voor moeders die zwanger zijn van de 2e/3e of meer

Hallo,
Ik denk dat je eerst moet kijken of je er zelf aan toe bent en wat de consequenties zijn om nu zwanger te worden, als je het voor jezelf nog niet duidelijk hebt (en daarom stel je ws deze vraag) zou ik nog een keer nadenken voor ik er aan begon...
Ik wilde ongeveer 2,5 jaar ertussen en dat wordt nu 3 jaar en een maand.
Bij allebei zijn voor en nadelen te bedenken...ik mis bijvoorbeeld ontzettend dat mijn dochter niet meer slaapt, terwijl als er minder tussen gezeten had, dat wel het geval zou zijn, terwijl ik van anderen ook gehoord heb dat twee dicht op elkaar ook vermoeiend is omdat ze allebei veel hulp nodig hebben...

Maar goed, denk er goed over na of je er zelf al aan toe bent, want wat ik ervan begrijp komt het meeste werk bij jou!!!

Succes met je beslissing, yvonne

Hoi,
ik ben in november bevallen van ons 3e kindje, de oudste was toen nog geen 4. Ik heb ze dus even alle drie lekker thuis gehad. Ik vond het heerlijk, je hebt geen schooltijden waar je je aan moet houden......Gewoon je eigen tijd en dagindeling bepalen. (nee, ik liep echt niet de hele dag in pyjama)
De oudste is nu inmiddels 4 en ik word echt 'gek' van dat heen en weer gesjees naar en van school. Ik verlang nu al terug naar die tijd.......
groetjes.

Hoi hoi

Ik ben nu zwanger van mijn 4e kindje
Mijn oudste dochter is in januari 9 geworden, daarna heb ik een tweeling (jongen/meisje) gekregen, die zijn nu 6 en half (september 2000)
En dan nu nog een baby.....
De 1e 2 zwangerschappen hebben we niet echt kunnen plannen omdat het zwanger worden niet echt wilde lukken bij ons en ik dus was aangewezen op hormonen
We zijn na de bevalling van de oudste niet weer gestart met voorbehoedsmiddelen
Na 2 jaar was ik (weer met behulp van hormonen) zwanger van mijn tweeling
2.5 jaar na de geboorte van de tweeling ben ik gescheiden
Nu krijg ik samen met mijn vriend een kindje van ons samen
Het is dus dit keer niet bewust geweest dat er zoveel leeftijdsverschil tussen zit
Maar ik vind het wel leuk, de kids zijn veel meer betrokken
Samen hebben we ook de naam bedacht en ze gaan mee naar de echo
Ze gaan er heel bewust mee om
Ook nu ik weer last heb van bekkeninstabilitiet is het best handig dat ze al wat groter zijn
Ik kan hun bv vragen iets voor me van boven te halen en ik hoef ze niet meer te tillen enz
Deze keer ben ik trouwens zwanger geraakt zonder hormonen en medische molen
Het was gewoon binnen 3 maanden raak
Zou het dan toch niet alleen aan mij hebben gelegen?????

Groetjes xennah

hoi,
Ik heb een zoontje van 2 en een half jaar oud!!!!(in juli word hij 3).
Mijn man en ik hadden besloten om  afgelopen september met de pil te stoppen,om precies te zijn 28 sep(nou bleek ik na anderhalve maand toch al zwanger te zijn).
Dit kwam voor ons eigenlijk als een verassing omdat we bij ons eerste kindje er een half jaartje over gedaan hadden. Dus nu zie je maar hoe snel het kan !!!!!

groetjes hannie

hoi!
Als je het mij vraagt moet je er gewoon mee starten als jij denkt dat je er klaar voor bent.Als je zeker weet dat je er voor wil gaan moet je het gewoon proberen! Zelf heb ik een dochter van 5 en ben pas nu 5weken zwanger van nummer twee. Heb 2 miskramen gehad, maar ben al wel bezig vanaf dat mijn dochter1,5 is. Je weet nooit hoe het loopt!!
Succes
Gr viola

Hallo,

Onze zoon is maandag 2 geworden en ik ben nu 19 weken zwanger van de 2de dus die word in juli geboren er zit tussen hun zo,n 2 jr en 5 mnd .
vind 2 tot 2,5 jaar een mooie leeftijd om er tussen te hebben maar dat is verder ieder z,n eigen keuze je moet het doen als jullie er allebij klaar voor zijn.

groetjes

Hoi!

Ik heb een zoontje van bijna 2 jaar en ben nu 8,2 weken zwanger. Als ons tweede kindje geboren wordt is ons zoontje dus 2,5 jaar. Lijkt mij echt helemaal perfect. Zodra ons zoontje naar school gaat is het tweede kindje anderhalf en slaapt dan nog maar 1 keer per dag. Als je een kindje naar school moet brengen, weer ophalen, weer brengen en 's middags weer moet ophalen lijkt mij het heel lastig als je nog een klein kindje hebt die veel slaapt. Iedereen moet het voor zich zelf weten natuurlijk. Ons zoontje kwam  in het ziekenhuis te liggen toen hij 8 maanden was. Even was er sprake van dat hij een ernsige ziekte zou hebben maar blijkt gelukkig niet zo te zijn, en alles gaat nu prima met hem. Als dit niet was gebeurt waren wij misschien ook wel eerder aan een tweede begonnen maar ben blij dat we er nog mee hebben gewacht.

Hoi
Ik ben nu zwanger van mijn derde kindje. Tussen de eerste 2 zit 15 maanden en tussen nummer 2 en 3 komen straks 14 maanden te zitten.
De zwangerschap is zwaar als je vlak na elkaar kinderen krijgt. Ik ben nu pas 7 weken (gok ik), maar de vorige zwsch had ik wel veel klachten. Voordeel was wel dat ik s'middags kon slapen en dat kan ik nu ook nog.
Mijn twee kinderen zijn stapelgek op elkaar, als ze elkaar zien liggen ze al in een deuk. Mijn dochter is nu 21 maanden en mijn zoon 6 maanden.
Je moet gewoon je gevoel volgen. Wij willen niet over 2 a 3 jaar weer die babytijd in, nu zitten we er in en draaien we gewoon wat langer door. Twee kleintje valt mij trouwens erg mee. De eerste 3 maanden vond ik wel zwaar maar volgens mij is dat altijd zo. Maar nu vindt ik het vanzelf gaan. Ze houden zich ook erg met elkaar bezig wat het voor mij makkelijker maakt.
Het is beregezellig zo, zou het niet anders willen.
Ze gaan straks vrijwel tegelijk alledrie dezelfde levensfase in en dat is voor ons als ouders ook makkelijk.

Maar volgens mij moet je gewoon je gevoel volgen. Als het weer gaat kriebelen moet je er gewoon voor gaan.

Succes martine

Terug
Bovenaan