Voor Jacqueline

A

Anoniem

Guest
Hey meis,

Hoe is het met je? Ik weet dat je gister gecuretteerd bent, is het je mee of tegen gevallen? Ik had nog niks gehoord namelijk van je.

Meid, ik leef met je mee. Sterkte.

Liefs,

Sil

Hey wat lief dat je aan me denkt!!

Ik had dinsdag gebeld naar het ziekenhuis en bleek dat ik gister niet daadwerkelijk de curretage had maar alleen een gesprek erover.
Maar ik vertelde aan de gyn dat ik er erg tegenop zie,dat ik eigenlijk geen curretage wou.
Dat hoeft ook niet zei hij toen. (ik blij...voor zover je blij kan zijn natuurlijk)
En kreeg nog een laatste echo zodat ik 1000% zeker zou weten dat het niet goed was. En ik weet het nu ook 1000% zeker......helaas...
maar ook toen ik net in het ziekenhuis was had ik een beetje licht bruin bloedverlies.
Dus we hebben afgesproken dat we nog een week afwachten of het vanzelf loskomt,zo niet,dan krijg ik medicijnen om mk op te wekken.
Maar kom net van de wc af en het wordt al roder.dus het zal nu wel gaan losbarsten.....toch wel gek....en eng....dus dat wordt afscheid nemen...

liefs van mij....

Hey meis,

Wat goed van je dat je zo stellig was! Het is belangrijk juist nu je hart te volgen en idd niet iets tegen je zin in te doen. Het is jouw lichaam, jullie kind.

Dat ik 2 weken geleden mijn miskraam kreeg,  begon ook met bruin bloedverlies op dinsdagavond. Woensdagochtend was het eerste rode bloed. Dit had de hele week aangehouden en zondags verloor ik stolsels. Diezelfde dag zagen we nog heel duidelijk het hartje kloppen en maandagavond kreeg ik mijn miskraam. Dit heeft al met al ook ongeveer een kleine  week geduurd!

Dat we een miskraam kregen, wist ik eigenlijk  pas op maandagavond zelf. De hele tijd ervoor kregen we toch elke keer wee hoop door de echo's enzo. Zeker toen we het hartje zagen, dan is de kans op een miskraam zo verkleind!

Ik kreeg krampen die niet weggingen  en uit zichzelf weg gingen. Zo  een aantal uur aan een stuk,  het waren ergere krampen dan menstruatiekrampen (die zijn overigens bij mij vrij hevig). Ik weet nog dat ik dacht dat het misschien mijn darmen waren, tijdens mijn zwangerschap had ik daar ook veel last van. Een paar uur had ik dus die weeën en toen werd ons kindje "geboren". Ja, eigenlijk is het gewoon een geboorte, maar veel eerder dan je zou wensen.

Meid, ondanks dat het afschuwelijk is, hoop ik toch dat je kindje op jouw manier geboren gaat worden. Het liefst zouden we het willen veranderen en de tijd die er eigenlijk voor staat uit laten zingen in de hoop dat alles goed komt. Maar helaas, moeder natuur heeft anders besloten. Ik ga niet tegen je zeggen dat je lichaam het niet voor niets doet en dat je tijd snel weer zal komen, dat zijn waarschijnlijk woorden waar je niks aan hebt. Tenminste, dat gevoel heb ik als iemand dat tegen me zegt. Ik geloof ook wel dat het op een gegeven moment wel goed gaat komen, maar ja, wanneer? Als ik eerlijk ben het liefste morgen weer! Ik mis ons kindje zo, ook mijn lichaam schreeuwt erom. Maar goed, ik zal snel stoppen met mijn depri gedoe, daar heb je nu ook niks aan.

Sterkte, voor jullie allebei....

Veel liefs,

Sil

Hoi,

Ik wil jullie allebei heel veel sterkte wensen met de verwerking van het verlies.   Heel vervelend allemaal. Zelf heb ik het 3 jaar geleden meegemaakt, dus ik weet wel wat jullie nu doormaken. Het is allemaal heel verdrietig nu maar ik weet zeker   er ook voor jullie ooit een kindje zal komen! Ik vind het wel moeilijk om de juiste woorden te vinden.Wat ik eigenlijk wil zeggen is, geef de hoop niet op!
Heel veel sterkte!!

XXX Yvet

Hey Silvy,

Het duurde dus nog best lang voor je daadwerkelijk de miskraam had??
Bij mij is het nl. nog steeds maar een klein beetje en heeft het nog niet echt heftig doorgezet.
Het is nu een beetje bruin/rood aan het worden ,maar echt nog heel weinig.
Dacht dat het dan wel los zou barsten,maar dat kan dus nog wel ff duren?
Heb ook nog niet echt kramp,af en toe een steek.
Ik had meer kramp voordat ik wist dat het niet goed was,maar toen had ik geen bloed.

Sjonge vind het nog steeds heel erg verdrietig voor jullie,vooral als jullie het hartje hebben zien kloppen.
Bij mij zit er geloof ik niet eens een vruchtje in,dus ben benieuwd of ik het vruchtzakje wel kan zien. Lijkt me aan de ene kant wel fijn als je iets ziet.....of klinkt dat gek??
Daarom ben ik ook zo blij dat het geen curretage wordt.

De gyn zei ook al tegen mij dat dit heftiger is dan een gewone menstruatie,met meer bloed,meer pijn,dus ik ben erop voorbereid.....denk ik....

Pff ja die goedbedoelde opmerkingen....Zoals...het mocht niet zo zijn,of tis beter zo want kindje was niet goed ofzo.....daar heb ik nu echt niks aan!!
Ik heb dan ook besloten om het aan niemand te vertellen,we hadden het nog aan niemand vertelt dat ik zwanger was,dus dat scheelt.
Ik heb ook geen behoefte om het aan iemand te vertellen,er is toch niks wat ze kunnen zeggen/doen waardoor ik me beter ga voelen.
En ben zohiezo niet echt een prater,maar meer een denker. En verdriet verwerk ik liever alleen...
Alleen mijn zus weet het wel,want we hadden oppas nodig voor als ik gecurreteerd zou worden.
Ik wou nog niet zeggen waarom we oppas nodig hadden ,maar ik barstte in huilen uit...
Daarna had ik besloten dat ik geen curretage wou dus had het net zo goed niet kunnen vertellen...maarja...
En hier op het forum en de chat kan ik er natuurlijk wel over praten.
De opmerking dat ik wel weer zwanger zal worden kan ik dan nog wel hebben,want dat geloof ik zelf ook en hoop het ook.
Maar kan me voorstellen dat die opmerking voor jou wat moeilijker ligt, maar toch hoop ik het echt voor je dat je weer zo'n wonder mag meemaken en mag houden....en waarschijnlijk hoop je het zelf nog harder.

Nou tis weer een heel verhaal geworden,
Spreek je gauw weer!!

liefs Jacq

Ben nu officieël niet meer zwanger.........

groetjes Jacq

Jeeetje Jacq,

Wat rot voor je. Je wist het natuurlijk al even, maar nu is het dan definitief voorbij.

Sterkte met het verwerken hiervan.

Liefs Carina

Hoi Jacqueline,

wat erg voor je meid!
Ik wil je heel veel sterkte wensen bij het verwerken van dit verdriet, ik denk aan je!

Terug
Bovenaan