zou eerst geen BV gaan geven en dit zou dan in elk geval iets tegen de allergieen die ik vroeger heb gehad doen (of het ook werkt is iets anders haha) naar wilde het in elk geval proberen.

Ik heb nu wel een pak in huis voor als het niet mocht gaan lukken dan zou ik deze gaan geven..nog meer hypoallergeen gebruikers (ervaringen??)

Ik heb het gebruikt bij mijn dochter maar die kreeg toch koemelkallergie dus overgestapt op de Pepti van Nutrilon. Nu bij mijn zoon geef ik het weer en dit bevalt prima. Ik weet eigenlijk niet waarom Nutrilon, het merk geeft me een goed gevoel. Beetje vaag, ik weet het, maar toch.

O ja, Ponyville, je kindje kan groene ontlasting krijgen van hypo-allergene voeding. Dit komt door de verknipte eiwitten. Dit staat niet op de verpakking maar is wel zo. Groene poep  kan  ook een teken van allergie zijn dus er niet meteen van schrikken. Heeft je kindje meer tekenen van allergie (exceem, krampen etc.) dan moet je wel aan allergie denken.

Ingebor

Ik heb bij Max ook de eerste 4 maanden ongeveerd NUtrilon Hypoallergeen gebruikt. Het punt met Hypoallergene voeding is dat je niet mag gaan bijvoeden met fruithapjes of het   flesje mag verzwaren met Nutrix. Volgens mij is dat tot 6 maanden zo. Max was een hongerige baby dus ik heb het flesje verzwaard met johannesbroodpitmeel, dat is wel toegestaan. Maar hij bleef maar honger hebben en uiteindelijk ben ik fruithapjes gaan geven en dan is het hele effect van Hypo allergeen weg, dus toen ook maar over Nutrilon 1. Maar hij had nog honger, dus toen maar over op Nutrilon voor hongerige babies. Toen was het goed. Maar daar zijn wel wat maandjes overheengegaan eer ik het in orde had.

quote: mommy75 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('06-08-2007 18:57:38'));

Ik heb bij Max ook de eerste 4 maanden ongeveerd NUtrilon Hypoallergeen gebruikt. Het punt met Hypoallergene voeding is dat je niet mag gaan bijvoeden met fruithapjes of het   flesje mag verzwaren met Nutrix. Volgens mij is dat tot 6 maanden zo. Max was een hongerige baby dus ik heb het flesje verzwaard met johannesbroodpitmeel, dat is wel toegestaan. Maar hij bleef maar honger hebben en uiteindelijk ben ik fruithapjes gaan geven en dan is het hele effect van Hypo allergeen weg, dus toen ook maar over Nutrilon 1. Maar hij had nog honger, dus toen maar over op Nutrilon voor hongerige babies. Toen was het goed. Maar daar zijn wel wat maandjes overheengegaan eer ik het in orde had.

Wat een raar verhaal is dit. Volgens mij haal je twee dingen door elkaar. Als je kindje verhoogde allergiekans heeft geef je hypoallergeen en begin je pas met 6 maanden met bijvoeding. Dit geldt voor pap (wat Nutrix in wezen is) en andere bijvoeding als fruit en groenten. Johnannesbroodpitmeel is inderdaad onschadelijk.

Als je eerder dan 6 maanden begint met fruithappen etcm. dan werkt hypoallergeen nog steeds mits je geen koemelk geeft aan je kindje. Het zijn de verknipte eiwitten die ervoor zorgen dat je kindje niet allergisch reageert op de koemelkeiwitten in gewone FV. Niet dat het niet allergisch reageert op ei, varkensvlees of andere bekende allergenen.

Gewoon voorzichtig stap voor stap bijvoeding introduceren en de extreme allergenen vermijden tot een jaar oud. Bij voorkeur beginnen  vanaf 6 maanden, maar ik begrijp dat je het eerder doet igv een hongerige baby. Die situatie gaan wij ook krijgen denk ik. Maar tot een jaar blijft hij op hypoallergene voeding. Mijn dochter had overigens  koemelkallergie en kreeg Pepti maar kreeg daarnaast wel bijvoeding vanaf 6 maanden.

Terug
Bovenaan