voor mama's met 1 kind

Laus Juni, ik weet wat je bedoeld. Wij zitten om dezelfde reden ook nog in dubio...

Wij willen ook nog wel een kindje, mijn vriend wil graag 3 kinderen...
Maar hij moet in maart weer naar Afghanistan en met de vorige uitzending was ik zwanger, en dat gaan we nu dus echt niet meer doen zo...
Ook slaapt Birgit nog niet door en wil ik al de aandacht nog op haar kunnen richten. Toen ik zwanger was had ik werkelijk van alle kwalen last en was ik MOE tot en met...
DUS, ik wil een ontspannen zwangerschap zonder stress.. en moeten we nog even wachten.

Evelien

@ Evelien, ja precies. Wij delen hetzelfde verhaal, dus ook ik moet me heel goed voelen en Lotte een beetje redelijk slapen wil ik nog een zwangerschap trekken.

@Marisa en Evelien:
Balen is dat hè? Ik denk wel eens...als ik nu een braaf slapertje had gehad en me lekker relaxed en uitgerust had gevoeld,  dan had ik er waarschijnlijk heel anders tegenaan gekeken...
Vind het het moeilijkst om van dat beeld af te stappen dat ik eigenlijk 2 kindjes had gewild. Maar wil ook geen onverstandige beslissingen nemen...

Nou, ik denk dat ik het nog even een jaartje laat rusten en dat we er dan pas echt een beslissing over moeten nemen... Daarna vind ik mezelf echt te oud worden... ben nu 35...
Liefs,
Laura

Hallo,
het schijnt een misvatting te zijn dat het voor de kinderen leuker of beter zou zijn als er weinig leeftijdsverschil is. Ik bedoel dat het voor de kids niet uitmaakt of er een jaar, twee jaar, of veel langer tussenzit. Volgens mij heeft elk leeftijdsverschil z'n voor- en nadelen (sorry, ik klink net als Johan Cruijff).
Onze kleine is nu 7 maand, en op termijn wensen we zeker een tweede (en misschien ook wel een derde), maar voor nu genieten we op en top met z'n drietjes, dus voorlopig nog geen nieuwe zwangerschap voor mij.

groetjes
Mandarijn

Hoi,

Ik sluit me aan bij Johan Cruijf  (ik bedoel mandarijn). Ik denk niet dat er een 'ideaal' leeftijdsverschil is.
Héél lang hebben wij gedacht dat Eva enig kind zou blijven. Ik vond het soms heel zwaar en moest er niet aan denken aan nog een kindje.
Toen we verhuisden en ik thuis kwam te zitten, draaide het veel beter. Ik voelde me ontzettend lekker thuis en zag het wel zitten om nog een kindje te 'nemen'.
Na lang berraad leek het ons goed als we zouden wachten tot Eva naar school zou gaan. Dan zou ik  overdag alle aandacht voor het kleintje hebben. Achteraf bleek dat ik al zwanger was toen we die beslissing namen. Bas kwam dus een jaartje eerder dan gepland, maar is het mooiste cadeautje wat we ooit gekregen hebben.

Eva was dus bijna drie toen Basje geboren werd. Ze doen het geweldig samen. Voor ons werkt dit dus prima.

Groetjes, Karin

Heyyy,

Dylano is 2 mei 1jr geworden. En wij zijn nu 12w 2d zwanger van de 2e!!  Dit hebben we bewust gedaan, omdat ze dan ook iets aan elkaar hebben strax.

Liefs Debby.

Hoi!
Om het zwanger zijn zou ik nu direct al weer willen,vond ik echt geweldig.  En nou moet ik eerlijk zeggen dat ik een  heel gemakkelijk  kindje  heb. Vanaf 8 weken slaapt hij door, is nog nooit een nacht wakker geweest, dus vermoeid ben ik ook niet oid. Maar we willen zeker nog een tijdje wachten. Wil eerst genieten van Gijs en alles wat hij elke dag leert en ontdekt (en ik ook),
Liefs, kim

Terug
Bovenaan