voor Mickey en Niekje

Hee meissies....

Hoe gaat het met jullie?
Mickey hoe is het afgelopen met je bloedonderzoek?
Hoe voel je je nu? Ben je inmiddels alweer met clomid begonnen?

Niek, hoe gaat het bij jou, volgens mij zit jij nog midden in je wachtweken of niet...
Ben een beetje de tel kwijt, door alle commoties hier weer...

Hier alles wel oke...
Mijn koelkast ligt mutje vol met medicijnen.
Puregon ampullen en pregnyl....
Vandaag instructie gehad en de 1e puregon gespoten. Ben heel benieuwd wat dit gaat brengen. Ik hou jullie op de hoogte...

Heeft iemand van jullie nog interesse in Clomid? Ik heb hier nog 10 pilletjes liggen.
En aangezien Clomid bij mij niet meer werkt, ligt het hier maar te liggen.
Als ik er een van jullie blij mee kan maken, laat het dan maar ff weten.

Nou meissies...
Tot snel maar weer.
Liefs,
mama Peet

Hoi Lieve Peet en Niek,

Jaaa Niekje jij bent er bijna of niet?? Nog ff wachten toch?? Voel je al iets? Ik hoop het voor je meid, je bent de laatste deze maand van ons 3en...

Jee Peet, spannend weer een nieuw medicijn! Voelt het goed? Hoe gaat je cyclus er nu uitzien?? Ik hoop dat dit middel minder bijwerkingen met zich mee brengt! Hier weer midden in mijn Clomid kuurtje, dus we gaan er weer voor. Ik ga eerdaags een afspraak met onze gyn. maken over die studie in het LUMC. Er zijn 2 studies, in het AMC heb je de Alife studie, daarbij slik en/of spuit je vanaf de eisprong bloedverdunners en de Habenox in het LUMC, daar slik/spuit je vanaf de positieve test bloedverdunners. Omdat het bij mij steeds vroeg misgaat lijkt het mij prettiger om meteen na de eisprong te beginnen met bloedverdunners, maar dat bedenk ik met mijn boerenverstand hoor, misschien werkt het wel helemaal niet zo, dus ik moet gewoon meer informatie gaan vragen.

Volgende week ga ik naar de medisch psycholoog, ik wil kijken of ik daar iets aan kan hebben.

Vannacht slecht geslapen, had een beetje nare situatie met mijn zusje, ik zal hem jullie eens voorleggen:
Mijn zusje heeft een dochtertje van 9 maanden. Ze had me gevraagd of ik samen met haar schoonzusje over hun kind(eren) wilde beslissen mochten zij komen te overlijden. Dus dat we samen de beste plek zoeken.
Wettelijk blijkt dit echter niet mogelijk, je moet 1 voogd aanwijzen, dus ze moesten kiezen. Nu zei ze altjd dat ze haar schoonzusje niet echt leuk vindt en is het meestal niet eens met haar manier van doen en heeft veel commentaar op haar. Wij hebben echter een hechte band, mijn zusje en ik.
Nu belde ze me gisteren dat ze voor haar schoonzusje gekozen hebben, omdat die dichterbij woont.
Ik voelde me daar echt door gekwetst. Volgens hun is de keuze puur gemaakt op de afstand, zij wonen redelijk dichtbij elkaar, in een straal van 30 kilometer en wij wonen 200 km verderop.
Enerzijds denk ik...tja dat is ook een keuze die je kunt maken en het is natuurlijk hun keuze en anderzijds voel ik me zo rot erdoor, echt verdrietig. Ik trek het me toch persoonlijk aan, hoewel ik dat niet moet doen doet het me pijn.

Nou ja ik ben er de hele dag al een beetje sip van. Maar goed, dat ben ik zowiezo wel van de Clomid meestal, dan komt het misschien ook weer harder binnen.

Ik heb er wel met haar over gepraat hoor, maar tja het is hun keuze, het valt me alleen z\o tegen, omdat ik zou kiezen voor een plek waar mijn kind de meeste mogelijkheden heeft denk ik. Of van wie je ideeen het best overeenkomen, zoiets.

Maar goed, lang verhaal, ik ga even lekker douchen, heb gewerkt vandaag en voel me na zo'n slechte nacht helemaal brak.

Meiden tot gauw!!

Oh ja Peet, ik wil ze evt. wel graag hoor de Clomidjes....

Hoi Peetje en Mick.

Hier alles rustig. als het goed is heb ik in het weekend mijn nod. Ik heb verder nergens meer last van. heb vorige week een paar dagen een gejaagd gevoel gehad en gerommel in mijn buik en heel erg moe, o ja een een hele dag flinke hoofdpijn.. Dat moe is er nog wel maar minder. Had een goed gevoel erover maar nu ik weer niets meer merk denk ik dat het weer jammer maar helaas is deze ronde. Ik heb me iig voorgenomen om dit weekend niet te gaan testen maar probeer te wachten tot volgend weekend.
Nou dat was het eigenlijk.... nog een paar daagjes vakantie....maar van het weekend weer weg dus zal niet veel kunnen reageren.

Peetje heel veel succes met de puregon, ik hoop echt dat ie wonderen verricht :)
En Mick heb je nog iets gehoord van je bloedprikken?? kan zijn dat je het al ergens geschreven had maar dan heb ik erover heen gelezen. Sorry dan ....
Jij weer heel heel veel succes met deze ronde en met de  clomidjes nu...

lieverds spreek jullie snel, we gaan nu lekker in de stad een hapje eten!

xxx Niekje

hoi meissies....

Fijn om weer ff iets van jullie te lezen.

Met mij gaat het nu wel goed.
Ik heb weer een beetje rust in mijn koppie... Dat was echt hard nodig.
Zoals ik in mijn andere topic (nieuwe avontuur) al schreef hebben we voor ons zelf een eindpunt in gedachten en op de een of andere manier geeft dat rust.
We gaan nu deze behandeling starten en doen dit max. 6 keer. Daarna is het over en uit. En gaan we afscheid nemen van onze kinderwens en alles een plekje geven. Klinkt het gek als ik zeg dat zo'n beslissing al rust geeft.
Maar ik heb ook heel goede hoop op deze nieuwe werkwijze. Men zegt dat dit minder bijwerkingen geeft.
Ik heb nu 2 keer gespoten en voel me gewoon heel lekker. Niet dat gejaagde en onrustige gevoel. Wel nog super emotioneel, maar ja... dat was ik toch altijd wel al...
Hoe mijn cyclus er uit gaat zien... Tja dat is even afwachten. Deze maand moeten ze me natuurlijk nog helemaal instellen.
Ik ben begonnen met 50 eenheden puregon. Dat is volgens mij de eenheid waar ze altijd mee starten. Het is ff kijken hoe ik daar op reageer. Misschien helemaal niet en moet de dosering opgeschroeft worden en misschien maak ik wel een mooi eitje aan.
Zo gauw het eitje rijp is, wordt de pregnyl gezet en dan is het net als met clomid flink klussen en afwachten maar...
Het zou natuurlijk ook kunnen dat ik heel heftig reageer en meer dan 2 eitjes aan maak. Dan is de behandeling afgelopen en wordt het afgeblazen. Omdat het risico dan bestaat dat er meer dan 2 eitjes bevrucht worden en dat wil men niet in het ziekenhuis.
Spannend dus ook wel weer hoe het allemaal gaat lopen. Volgende week donderdag moet ik naar het ziekenhuis en ook de afspraak voor de maandag daarna staat al.
Ik hou jullie in elk geval op de hoogte van alles.

Niekje.... Het wordt spannend voor je zeg... Ik ga enorm voor je duimen!!! Ga jij ons nou alsjeblieft goed nieuws brengen deze maand? Ik gun het je zo!!!

Mickey.... Spannend allemaal weer zeg.... Tja... de clomid maakt je toch anders he... Stom wat zo'n medicijn met je doet.
Ik ben benieuwd hoe je het ervaart bij de psycholoog. Ik hoop dat je er baat bij hebt en dat je ook weer wat rust in je koppie krijgt...
Ook het onderzoek waar je over schrijft is heel spannend. Ik zou idd net als jij beschrijft al vroeg met die bloedverdunners beginnen. Zeker omdat het zo vaak zo vroeg bij je mis gaat.
Meissie... de komende dagen zijn voor ons ook weer heel lastig... Ik ben er erg mee bezig dat het nu zo zou kunnen zijn... Dat onze wondertjes er nu hadden moeten zijn.
dat zal bij jou ook ongetwijfeld het geval zijn.
Verder is de situatie met je zusje heel lastig. Ik snap jouw gevoel helemaal.
Voor mij is afstand ook niet de reden om voor zoiets te kiezen. Je moet kiezen voor iemand waar je een heel goed gevoel bij hebt en die enigzins hetzelfde denkt over opvoeden als jij zelf.
Knap dat je het met haar bespreekt. Ook dat zal niet gemakkelijk zijn.
Enne.. die clomidjes zijn voor jou, mocht je ze nog nodig hebben....
Moeten we alleen ff bekijken hoe we dat zullen doen... Maar dat komt in orde!!!

Nou meiden... voor mij ook een druk weekeinde voor de boeg...
Vanavond krijgen we vrienden te eten (we gaan een lekker diner maken! ben al druk met de voorbereidingen). Morgen ga ik met een vriendin gezellig een dagje naar Amsterdam en zondag krijgen we gezellig visite...
Ik hoop natuurlijk ergens nog een plekje te vinden om op het forum te kijken...

Liefs en een dikke knuffel van Peetje

Hoi Lieve meiden

Hoe gaat ie met jullie ondertussen?? Peetje wel spannend allemaal hoor met die puregon. Het is weer helemaal nieuw en weer volop kansen :)
Ik vind het wel heel knap dat jullie een einddatum voor jullie zelf hebben gesteld. Ik kan me ergens wel voorstellen dat het wat rust geeft maar lijkt me toch ook wel een beetje eng om erover na te denken. Ik hoop echt dat die er nooit maar dan ook nooit zullen komen die zes behandelingen maar dat je meteen gewoon heel veel geluk hebt. Ik duim voor je!!

Lieve Mick. Wel een vervelende situatie met je zus maar vind het wel heel knap dat je er met haar over gepraat hebt. Ik hoop dat het nu allemaal wat beter gaat en dat ze zich er van bewust is hoezeer ze haar eigen zus er mee kwetst. Maar praat het goed uit zodat jullie elkaar in de toekomst wel weer recht in de ogen kunnen kijken want als twee zussen moet je toch wel zuinig zijn op elkaar ;-) nou meid heel veel sterkte en ik denk aan je.

Wat mij betreft eigenlijk een beetje spannend hoor.... Ik heb nog helemaal geen voortekenen van de duivels dus het kan alle kanten op. ik heb op de een of andere manier deze maand wel stiekem meer hoop als anders. aangezien onze klus dagen precies in de vakantie vielen hebben we op ons gemak heel wat af kunnen klussen. de week voor mijn ei en de week erna ook dus dan zou je bijna gaan denken....het zou toch een keer raak moeten zijn??? Ik heb ook van alles gevoeld afgelopen weken wat ik anders nooit gevoeld heb alleen ben ik zo bang dat ik het me inbeeld of het wil voelen. Dat gejaagd gevoel was er iig en dat slecht slapen ook. Ook het vreemde rommelen in mijn buik is er nog en ik ben echt zo moe. Ik slaap nu de laatste paar dagen wel weer goed door maar ben nog kapot. Ook ben ik al twee of drie dagen een beetje misselijk of gammel maar hiermee ben ik heel bang dat ik het me verbeeld. Tja....het is zo moeilijk om toch stiekem niet een beetje te hopen...Ik ben zo bang voor de teleurstelling. We zijn het hele weekend bij mijn schoonouders geweest en de kleine van de zus van mijn man was er ook het weekend. Heb dus het hele weekend kunnen doedelen...echt heerlijk. Ik zei al tegen mijn mannetje, als daar boven echt iets zit wat ons kan helpen dan hebben we nu toch wel genoeg laten zien dat we het echt heel graag willen en kunnen en ook goed oefenen met andermans ;-)
O meiden ik hoop echt zo erg dat het nu raak is en alleen ik ben nu juist dubbel zo bang voor de teleurstelling als anders.

Nou een heel verhaal maar moest het effe kwijt.

ik laat snel weer iets weten als ik nieuws heb ...en ook als ik geen nieuws heb....:)

Veel liefs en tot snel X Niekje

Lieve Peet en Niek,

Hoe gaat het met jullie? Ik kijk steeds snel of er al nieuws van je staat Niek, ik heb er een goed gevoel over!!! Dat wat je beschrijft, klinkt best positief!!

En met jou Peet? Alweer een beetje aan het schoolleven gewend? Mijn stiefzoon is vanmorgen weer voor het eerst gegaan, hij gaat al naar groep 5.

Hier wel oke, weinig nieuws te melden... Heb wel steeds geveolige onderbuik, maar ik heb pas net de Clomid achter de kiezen, dus veel kan het niet zijn......

Met mijn zusje wel weer "on speaking terms...." (waren we ook nog wel hoor...)ze zijn het weekend geweest en hebben het er nog wel even over gehad. Tja we verschillen van mening hierover en ze vonden het heel rot dat ik me er zo verdrietig door voelde, maar was niet persoonlijk bedoeld. Ze hoopten dat het niet tussen ons in kwam staan.
Het voelt voor mij niet fijn, maar is hun keuze, dus het krijgt zijn plekje wel weer

Wat je zegt Niek, de band met mijn zusje is me heel wat waard, zou geen ruzie willen. Maar soms is het even niet anders....

Nou tot gauw en een kus van Mickey

Hoi lieve meiden.

Nou zal maar meteen met de deur in huis vallen want ook ik zal deze ronde weer geen goed nieuws gaan brengen...
De duivels mogen dan nog wel niet door zijn maar het eerste beetje bloedverlies is er...
Vanmorgen een veeg en vanavond een veeg. Ook al de hele dag een zeurende hoofdpijn dus tja....dan weten we wel hoe laat het is! Stom is dat, het ene moment ben je vol goede hoop, je gaat naar bed, je staat op,en alle hoop is weg!
Het is een flinke domper maar stiekem houd je er toch weer rekening mee.
Tja ...maar weer op naar de zoveelste ronde....slik....
Het heeft ook geen zin om jezelf voor de gek te houden dat het niet door zal zetten want hoe groot is die kans????? En we hadden er nog wel zo'n goed gevoel over deze ronde....nog nooit zo erg gehad.... helaas pindakaas.

Nou Peetje hopelijk gaat het bij jou allemaal goed en heb je snel weer nieuws.

Mick, gelukkig heb je het met je zus weer allemaal bijgelegd en gepraat. Heel veel succes de komende dagen, op naar de klus dagen ;-)

Ik blijf aan jullie denken en voor jullie duimen!

Liefs van  een treurig Niekje

Terug
Bovenaan