voor kb80

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Ik zat even terug te lezen, en zag dat je ook gereageerd had op de topic Sita/annie.

Jeetje, dat jij ook chlamidia heb gehad zeg. Hoe erg was het bij jou? Hoe ben je er achter gekomen?

Ik ben er pas erg laat achter gekomen.Ik ben in het ziekenhuis beland en ze hebben bij mij een kijkoperatie gedaan. Ze hebben toen heel veel bloed en vocht weg gezogen. ik heb een dag of 10 in het ziekenhuis gelegen.
Ze hebben mij toen verteld dat het er allemaal erg slecht uit zag en dat ik er maar niet meer vanuit moest gaan dat ik ooit nog op de ''normale'' manier zwanger word. Ik schok me kapot toen ik dat hoorde. Ik heb tegen mijn eigen gynacoloog verteld dat ze dit tegen mij gezegd hebben. Hij zei dat ze dit nooit zo hadden mogen zeggen omdat ze het gezien hebben in een actief stadium en dat we niet weten hoe het er over een aantal jaar uit ziet.

Inmiddels zijn we dus ruim 4 jaar verder. We zijn eind juni gestopt met de pil en tot op heden nog niet zwanger.
Ik begin me nu toch wel zorgen te maken hoor. We hebben met elkaar afgesproken dat we nog tot het einde van het jaar wachten en dat we anders echt hulp gaan zoeken.

Nou dit was mijn verhaal over het fijne sluimerende monster!

Hoop snel wat van je te lezen!!!

Groetjes Annie1

Zag ineens een oproep naar mij

Ik leerde mijn toenmalige vriend kennen toen ik 17 was,
Hij was ook de eerste jongen waarmee ik naar bed ging.
De relatie heeft in totaal bijna 4 jaar stand gehouden.

Ik kwam erachter omdat ik na 3 jaar ineens last kreeg van tussentijdse bloedingen.
Ben naar de HA gegaan en die heeft een uitstrijkje gemaakt en daar kwam chlamydia uit .....ik totaal ontgoocheld natuurlijk, een of ander kuurtje gehad.

Eigenlijk nooit nagedacht over eventuele consequenties die dit zou kunnen hebben, de HA heeft er eigenlijk ook niks over verteld of uitgelegd (slecht bedenk ik me nu achteraf, hij vroeg alleen of ik wisselende contacten had???.......ik zei nee al 3 jaar dezelfde vriend ,tevens eerste sexpartner.....en daarmee was de kous af).

Relatie liep uiteindelijk dus op de klippen ( want ik wist dus wel zeker dat het niet v mij kwam)

Hij bleek me achteraf flink besodemieterd te hebben......

Na 2 jaar leerde ik mijn huidige vriend kennen......we zijn nu dus voor ronde 5 bezig inmiddels.....nu weet ik dat dat op zich niet zo heel lang is, maar ik heb van die akelige gedachten over het verleden nu.......wat als het nu helemaal mis is?? de kans is nl erg groot dat ik er lang mee heb rondgelopen

Ik ben erg zo verdrietig en onzeker  over, heb mijn gevoelens ook nog niet met mijn vriend besproken......wat heeft hij eraan denk ik dan....

Nu moet ik zeggen dat ik afgelopen donderdag stilletjes in huilen ben uitgebarsten na de zoveelste vraag van wanneer beginnen jullie aan kinderen dan?????

Ik wil graag weten hoe het met mijn "kippenhok"gesteld is maar ben ook weer bang voor de uitslag........dus tot op heden niet naar de HA (inmiddels een ander door verhuizing gelukkig) durven gaan.....

Alvast bedankt voor je reactie

Hey hoi,

Jeetje wat een verhaal zeg.
Ik kreeg ook last van tussentijdse bloedingen.
Weet je het is gewoon een hele gemene sluimerende infectie. Je kan er ik weet niet hoe lang mee rond lopen zonder klachten te hebben.
Ik heb dus ook geen idee hoe lang ik ermee rond gelopen heb. sowieso een half jaar of zo.

Ik begreep je stukje niet helemaal over je gevoelens aan je vriend vertellen. Bedoelde je dat hij er niks van af weet of hoe jij je hieronder voelt?

Ik snap  je verdriet en je frustratie heel goed. Die heb ik namelijk zelf ook.
Vooral de onzekerheid die je hebt vind ik erg.

Je zal eens met je (nieuwe) huisarts moeten praten over je angsten en gevoelens. Hij kan je evt doorsturen naar het ziekenhuis voor onderzoeken.
Wij hebben er bewust voor gekozen om hier een tijdje mee te wachten.

Hoe oud ben je eigenlijk?? Ik ben 26!

Nou meis, als je lekker van je af wilt schrijven dan kan dat op deze topic!!

Liefs Annie

Hey Annie1 ik moet zeggen dat dit wel een beetje oplucht zo.

Ik ben zelf afgelopen maand 27 geworden.

Zou de HA er nu al iets mee doen dan? zou hij niet zeggen kom over een half jaar maar weer eens terug?

Hoe lang heb jij gewacht dan?

Nee heb mijn vriend niets van dit alles verteld.......zie hem ervoor aan dat ie mijn ex dan nog wel even gaat opzoeken

Het lullige van dit al is dat meneer zelf imiddels WEL vader is geworden.....

Hey kb,

Dat lijkt me wel een zware last die je alleen moet dragen zeg. Denk je niet dat je het je vriend maar beter eerlijk kunt vertellen, en hem dan op het hart moet drukken dat hij hier niets mee doet?
Weet je stel dat het idd zover komt dat jullie naar het ziekenhuis moeten, dan gaan ze ook vragen of je een soa heb of heb gehad. Je kunt dan moeilijk ''liegen'' natuurlijk. Ik heb wat dat betreft makkelijk praten hoor, maar denk wel dat dit het ''beste'' is.

Je kan natuurlijk ook besluiten om er nog even een paar maanden mee te wachten, want op zich zijn jullie nog niet heel lang bezig.

Op zich is het best positief dat hij vader is geworden. als hij niet weet dat hij chlamidia heeft, dan heeft hij zijn vriendin ook hoogstwaarschijnlijk besmet. en het is ze toch gelukt om zwanger te worden toch?!

Ik ben eigenlijk vrijwel direct naar de huisarts gegaan met mijn twijfels. Wij mochten kiezen om meteen door te gaan naar het ziekenhuis. Ze konden dan een kijkoperatie doen. Wij hebben bewust gezegd dat we het dan liever toch eerst zelf willen proberen. Er word anders meteen al zo''n druk op je gelegd.

Maar ik zal als ik jou was sowieso wel even naar je huisarts gaan om je twijfels en vragen te bespreken. hij zal vast wel raad weten toch?!

Weet eigenlijk helemaal niemand dat je dit gehad hebt?? Lijkt me vreselijk voor je zeg.Bij mij weet ook haast niemand het hoor. dit is nou niet is om bepaald trots op te zijn he! Ook al kunnen wij er niks aan doen!

nou meissie, succes en schrijf hier maar lekker van je af!!

Liefs Annie

Ik heb het idd tegen niemand verteld,
net wat je zegt niet iets waar je trots op bent ook al kun je er niks aan doen.

Ik heb hem er uiteraard wel mee geconfronteerd (ga er dan ook vanuit dat hij er niet mee rond is blijven lopenen zich ook heeft laten behandelen???maar het schijnt voor vrouwen vaak ernstigere gevolgen te hebben dan voor mannen?)

Heb sindsdien geen contact meer met hem gehad, althans geen normaal contact
Hij heeft me nog heel lang lastig gevallen en bedreigd, alsof zijn "cadeau" nog niet genoeg was.

Denk dat ik het nog 2 maandjes aan kijk  en dan contact zoek met de HA, zo'n kijkoperatie zit ik ook niet echt op te wachten.....wat een PIEP ellende, zucht......

Hoe staat het nu bij jullie ervoor op het moment? tests/onderzoeken?

Hoop echt dat het allemaal toch nog mooi uitpakt voor ons lieve Annie

Hoi KB,

Als je hem er mee geconfronteerd heb dan heeft hij zich neem ik aan wel laten behandelen.
Wat een vreselijke gozer zeg. En dan die bedreigingen en zo. Hoe oud is hij eigenlijk dat hij je zo durft te bedreigen. Zie je hem nu nog weleens?

Voor een vrouw zijn de gevolgen idd veel erger dan voor een man. oneerlijk he!

Wij hebben op moment geen onderzoeken of testen lopen. we proberen het nog lekker zelf!! Als het maar werkt he!

Nee zo''n kijkoperatie doe je inderdaad niet ''even''.
Je moet er gewoon maar eens rustig over nadenken wat je wilt en durft!!

Ik hoop ook dat het voor ons goed uitpakt!!!

Liefs Annie

Nee gelukkig zie ik hem niet meer, ben een aardig eindje uit de buurt gaan wonen (niet vanwege hem hoor).

Maar heb mijn vrienden en familie nog wel daar,  dus ik ben er nog wel regelmatig en hoor natuurlijk het een en ander. het schijnt dat hij zijn huidige vriendin nogal onderdrukt (iets wat hij bij mij nooit gedaan heeft gelukkig)
Hij wordt dit jaar 31, wat een kleuter he? Ben ook blij dat ik er vanaf ben pfff stel je voor zeg

Komt misschien een beetje raar over (weet niet hoe ik het anders moet zeggen) maar ik vind het echt goed van jullie om er nog niet mee de medische molen in te gaan.

Het is nl. zo dubbel........het liefst zou ik aan de ene kant meteen naar de HA sprinten en aan de andere kant.....zucht.....het zou zo mooi zijn he.

Wanneer heb jij je NOD weer? ik op 1 mei

Had deze maand voor het eerst geen pijnlijke borsten ( misschien niet eens een eisprong gehad? of nu past ontpild? )

Nou meid ik duim voor je

Dikke

Terug
Bovenaan