voor mama's met meiden

Zelfs als vrouwzijnde kan het best een moeilijk werkje zijn om een dochter schoon te houden. Ik merk ook dat mijn dochter regelmatig ontlasting heeft tussen haar schaamlippen, blijft een werkje omdat schoon te krijgen. Ik smeer ook gewoon sudo op haar schaamlippen.
En de naam voor haar vrouwelijkheid....ik noem het der huttemetutje...vagina klinkt zo plastisch

Mijn meiden zijn al weer wat ouder (7 en 8), maar wij noemen het nog steeds over hun kruisje. Dus als één van de meiden pijn heeft bij het plassen dan zegt, mama mijn kruisje doet pijn.

Miep

aangezien ze er toch mee plast, zal het vast iets worden als plasser(tje) denk ik. Is toch vergelijkbaar met een jongensplassertje, alhoewel ik die waarschijnlijk piemel(tje) zou gaan noemen.

mama van Rêve

Hoi Kisten,  

Wij noemen het meestal "bloempje".
Als Lyanne last heeft van uitslag of rode schaamlipjes, smeer ik er de billencreme van Zwitsal op, werkt uitstekend!

Groetjes, Marieke
mama van Lyanne 18-08-2006

JA, ik heb er nogniet zo over nagedacht, want ik heb geen meisje, dus piemel lijkt me prima. Maar als ik lees wat er voor meisjes wordt bedacht. . . Waarom zo ingewikkeld? En dan denk ik aan de situatie dat je kind ergens anders is en gaat vertellen dat ze last heeft van haar koffieboon, bloempje of muts. Hoe moet een ander snappen waar het over gaat? Muts snappen ze dan waarschijnlijk wel, maar ik wil die gezichten dan wel zien. . . "Juffie, ik heb last van m'n muts. . !"
Kan het niet gewoon plasser, vagina of kutje ofzo genoemd worden?
Bij een jongen heet het toch ook niet een wortel, boompje of paling?
Nou, misschien ga ik er wel anders over denken als ik zelf een meisje heb, maar laten we het svp noemen zoals het heet.
Liefs Nelleke

Terug
Bovenaan