Voor iedereen die vanaf dag 1 fv gaat geven.

Zo is het mij verteld op het CB, ik heel wat keren daarheen gebeld omdat arme Max echt maar honger bleef houden. En ik mocht ik absoluut geen bijvoeding geven want dan was het hele effect weg volgens hun. Dus zo kom ik aan dat verhaal.

Hoi,

In verband met het feit dat ik medicijnen gebruik kan en kon ik geen borstvoeding geven aan alle drie mijn kinderen en alle drie (15, 9, en 12 weken ) hebben nutrilon gehad en de kleinste krijgt nog steeds nutrilon alleen geen standaard omdat zij ontzettende krampjes had heb toen op advies fvan het cb fryso comfort gebruikt en dat was voor ons een ramp het hielp niet toen ben ik na overleg met een kinderarts die hier in de buurt woont ( die gebruikte zelf nutrilon omneo) dit gaan gebruiken en het is nu echt ons zonnetje in huis.

groetjes

Ik heb bij alle 4 similac gegeven. zonder problemen. Was toen de goedkoopste. die van kruidvat kwam pas later op de markt. Toch denk ik dat die ook goed is want   er zijn strenge eisen voor flesvoeding. Die van similak heeft een groter schepje erin. en de laatste kraamverzorgster zei tegen mij iets over het aantal schepjes. Nog van de vorige keren wist ik dat dit niet klopte. Ze wilde me toen niet geloven, ze nog. alle schepjes zijn hetzelfde. Ik heb haar toen gezegd om mij het blik te laten lezen en ik had gelijk.

Wat nutrilon hypo allergeen betreft, ik las ergens in een foldertje van nutrilon dat je deze al vanaf dag 1 moet geven en dus niet later overstappen op deze voeding omdat hij dan de beste bescherming biedt.

Zelf gebruik ik nutrilon, heb ik bij mijn oudste ook gebruikt. Maar ik heb de luxe dat ik niet op de kleintjes hoef te letten, als dat wel een criterium is kan ik me voorstellen dat je voor een ander merk kiest. Wat ik belangrijk vind is dat het bij je in de buurt te koop is, bij voorkeur in de supermarkt. Je zult maar tot de ontdekking komen dat je wat krap zit in je babyvoeding. Dan wil je niet speciaal naar de stad moeten omdat jouw merk alleen bij winkel x te koop is. Verder zorg ik ervoor dat ik nooit teveel in voorraad heb, want als je door omstandigheden zoals allergie of veel overgeven op een andere voeding wilt overstappen zit je opeens met die voorraad in  je maag. Das zonde van het geld.

Ik geef BV (mijn dochtertje is 2 weken oud) voorlopig, over een paar weken wil ik een combinatie van FV en BV gaan geven, óf helemaal overstappen op FV. De eerste drie dagen moest mijn dochtertje om de 3 uur gevoed worden (ze was ruim 8 pond, dan hebben ze grote kans op dalende suikerspiegel als ze niet regelmatig eten) maar was ze dus te moe om aan de borst te drinken (dit kost veel meer inspanning). Dus moest ze een flesje met kunstvoeding steeds (ik moest kolven om het op gang te brengen).
Dit is dus Kruidvatvoeding: niks geen klonten!!! Ze deed het er prima op!

Mijn dochter krijgt nu al 8 mnd de kruidvatvoeding. Heb totaal geen problemen met klonten of iets dergelijks en ben er zeer tevreden over!

Bij deze nog een Similac-fan.Mijn oudste dochter Nutrilon gegeven, dochter 2 Similac nadat ze slecht reageerde op Nutrilon, althans dat dachten wij...Bleek dat ze later het KISS Syndroom had opgelopen tijdens de geboorte.Allles is goedgekomen dmv een osteopaat maar bleven wel hangen bij Similac.En nog veel goedkoper ook dan Nutrilon.Las ik meen van mamavandaan dat ze dacht dat er van Similac alleen een 1 en 2 was maar er is ook een nummertje 3 hoor.Mijn jongste dochter was daar echt fan van, vond het zo lekker, vroeg er de hele dag naar....inmiddels doet ze dat met gewone koemelk!

Voor Tijs hebben wij het eerste halfjaar NAN 1 ha van Nestlé gehad, dit is hypoalergene voeding. Dit was op aanraden van de verloskundige en de kraamhulp. Al met al is deze goed bevallen. Omdat Tijs helemaal geen allergieën had ontwikkelt in het eerste halfjaar mocht hij over op gewone opvolgemelk. Ik ben toen die van Kruidvat gaan gebruiken en deze gebruiken wij nog steeds. Tijs is nu net 1 en we zijn langzaam aan het overstappen op gewone melk.
De kruidvat melk is ons erg goed bevallen. Tijs heeft nog altijd geen allergieën.

Bedenk in ieder geval dit: de eisen voor baby-voeding is in Nederland zo hoog, dat je echt niet bang hoeft te zijn dat bepaalde voeding niet goed of minder goed is. Kijk naar je kindje. Deze kan bijvoorbeeld weer gevoelig zijn voor een bepaalde stof in Nutrilon, terwijl hij/zij wel goed kan tegen Friso. Een ander kindje spuugt weer veel van Friso en ga zo maar door.

Kijk waar je in eerste instantie zelf een goed gevoel bij hebt en vervolgens of je kindje goed tegen de voeding kan. Ik had pakken nutrilon staan, deze had ik gekregen. Deze heb ik uiteindelijk weg kunnen gooien, dus dat is ook weer zonde. Zeker als je zelf al een aantal pakken in voorraad hebt aangeschaft. Je kunt dus het beste 1 pak in huis halen, er is zo bijgehaald als deze inderdaad goed bevalt.

Groetjes,
mv Tijs

Terug
Bovenaan